Pracovní skupiny – postup přípravy MAP Mohelnicko doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci 20. 6. 2016 MAP VZDĚLÁVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Advertisements

Dotazníkové šetření MŠMT – Výstupy ORP Přerov doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., (Pedagogická fakulta Univerzity Palackého) Přerov, MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Aktuální informace o stavu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plán vzdělávání ORP Uherský Brod
Jak na akční plán?.
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Aktuální informace o projektu
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Transkript prezentace:

Pracovní skupiny – postup přípravy MAP Mohelnicko doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci MAP VZDĚLÁVÁNÍ

Postup přípravy MAP ANALYTICKÁ ČÁST - analýza potřeb území – dosavadní strategie, agregovaná data MŠMT, šetření MASK, výstupy workshopů, výstupy RT, výstupy PS STRATEGICKÁ ČÁST – diskuze v území - Návrh priorit – PS + RT >> ŘV > stanovení priorit = Strategický rámec MAP do 2023 AKČNÍ PLÁN - Návrh opatření – PS + RT >> Cíl opatření, popis kroků k naplnění cíle: aktivity škol, aktivity spolupráce, infrastruktura

 Oblasti spolupráce PS s RT při tvorbě dokumentu MAP: 1.Vyhodnocení dotazníkového šetření 2.Zjištění potřeb investic ve školách 3.Metaanalýza stávajících strategií 4.Vymezení problémových oblastí a klíčových problémů 5.Vyhodnocení a zpětná vazba Postup přípravy MAP

Vyhodnocení dotazníkového šetření Metaanalýza stávajících strategií Vyhodnocení a zpětná vazba Vymezení klíčových oblastí a problémů Zjištění potřeb investic ve školách Agregovaná data MŠMT Strategie + přehled projektů OP VK + IROP Agregovaná data MŠMT + MAS + ITI Agregovaná data MŠMT + MAS + Strategie Zpětná vazba RT - porady Zdrojová data pro práci

 Struktura MAP + Strategický rámec (Word) Postup přípravy MAP

Pracovní skupiny Skupina 1: Mateřské školy Skupina 2: Inkluze Skupina 3: Základní školy – humanitní a společensko-vědní oblast: Čtenářská gramotnost, Jazyková gramotnost, Výchova k podnikavosti, Sociální a občanské kompetence, Průřezové téma: Tvůrčí psaní, Funkční gramotnost (literární, dokumentová), Volitelné téma: Kariérové poradenství v ZŠ, Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků Skupina 4: Základní školy – technická a přírodovědná oblast: Matematická gramotnost, Polytechnická výchova, Digitální gramotnost, Průřezové téma: Funkční gramotnost (numerická)

Cíl šetření  Realizovalo MŠMT na přelomu r Cíle: -zmapování aktuální situace škol v oblastech vymezených OP VVV a IROP -zpětná vazba pro tvorbu šablon -zpětná vazba pro tvorbu místního akčního plánu a prioritizace potřeb v území -zpětná vazba po skončení realizace MAP, zda došlo k posunu

Agregovaná data MŠMT

Hodnoty nižší než republikový průměr 3 nejvyšší hodnoty Ukázka agregovaných dat

Agregovaná data pro ZŠ

Agregovaná data pro ZŠ

Hodnocení aktuálního stavu:  2 = Rozvíjející se oblast (promyšlená část, počáteční realizace) a 3 = realizační oblast (realizováno na základní úrovni, je prostor pro zlepšení)  Nejlépe hodnocenou oblastí – Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence (2,91)  Nejslabší hodnocení aktuálního stavu je u Jazykového vzdělávání (2,19) a Polytechnického vzdělávání(2,36).

