VY_32_INOVACE_AUT1_19 Mazání spalovacích motorů. -zmenšit třecí ztráty a opotřebení pohybujících se částí motoru -odvést část tepla z motoru -zlepšit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Mazání valivých ložisek
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Spalovací motory.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Údržba vozidel. Údržba vozidel Údržba vozidel Kontrola motorového oleje Kontrola chladící kapaliny Kontrola tlumičů Kontrola tlaku pneumatik Kontrola.
Určeno pro 2. ročník oboru mechanik strojů a zařízení
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Strojírenství
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Třecí kotoučové spojky a hydrodynamické měniče
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Digitální učební materiál
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Maziva a chladící kapaliny pro automobily
1 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá.
ŽIVOTNOST STROJNÍCH SOUČÁSTÍ (základní pojmy) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_AUT1_16 Karoserie. -chránit posádku, náklad a jednotlivé části vozidla před vnějšími vlivy -zajistit požadované pohodlí jízdy -v případě.
VY_32_INOVACE_AUT2_05 Diferenciál.  vyrovnat rozdílové otáčky hnacích kol zejména při průjezdu zatáčkou a na různém povrchu silnic  rozdělit točivé.
VY_32_INOVACE_AUT2_07 Pohon všech kol. připojitelný pohon všech s rozdělovací převodovkou stálý pohon všech kol samočinně připojený pohon všech kol Rozdělení.
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
VY_32_INOVACE_AUT2_11 Geometrie řízení. Geometrická poloha kol má zásadní vliv na bezpečnost provozu vozidel. Za jedoucím vozidlem zanechávají odvalující.
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zapalování – 11 Stupně odrušení Ing. Jiří Špička.
VY_32_INOVACE_AUT2_15 Posilovače řízení. Posilovače řízení snižují ovládací sílu řidiče na volant. Pro vytvoření posilovacího účinku se využívá energie.
Zapalování - 10 Předpisy o odrušení Ing. Jiří Špička.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Zapalovací svíčky Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
1 Elektroinstalace 06 Automobilové osvětlení I Ing. Jiří Špička Projekt: 1.5, Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_EL_06.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_15.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
VY_32_INOVACE_AUT1_20 Tlakové mazání čtyřdobých motorů.
Hlavní části motorových vozidel
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Motorové oleje OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Motorové oleje Význam Rozdělení Normy motorových olejů.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Údržba a závady zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
VY_32_INOVACE_AUT2_12 Volant a hřídel volantu. V případě čelního nárazu představuje volant s hřídelem volantu pro řidiče největší nebezpečí zranění. Proto.
VY_32_INOVACE_ROZ_18 Zvláštní provedení ventilových rozvodů.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
VY_32_INOVACE_AUT2_01 Spojovací hřídele.  u automobilů s motorem ve předu a s pohonem zadní nápravy  u automobilů s pohonem všech kol Použití.
VY_32_INOVACE_AUT2_02 Spojovací klouby.  křížové klouby  tripoidní klouby  kuličkové klouby  dvojité klouby  suché klouby Druhy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
VY_32_INOVACE_AUT2_14 Řídící tyče. přenos pohybu řízení vytvořených převodkou řízení na rejdová kola přenos síly a její změna podle potřeby nastavení.
VY_32_INOVACE_AUT2_18 Zpomalovací brzdy. Účelem zpomalovací brzdy je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Brzdu nelze použít ani jako brzdu parkovací.
Zapalování – 15 Prostředky odrušení Ing. Jiří Špička.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Samosvorný diferenciál
Název prezentace (DUMu): Dynamo – údržba, závady, opravy
VY_32_INOVACE_AUT2_17 Řízení traktoru.
Zapalování – 12 Příčiny rušení
VY_32_INOVACE_AUT2_13 Převodka řízení.
VY_32_INOVACE_AUT1_17 Rámy.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Základní rozměry automobilů
VY_32_INOVACE_AUT2_09 Dynamika jízdy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název prezentace (DUMu): Úvod do zapalování, rozdělení, pojmy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název prezentace (DUMu): Klasické zapalování
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_AUT1_19 Mazání spalovacích motorů

-zmenšit třecí ztráty a opotřebení pohybujících se částí motoru -odvést část tepla z motoru -zlepšit těsnění jednotlivých součástí motoru, především pístu ve válci -odvádět nečistoty z motoru a mazací soustavy -konzervovat vnitřek motoru a tím zamezit korozi -snížit hlučnost motoru 1. Účel

2. Druhy tření Při posuvu dvou těles po sobě vzniká tření, které podle způsobu mazání rozdělujeme: a)suché tření – po sobě klouzající povrchy se dotýkají přímo bez dělícího filmu mazací látky.

b) polosuché tření – po sobě klouzající povrchy se dotýkají částečně, protože jsou filmem mazací látky odděleny nedokonale.

c) kapalinové tření – po sobě klouzající povrchy se nedotýkají, protože jsou dokonale odděleny filmem mazací látky. Na třecích plochách nedochází k opotřebení. Tření probíhá po mazivu. Pod otáčejícím se hřídelem vzniká klín, který se snaží hřídel nazvednout

3. Namáhání motorového oleje a) tepelné namáhání – olej je vystaven vysokým teplotám, které způsobují stárnutí oleje

b) chemické namáhání – mezi pístem a válcem pronikají do klikové skříně plyny, které způsobují oxidaci oleje (stárnutí) oleje. -olej je znečišťován karbonovými částicemi u vznětových motorů sazemi -benzín zřeďuje mazací film na stěně válce -kondenzující voda zhoršuje oběh oleje (emulze)

c) mechanické namáhání – způsobují nečistoty prachu a kovové částice -mechanické nečistoty lze z oleje odstranit použitím vhodných čističů d) výměny oleje – vlivem namáhání je z hlediska životnosti motoru nutné provádět ve stanovených lhůtách výměny oleje. Výměnné lhůty stanovuje výrobce podle počtu ujetých km a podle doby činnosti motoru.

JAN, Zdeněk, Bronislav ŽDÁNSKÝ a Jiří ČUMPERA. Automobily 3: Motory. Brno: Avid, ISBN GSCHEIDLE, Rolf. Příručka pro automechanika. 3. přeprac. vyd. /. Překlad Iva Michňová, Zdeněk Michňa, Jiří Handlíř. Praha: Europa - Sobotáles, 2007, 685 s. ISBN GSCHEIDLE, Rolf. Tabulky pro automechaniky: tabulky, vztahy, přehledy, normalizované postupy : matematika, vedení podniku, základní odborné znalosti, materiály, technické kreslení, odborné znalosti, elektrické vybavení, předpisy. Překlad Jiří Handlíř. Praha: Europa-Sobotáles, 2009, 496 s. ISBN Použitá literatura