U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Advertisements

Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy na společnou práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Přímá úměrnost.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Převody jednotek objemu,
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika a její aplikace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Výpočet hmotnostního zlomku
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Procenta.
Jednotky měr Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Hustota a její měření.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přímá a nepřímá úměrnost
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Premeny jednotiek.
Výpočet procentové koncentrace roztoku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Třída 3.B 6. hodina.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Transkript prezentace:

U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě z uvedených veličin mají vždy stejnou jednotku (tzn. obě jsou například v kilogramech), zbývající třetí je vždy uvedena v procentech.

1. Řešení přes jedno procento 2. Řešení trojčlenkou 3. Řešení podle vzorce

Příklad 1: Vypočtěte, kolik je 64 % z 12,6 kilogramů mouky. Řešení: 100 %... 12,6 kg mouky 1 %... 12,6 : 100 kg = 0,126 kg mouky 64 % ,126 kg = 8,064 kg Odpověď: 64 % z 12,6 kg mouky představuje asi 8kg mouky.

Příklad 2: Vypočtěte, kolik procent představuje 6 minut ze 2,5 hodiny Řešení: 100 %... 2,5 h x %... 6 min = 0,1 h U procent se vždy jedná o přímou úměrnost, proto šipky vždy vedou obě nahoru. Sestavíme výpočet: x = ,1/2,5 x = 4 % Odpověď: Šest minut ze 2,5 hodiny představuje 4 %.

Přehled všech tří vzorců: z = 100č/p č = zp/100 p = 100č/z

Příklad 3: Vypočtěte, z kolika kilometrů představuje 8 metrů 20 %. Řešení: č = 8 m p = 20 % z = ? z = 100č/p z = /20 z = 40 m = 0,04 km Odpověď: Osm metrů představuje 20 % z 0,04 kilometru.