Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
BAROKO V ČECHÁCH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Baroko.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko sochařství.
Barokní architektura v českých zemích
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
A B C Č D E F G H CH I J K L M N O P R Ř S Š T U V W Z Ž
Baroko - procvičení 8. ročník.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura a sochařství v Čechách
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
České baroko má kořeny v Itálii a Španělsku. Přestože byla kultura v českých zemích ovlivněna situací po bitvě na Bílé hoř, dosáhlo české umění vysoké.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Opakování, shrnutí Sochařství a architektura v českých zemích v období baroka Materiál je zpracován v rámci.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _02 Osobnosti českého baroka Téma: Dějepis 8. ročník.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Baroko.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Baroko.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
BAROKO významní představitelé
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Barokní umění

Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) v Evropě mezi 1600 a 1750 v Evropě mezi 1600 a 1750 poslední evropský jednotný styl poslední evropský jednotný styl stírání hranic mezi architekturou, sochou a malbou stírání hranic mezi architekturou, sochou a malbou asymetrické formy, vyklenutá a vydutá zaoblení, nadsazené proporce, prostorově rozvinutá gesta, efektní perspektivy asymetrické formy, vyklenutá a vydutá zaoblení, nadsazené proporce, prostorově rozvinutá gesta, efektní perspektivy

výrazným prvkem je pohyb výrazným prvkem je pohyb stavbu, sochu, kašnu atp. je nutné vnímat v pohybu - obcházet stavbu, sochu, kašnu atp. je nutné vnímat v pohybu - obcházet

Architektura

Lorenzo Bernini náměstí sv. Petra, Vatikán náměstí sv. Petra, Vatikán

Fontána Bárka, Řím Fontána Bárka, Řím

Vidění svaté Terezie Vidění svaté Terezie

Malířství

Rembrandt van Rijn

Anatomie Dr. Tulpa Anatomie Dr. Tulpa

Peter Paul Rubens

Diego Vélazquez

infantka Margarita infantka Margarita

Baroko v Čechách

Kryštof Dientzenhofer Loreta – Praha Loreta – Praha loreta – kopie „svaté chýše“ z italského města Loreto loreta – kopie „svaté chýše“ z italského města Loreto

chrám sv. Mikuláše, Malá Strana, Praha chrám sv. Mikuláše, Malá Strana, Praha

Kilián Ignác Dientzenhofer chrám sv. Mikuláše, Staroměstské náměstí, Praha chrám sv. Mikuláše, Staroměstské náměstí, Praha

Jan Blažej Santini-Aichel poutní kostel, Zelená Hora, Žďár nad Sázavou poutní kostel, Zelená Hora, Žďár nad Sázavou

Matyáš Bernard Braun Kuks – barokní hospitál se sochami ctností a neřestí Kuks – barokní hospitál se sochami ctností a neřestí Betlém u Kuksu Betlém u Kuksu

Kuks Kuks

sochařská galerie - Kuks sochařská galerie - Kuks

Betlém – socha poustevníka Betlém – socha poustevníka

Ferdinand Maxmilián Brokoff sochařská výzdoba Karlova mostu, Praha sochařská výzdoba Karlova mostu, Praha

Pevnostní stavitelství Nejde o uměleckou, ale účelovou architekturu Nejde o uměleckou, ale účelovou architekturu Velké pevnosti (města-pevnosti), odolnost dlouhodobému obléhání, odolnost vůči střelbě Velké pevnosti (města-pevnosti), odolnost dlouhodobému obléhání, odolnost vůči střelbě Josefov, Terezín, Vyšehrad Josefov, Terezín, Vyšehrad