Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
9. Chobotnatci 1.Uveď charakteristické znaky. 2.K čemu slon používá chobot? 3.Popiš vývoj sloního mláděte. 4.Proč slony vyhledávají pytláci, proč je zabíjejí? Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8
10. Lichokopytníci 1.Jmenuj hlavní znaky, co vedlo k jejich vzniku? 2.Pojmenuj zástupce. 3.Popiš jejich život.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis Sudokopytníci 1.Do jakých skupin je dělíme? 2.Uveď rozdíl ve zpracování potravy mezi těmito skupinami. 3.Které zástupce člověk chová a proč? 4.Popiš rozdíl mezi parohem a rohem. 5.Uveď příklad zástupců z uvedených skupin se kterými se můžeme setkat v přírodě. 6.Popiš uvedené zástupce.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis Primáti 1.Uveď hlavní rozdíly mezi poloopicemi a opicemi. 2.Které jsou charakteristické znaky lidoopů? 3.Popiš uvedené zástupce. 4.Jak souvisí stav lidoopů na Zemi s kácením tropických lesů? 5.Jak se primáti přizpůsobili pohybu po stromech? Uveď příklad.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Savci biomů světa 1.Vysvětlete pojem biom. 2.Jmenujte jednotlivé biomy a stručně je charakterizujte. Přiřaďte zástupce. 3.Jak ovlivňuje člověk svou činností jednotlivé biomy?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Jak se zvířata chovají? 1.V čem se liší chování vrozené a získané? 2.Uveď příklady instinktivního chování. Má je i člověk? 3.Vyber si zástupce a popiš jeho chování vrozené a získané. 4.Vyjmenuj způsoby chování.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. CLIL Mammals: 1.Pinnipeds – ploutvonožci 2.Cetaceans – kytovci 3.Elephants – chobotnatci 4.Solipeds – lichokopytníci 5.Artiodactyla - sudokopytníci
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: