Trh a tržní systém 2. 10. 2008. Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
VEŘEJNÁ EKONOMIE JAKO VĚDA. SEZNAM LITERATURY.
Ekonomická gramotnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Mgr. et Mgr. Blanka Chocová 2013/14
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Externality jako tržní selhání, jejich.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
ANALÝZA BLAHOBYTU CELÉ SPOLEČNOSTI – DŮLEŽITÁ PRO POSOUZENÍ ZÁSAHŮ VEŘEJNÉHO SEKTORU, TEDY PRO EKONOMII VEŘEJNÉHO SEKTORU.
Mikroekonomie I Formování trhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Základní ekonomické pojmy Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Formování trhu Základní elementy trhu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mechanismus hospodářské koordinace
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
3 EFEKTIVNOST TRHU.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
MARKETING.
Teorie statků Ekonomický statek – zboží nebo služba soukromého nebo veřejného charakteru.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Trh Božena Genrtová.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Struktura přednášky Tržní selhání a mikroekonomická politika
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ SYSTÉMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Ekonomie, makro a mikroekonomie Ekonomie je věda, která se zabývá společenskou realitou zvanou ekonomika. Ekonomie je věda, která se zabývá společenskou.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Základní ekonomické systémy. K čemu slouží? Aby lidé přežili, musí spojit své síly a efektivně využívat dostupné zdroje Ekonomický systém se stále mění.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
Ing. Veronika Dostálková MBA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ekonomika Riskuj. Ekonomika Riskuj Předmět ekonomie a ekonomiky Ekonomické systémy Potřeby Makroekonomie a mikroekonomie.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Trh a tržní systém

Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými ekonomickými subjekty prostřednictvím směny zboží

Typy trhů Místní Národní Mezinárodní Dílčí Agregátní Výrobků a služeb Výrobních faktorů Trh peněz

Tržní subjekty Domácnosti Firmy Stát

Základní úkoly trhu Základním úkolem trhu je odpovídat na otázky: Co? Jak? Pro koho?

Typy ekonomických systémů Zvyková ekonomika Příkazová ekonomika Tržní ekonomika

Smíšené ekonomiky

Bývalé rozdělení Evropy

Zvyková ekonomika Na otázky Co?, Jak? a Pro koho? odpovídá zvyk, tradice Historicky nejstarší ekonomické uspořádání Založena na kmenovém uspořádání a dělbě práce Technologie výroby se nemění Největší zastoupení má v rozvojových zemích (kastovní systém v Indii)

Příkazová ekonomika Na otázky Co?, Jak? a Pro koho? odpovídá centrální autorita, například státní plánovací komise Je vytvořen plán (pětiletky) Je potlačováno soukromé vlastnictví Převažovala v bývalém Východním bloku Dnes: Severní Korea

Tržní ekonomika Na otázky Co?, Jak? a Pro koho? odpovídá trh Neviditelná ruka trhu Cena je určena interakcí nabídky a poptávky Základní předpoklady existence: Soukromé vlastnictví Konkurenční prostředí

ČR před rokem´89 a po roce´89

USA a Severní Korea

Marketing Výroba předem prodaného zboží Segmentace trhu: V tržní ekonomice se snaží pomoci odpovědět na otázku Pro koho? Pomáhá firmě s orientací na zákazníka

Segmentace trhu

Klady a nedostatky trhů Klady: Konkurence: konkurenční boj mezi obchodníky, vítězem je zákazník Zápory: Trhy mají mnoho nedokonalostí: monopoly, externality, veřejné statky, asymetrická informace

Externality Kladné: Společenský užitek je větší než užitek soukromý Dárcovství krve, hlídací pes, včelstvo Záporné: Společenské náklady jsou větší než náklady jednotlivce Znečišťování životního prostředí

Veřejné statky Základní vlastnosti: Nevylučitelnost Nezmenšitelnost Veřejné osvětlení, sledování komerční televize

Asymetrická informace Jeden z ekonomických subjektů je informován lépe než ten druhý Nesoulad mezi kvalitou a cenou některých výrobků