Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Dvoudobý zážehový motor
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY.
Plyny.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Elektronická učebnice – II
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
(čtyřdobý zážehový motor)
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Čtyřdobý zážehový motor
Parní stroj a spalovací motory
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Compression-ignition Engines. VOCABULARY compression-ignition engine, Diesel engine – vznětový motor spark-ignition engine – zážehový motor internal combustion.
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jakým způsobem lze získávat elektrickou energii?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Pístové spalovací motory
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 2. Co o tématu znám Zákon zachování energie: Energie nevzniká ani nezaniká, pouze se přeměňuje na jiný druh energie. Př.: Chemická energie teplo mechanická energie elektrická energie

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 3. Jaké si řekneme nové termíny Motory jsou stroje, ve kterých dochází k přeměně určitého druhu energie na energii pohybovou. Ve spalovacích motorech se při hoření paliva přeměňuje vnitřní energie na pohybovou energii. Spalovací motory dělíme podle paliva: Zážehový motor (benzín) Vznětový motor (nafta)

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 4. Co si řekneme nového Čtyřdobý zážehový motor má 4 doby: 1.Sání – píst jde dolů, otevírá se sací ventil a do prostoru válce se nasává směs benzínu a vzduchu 2.Stlačování – píst jde nahoru, oba ventily jsou uzavřené a dochází ke stlačování palivové směsi 3.Výbuch – v momentě, kdy je píst v nejvyšší poloze, dochází k zapálení palivové směsi jiskrou z el. svíčky. Dochází k rozpínání zapálené směsi a píst je stlačován směrem dolů. Oba dva ventily jsou stále zavřeny. 4.Výfuk – píst jde nahoru, výfukový ventil je otevřen a spálené plyny jsou pohybem pístu vytlačovány ven z válce

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 5. Procvičení a příklady Popiš jednotlivé fáze v zážehovém čtyřdobém motoru

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 6. Něco navíc Dvoudobý zážehový motor Nemá sací a výfukový ventil Má pouze 2 pracovní doby : 1. sání a stlačení 2. rozpínání a výfuk Je neekologický Mnohem větší spotřeba

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 7. CLIL Combustion engine is composed of: Piston Valves Plug Cylinder

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 8. Zpětná vazba - test Doplň správné výrazy do vět Spalovací motory dělíme na …………… a …………….. Jako palivo se v zážehovém motoru používá ……….. U vznětového motoru se používá jako palivo ………. Činnost motoru probíhá ve …. fázích (taktech), které se neustále opakují. V zážehových motorech dochází k zapálení paliva ………... Zážehový motor se skládá z …………, ……….., …………, ………... První doba u čtyřdobého zážehového motoru se nazývá ………, druhá doba ………., třetí doba ………. a čtvrtá doba …………..

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 9. Použité zdroje