Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny
Škola: Základní škola Hýskov (P22) Autor: Mgr. Jarmila Witoszová Předmět: Prvouka Anotace: - materiál je určený pro žáky ročníku, předmět prvouka – téma hodiny - jedná se o prezentaci na interaktivní tabuli nebo na samostatných tabletech - prezentace je určena pro opakování učiva. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní informace
Metodický pokyn Popis práce s materiálem Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety. Na snímku 5 je žákům zadám úkol. Na snímku je opakování probrané látky pomocí přiřazení správného času k hodinám. Po správné odpovědi se žák dostane na další snímek, po špatné musí pokus opakovat. Materiál je určen k interaktivní výuce. Přílohy Didaktická příprava Očekávání a cíle Dle didaktické přípravy
Zdroje Archiv autora
K hodinám přiřaď čas, kliknutím na správné políčko.
1 12 půl 1 půl 12 11
půl 7 čtvrt na 5 půl 6 6 půl 5
čtvrt na 9 půl 4 čtvrt na 3 třičtvrtě na 2 čtvrt na 4
čtvrt na 10 půl půl 9 čtvrt na 9
12 půl čtvrt na 5
třičtvrtě na 7 půl 1 čtvrt na 1 třičtvrtě na 5 třičtvrtě na 1
6 půl 6 čtvrt na 12 půl 12 půl 11
třičtvrtě na 9 třičtvrtě na 2 půl 2 třičtvrtě na 1 čtvrt na 1
čtvrt na 9 půl 10 čtvrt na 10 3 čtvrt na 3
11 čtvrt na čtvrt na 12 10
půl 6 půl 2 2 půl 1 čtvrt na 2
čtvrt na 3 čtvrt na 11 půl 12 čtvrt na 12 3
čtvrt na 8 třičtvrtě na 6 třičtvrtě na 9 čtvrt na 9 půl 9
čtvrt na 3 půl 2 čtvrt na 1 třičtvrtě na 2 čtvrt na 2
12 půl půl 7
třičtvrtě na 5 půl 4 třičtvrtě na 9 čtvrt na 5 třičtvrtě na 4
Snímek 6 – 1 Snímek 7 – půl 6 Snímek 8 – čtvrt na 4 Snímek 9 – půl 10 Snímek 10 – 5 Snímek 11 – třičtvrtě na 1 Snímek 12 – půl 12 Snímek 13 – třičtvrtě na 2 Snímek 14 – čtvrt na 10 Snímek 15 – 10 Snímek 16 – půl 2 Snímek 17 – čtvrt na 12 Snímek 18 – třičtvrtě na 9 Snímek 19 – čtvrt na 2 Snímek 20 – 7 Snímek 21 – třičtvrtě na 5
Příprava na hodinu s využitím tabletu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Jméno a příjmení autora: Mgr. Jarmila Witoszová Škola: ZŠ Hýskov (P22) Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Téma: Určování času, hodiny Obsah: Určování času na hodinách Cíl: Žáci zvládnout určit čas na hodinách. Žáci poznají, zda ručička ukazuje celou, čtvrt, půl nebo třičtvrtě. Forma: skupinová, frontální, výuka ve třídě, 45 min Metoda: názorná, praktická, vlastní práce Pomůcky: tablet, interaktivní tabule Zdroje: vlastní materiál Klíčová slova: P22_dotkin,hodiny, ručička, poznávání času
Organizace a průběh ČasObsahPoznámky Zahájení 10 min -navození tématu -povídání si o hodinách, k čemu slouží -Kdo už je zná? Kdo od minule nezapomněl? Opakování, učivo 15 min -aplikace na notebooku: Interaktivní prvouka – Jitka Schovancová (dumy.cz) -posouvání ručiček podle daného času interaktivni-prvouka Motivace 5 min Zadání vlastní práce - vysvětlení práce s aplikací Aplikace 10 min Power-pointová prezentace: Výukový materiál_poznáváme hodiny - Určování správné odpovědi k hodinám. vlastní materiál Závěr 5 min Kontrola – komu se práce zdařila bez chyby?