Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

Ty, hodilo by se mi, kdybys mi mohl pomoci s jednou drobností. Hey, I could use your help with a little job.
Linking Words and phrases
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Final Oral Exam ZKOUŠKA By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Some - any Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ14 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění materiálu.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
Co je dnes? Kolikátého je dnes?
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
GE - Vyšší kvalita výuky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
GE - Vyšší kvalita výuky
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Nouns and verbs Vypracovala Mgr. Eva Pěčková pro
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
VY_32_INOVACE_Spo_III 11 Text: U6B Kids
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název vzdělávacího materiálu
I haven´t seen your ID card.
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_22_INOVACE_22.AJ.7 V OBCHODĚ (Shops) Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Transkript prezentace:

Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut

Call out… Marisa – Marise! – Mariso! – Marisi! Žofie – Žofii! – Žofie! – Žofijo! Jenda – Jende! – Jendo! – Jendi! Pan Kuklík – Pane Kuklík! – Pane Kuklíke! – Pane Kuklíku!

Reminder and the oral portion of the Test Ústní zkouška – Your plan for a trip in the winter (v zimě) – Use motion verbs jít and jet – Protože – Možná – Z + gen – Do + gen – Na + acc – K + dative – Throw in v prosinci and v lednu Start with the sentence: V zimě budu cestovat. (I will travel) Pojedu z … do … (several places from… to…) V (city, locative) v restauraci si dám …. (food drinks). – EXTRA points: If you want to add events you are going: Půjdu na … (koncert, představení) – Use words we covered in class. Don`t use Google translate to prepare for this test. It would become messy. Minimum 1 minute

Kam jde Jakub? Jde do galerie Jde do parku Jde do bazénu. Jde do zoologické zahrady.

Kdy jdete do parku, pane Beneši? Pan Beneš říká: “Jdu do parku když je ošklivo když prší. když je pěkně když je deštivo.

Venku je pěkně, ale je mi smutno… to me sad (adverb) je mi veselo je mi špatně je mi dobře Je mi smutno – I feel sad Je mi veselo – I feel cheerful Je mi špatně –I feel sick Je mi dobře - I feel good. Observe the “mi”

Stav - condition Kdo je nemocný? Kdo je šťastný a veselý? happy cheerful (recall máš štěstí) Kdo má depresi? Kdo nesmí pít kávu? Kdo potřebuje aspirin nebo brufen? Brrrrrrrr. Je mi zima!!!!! Je mi špatně –I feel sick Mám kašel (cough). Mám horečku (fever) Je mi smutno – I feel sad Každý den pláču – I cry. (gesticulate) Je mi veselo – I feel cheerful Je mi dobře! (sing) Mám migrénu. Jé to bolí! Jsem hyperaktivní! Nemůžu se koncentrovat!

Táta mi píše . We just had Je mi smutno. Notice this is the same form used for táta mi píše dopis. DISKUSE: Irena je nervozní. Co jí musíme udělat? (do) Musíme jí …. – napsat esemesku – uvařit kávu – dát slivovici – uvařit čaj – koupit čokoládu buy – koupit auto – koupit pivo – dát cigarety

WRITE – two ways to look at the action Píšu vs. napíšu Vařím vs. uvařím Napíšu esemesku tatínkovi. (I say there will be a final product = sms) Píšu esemesku. (teď) (I don’t commit myself to saying that there will be a final product ) Uvařím kávu. I state there will be coffee. Vařím kávu. In progress. No commitment to completion Or a routine thing vařím kávu každý den Psát – imperfective Napsat – perfective Vařit – imperfective Uvařit - perfective Verbal aspect Learn verbs in pairs as they com a long. Číst impf. vs. přečíst pf. Luxovat impf. vs. vyluxovat (vacuum) pf.

dialog Jana: Kam jdete, pane Nováku? Novák: Jdu do parku, když je tak pěkně. Co děláte vy? J: Jdu do zahrady. A píšu esemesku. Moje kamarádka píše, že je jí smutno. Chci jí napsat pár slov. write a couple of words N: Jak se jmenuje vaše kamarádka? J: Jmenuje se Eva. Je to milé děvče. =holka Mám ji moc ráda. Ten děvče, to děvče, ta děvče???

Neil je v Praze Neil je z Anglie, ale teď bydlí – v Praze. – do Prahy. – na Prahu Edita bydlí … – V New Yorku – Do New Yorku – Na New York Jana studuje ekonomii… – Do Brna – Na Brno – V Brně – Z Brna Observe: the locative case seems to end often with – e or ě, but sometimes –u for masc. nouns

Dialog (continued) N: Kde bydlí vaše kamarádka? J: Bydlí v Londýně. Studuje tam ekonomii. Ale teď je v Praze. N: A Eva umí anglicky? Mluví anglicky dobře? J: Ano, samozřejmě. Eva je totiž Angličanka.

Kdo je kdo? Kdo je hudebník/hudebnice? Kde bydlí? Kdo je malíř/ka? Painer Kde bydlí? Kdo je sládek/sládkyně? Beer brewer. Kde bydlí? Kdo je vědec/vědkyně ? Scholar Kde bydlí? Kdo je profesor/ka? Kde bydlí?

Slovní zásoba Pane Nováku Jdu do parku, když je tak pěkně Jdu do zahrady. Chci jí napsat pár slov milé děvče. Bydlí v Londýně.

Koblížek