Česko–slovenský koridor Evropské železniční koridory pro konkurenceschopnou nákladní dopravu Setkání s dopravci, , Strečno Markéta Šlachtová, SŽDC
2 Implementace Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 913/2010, které stanovuje: hlavní evropské nákladní koridory (RFC), postup a podmínky realizace koridorů, harmonogram realizace koridorů.
3 Iniciační koridory RFC evropské železniční sítě
4 RFC koridory: přehled s vyznačeným zapojením SŽDC a ŽSR 4 RFCčlenské státyzřízeníwebová doménalogo RFC 1: Rýn – Alpy NL, BE, DE, IT11/ RFC 2: Severní moře – Středomoří NL, BE, LU, FR, UK 11/ RFC 3: Skandinávie – Středomoří SE, DK, DE, AT, IT 11/ RFC 4: Atlantský PT, ES, FR, DE11/ RFC 5: Balt – Jadran PL, CZ, SK, AT, IT, SI 11/ RFC 6: Středomořský ES, FR, IT, SI, HU, HR 11/ RFC 7: Orient / Východo-středomořský CZ, AT, SK, HU, RO, BG, EL, DE 11/ RFC 8: Severní moře – Balt DE, NL, BE, PL, LT, LV, EE, CZ 11/ RFC 9: Rýn – Dunaj / Česko-slovenský FR, DE, AT, SK, HU, RO, CZ 11/ /
6 Řídící struktura koridoru Výkonná rada (EB) Správní rada (MB) Poradní skupina vlastníků a provozovatelů terminálů (TAG) Poradní skupina dopravců (RAG) Pracovní skupiny (WG)
7 Poradní skupina vlastníků a provozovatelů terminálů (TAG) a Poradní skupina dopravců (RAG) může se vyjádřit k návrhům Správní rady a ta jejich stanoviska zohlední Kontaktní osoba pro Poradní skupinu dopravců (RAG): Martin Srp (ČD Cargo, a. s.) Tel.:
8 Corridor One-Stop Shop (C-OSS) Zvolen model Reprezentovaného C-OSS, zajišťují zaměstnanci IM. Kancelář C-OSS rotuje pravidelně každý rok mezi SŽDC a ŽSR vždy k termínu začátku platnosti JŘ (2016 – SŽDC, 2017 – ŽSR, 2018 – SŽDC, 2019 – ŽSR). Používané jazyky C-OSS : čeština/slovenština, případně angličtina. Pravidla přidělování kapacity byla stanovena v listopadu Pro JŘ 2016/2017 byla aktualizována Kniha 4 CID (anglická verze, přiblížení k ostatním koridorům RFC). Sloučení s koridorem Rýn – Dunaj nejpozději v roce 2020.
9 Úkoly C-OSS Poskytovat informace o infrastruktuře koridoru Poskytovat informace o způsobu přidělení určené kapacity na koridoru Přidělovat koridorové před-připravené trasy (PaP) a rezervní kapacitu a spolupracovat s jednotlivými IM za účelem přidělení kapacity Poskytovat informace o způsobu řízení provozu na koridoru Poskytovat informace o způsobu řízení provozu v případech narušení a výluk
10 Pravidla přidělování kapacity Rezervní kapacita 2016: o Termín pro podání objednávky je stanoven na nejpozději 60 dní před dnem jízdy (od JŘ 2017 změněno na 30 dní). o Jízdní řád je žadateli dodán nejpozději 10 dní před dnem jízdou vlaku. Nabídka PaP pro JŘ 2017: o Termín pro podávání řádných objednávek byl o Později je možné žádat o zbývající kapacitu v režimu pozdní žádosti. o Od termínu X-2 je možné žádat pouze v režimu ad-hoc (rezervní kapacita).
11 Pravidla přidělování kapacity – obecné informace o Před-připravené trasy (PaP) dostupné pouze v PCS. o Přeshraniční úseky PaP jsou fixní a jejich JŘ neměnný. o Vnitrostátní úseky jsou v tzv. flexibilním režimu – JŘ může být upraven podle přání zákazníka. o Objednávka trasy musí obsahovat alespoň jednu PaP sekci a musí překračovat státní hranici na jakémkoli koridoru RFC (možno i ve F/O). o Žadatel, který není dopravcem musí podepsat dohodu s C-OSS (detaily na webu RFC 9). o Všechny podrobnosti jsou uvedeny v Knize 4 CID (i na webu RFC 9).
12 Objednané PaP pro JŘ 2017 KPI PaP 2017 nabízenoprodáno% počet obdržených žádostí- 15- počet žádostí/sekcí v konfliktu- 0 / 0- počet PCS sekcí ,8 % počet trasodní , ,049,3 % počet km PaP , ,650,7 %
13 Děkuji za pozornost EU Rail Freight Day 2015, Vienna, December 4 th 2015 Kontakty na Corridor One Stop Shop (C-OSS) Správa železniční dopravní cesty, s.o. Dlážděná 1003/7, Praha 1 Czech Republic T: | | Železnice Slovenskej republiky Klemensova 8, Bratislava Slovak Republic T: | |