Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny
Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost čtenářská gramotnost matematická gramotnost rozvoj kompetencí a používání cizích jazyků rozvoj kulturního povědomí a vyjádření žáků
Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost 13 členů pracovní skupiny – zástupci ZŠ, VŠ, středisek volného času, knihoven, zřizovatelů, odborníků, rodičů, další dle zájmu a potřeb
Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Podklady pro analýzu výchozího stavu v daných oblastech : výsledky výzkumu potřeb MŠ a ZŠ se zaměřením na Moravskoslezský kraj, především na Ostravsko (vyjádřilo se více než 94,4 % škol ORP = 85 škol) Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Moravskoslezského kraje na období 2016 Strategie území správního obvodu ORP Ostrava dílčí analýzy oblastí v jednotlivých oborech a další
Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Prioritní témata k řešení Rozvoj infrastruktury – týká se všech oblastí -rekonstrukce školských zařízení (knihovny, odborné učebny, aj) -vybavení ( nábytek, ICT technika, pomůcky, výukové materiály atd.) Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti -nedostatečné finanční zdroje na kvalifikovanou personální podporu a výuku mimo školu (knihovníci, asistenti pedagoga) -nezájem ze strany žáků i rodiny -větší podpora čtenářství s porozuměním (inovativní metody výuky, DVPP, materiální zabezpečení aj.)
Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Prioritní témata k řešení Podpora jazykového vzdělávání -nedostatečné materiálně technické podmínky pro rozvoj jazyků a výuku mimo školu (výjezdy do zahraničí, stáže, aj.) -absence kvalitních kvalifikovaných pedagogů (např. rodilí mluvčí, dvouoborový pedagog např. AJ+Z) -nezájem ze strany žáků i rodiny Podpora matematické gramotnosti -nedostatečné finanční zdroje na kvalifikovanou personální podporu a výuku mimo školu (výuka odborníkem z VŠ, exkurze, př. dobré praxe) -nezájem ze strany žáků i rodiny -nedostatečný rozvoj mentoringu k příslušné gramotnosti – malá kreativita, stereotyp vyučujících, nízká sebemotivace
Pracovní skupina čtenářská a matematická gramotnost Plán aktivit na další období: vytvořit plán vzdělávacích aktivit pro cílovou skupinu projektu specifikovat nejdůležitější potřeby škol formulovat výstupy tak, aby sloužily k dalšímu plánování škol připravit materiál jako podklad pro další čerpání z evropských dotací v programovacím období
Děkuji za pozornost Mgr. Libuše Přikrylová manažer projektu