Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Advertisements

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Místní akční skupina Rakovnicko
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Analýza potřeb v území.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny

Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost  čtenářská gramotnost  matematická gramotnost  rozvoj kompetencí a používání cizích jazyků  rozvoj kulturního povědomí a vyjádření žáků

Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost  13 členů pracovní skupiny – zástupci ZŠ, VŠ, středisek volného času, knihoven, zřizovatelů, odborníků, rodičů, další dle zájmu a potřeb

Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Podklady pro analýzu výchozího stavu v daných oblastech :  výsledky výzkumu potřeb MŠ a ZŠ se zaměřením na Moravskoslezský kraj, především na Ostravsko (vyjádřilo se více než 94,4 % škol ORP = 85 škol)  Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období  Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Moravskoslezského kraje na období 2016  Strategie území správního obvodu ORP Ostrava  dílčí analýzy oblastí v jednotlivých oborech a další

Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Prioritní témata k řešení  Rozvoj infrastruktury – týká se všech oblastí -rekonstrukce školských zařízení (knihovny, odborné učebny, aj) -vybavení ( nábytek, ICT technika, pomůcky, výukové materiály atd.)  Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti -nedostatečné finanční zdroje na kvalifikovanou personální podporu a výuku mimo školu (knihovníci, asistenti pedagoga) -nezájem ze strany žáků i rodiny -větší podpora čtenářství s porozuměním (inovativní metody výuky, DVPP, materiální zabezpečení aj.)

Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Prioritní témata k řešení  Podpora jazykového vzdělávání -nedostatečné materiálně technické podmínky pro rozvoj jazyků a výuku mimo školu (výjezdy do zahraničí, stáže, aj.) -absence kvalitních kvalifikovaných pedagogů (např. rodilí mluvčí, dvouoborový pedagog např. AJ+Z) -nezájem ze strany žáků i rodiny  Podpora matematické gramotnosti -nedostatečné finanční zdroje na kvalifikovanou personální podporu a výuku mimo školu (výuka odborníkem z VŠ, exkurze, př. dobré praxe) -nezájem ze strany žáků i rodiny -nedostatečný rozvoj mentoringu k příslušné gramotnosti – malá kreativita, stereotyp vyučujících, nízká sebemotivace

Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Plán aktivit na další období:  vytvořit plán vzdělávacích aktivit pro cílovou skupinu projektu  specifikovat nejdůležitější potřeby škol  formulovat výstupy tak, aby sloužily k dalšímu plánování škol  připravit materiál jako podklad pro další čerpání z evropských dotací v programovacím období

Děkuji za pozornost Mgr. Libuše Přikrylová manažer projektu