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1. Stavební úpravy a vybavení na podporu podnětného venkovního prostředí (hřiště, zahrady…) – 62,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce kmenových tříd – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce tělocvičny – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce učebny informatiky – 37,5 % Nejmenší zájem – Stavební úpravy a rekonstrukce knihovny, informačního centra školy – 0,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1.Stavební úpravy a vybavení na podporu podnětného venkovního prostředí (hřiště, zahrady…) – 62,5 % 2.Stavební úpravy a rekonstrukce tělocvičny – 50 % Bezbariérové stavební úpravy a rekonstrukce – 37,5 % Ostatní rekonstrukce (zateplení…) – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce uč. cizích jazyků – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce uč. fyziky – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce uč. chemie – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce učebny informatiky – 37,5 % Stavební úpravy a rekonstrukce šk. jídelny, družiny, klubu – 37,5 % Nejmenší zájem – Stavební úpravy a rekonstrukce knihovny, informačního centra školy – 0,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury – vybavení Školy plánují v letech 2016–2018 zejména vybavení: Vybavení počítačové učebny – 75,0 % Vybavení školní jídelny, družiny, klubu – 75,0 % Vybavení mobilní počítačové učebny (notebooky…) – 62,5 % Software pro ICT techniku – 62,5 % Kompenzační pomůcky pro žáky se SVP – 62,5 % Nejmenší zájem: Vybavení knihovny, umělecké učebny a strojů nad 40. tis. Kč (vyjma strojů řízených počítačem) – 12,5 % Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména vybavení: 1.– 2. Kompenzační pomůcky pro žáky s SVP – 50,0 % 1.– 2. Vybavení tělocvičny – 50,0 % 3. – 10. Vybavení kmenových tříd, knihovny, PC učebny, dílny/cvičné kuchyňky, software pro ICT techniku, nové didaktické pomůcky, prostor podnětného vnitřního prostředí (čtenářské koutky ad.) –

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 2 – Čtenářská gramotnost – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.– 2. Učitelé 1. i 2. stupně využívají poznatků v praxi a sdílejí dobrou praxi – 87,5 % 1.– 2. Škola disponuje dostateč. tech. a mat. zabezpečením v oblasti ČG (vč. audiovizuální techniky) – 87,5 % 3. –4. Učitelé 1. i 2. stupně využívají poznatků v praxi a sdílejí dobrou praxi v oblasti rozvoje ČG mezi sebou i s učiteli z jiných škol – 75,0 % 3. –4. Ve škole existuje čtenářsky podnětné prostředí (čtenářské koutky, nástěnky atd.) – 75,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 2 – Čtenářská gramotnost – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: Škola podporuje individuální práci s žáky s mimoř. zájmem o literaturu, tvůrčí psaní ad. – 37,5 % Škola informuje a spolupracuje v oblasti rozvoje čtenářství s rodiči – 37,5 % Ve škole existuje čtenářsky podnětné prostředí (čtenářské koutky, nástěnky ad.) – 25,0 % Ve škole jsou využívána interaktivní média, ICT v oblasti rozvoje ČG – 25,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 2 – Čtenářská gramotnost Hlavní překážky: 1.Nedostatek stabilní finanční podpory pro rozvoj – 75,0 % 2.Nezájem ze strany žáků a rodičů – 75,0 % 3. Nedostatečné materiálně technické podmínky pro rozvoj mimo školu – 62,5 % Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj ČG – 50,0 % Nepravidelnost aktivit (výukových i mimovýukových) v oblasti rozvoje ČG – 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 3 – Matematická gramotnost – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Škola disponuje dostatečným technicky materiálním zabezpečením pro rozvoj MG – 100,0 % Učitelé 1. i 2. st. rozvíjejí své znalosti v oblasti MG a používají je ve výuce – 75,0 % Ve škole jsou využívána interaktivní média, ICT v oblasti rozvoje MG – 75,0 % Škola pravidelně nakupuje aktuální literaturu, multimédia pro rozvoj MG na 1. i 2. st. – 75,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 3 – Matematická gramotnost – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: Učitelé 1. i 2. st. Využívají poznatky v praxi a sdílejí dobrou praxi v oblasti MG – 37,5 % Ve škole jsou realizovány mimovýukové akce pro žáky na podporu MG a zvýšení motivace – 37,5 % Škola informuje a spolupracuje v oblasti MG s rodiči – 37,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 3 – Matematická gramotnost Hlavní překážky: Nedostatek stabilní finanční podpory – 87,5 % Nezájem ze strany žáků a rodičů – 87,5 % 3. Nedostatečné materiálně technické podmínky pro rozvoj MG mimo školu (exkurze ad.) – 75,0 % Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj MG – 50,0 % Nedostatek možností pro sdílení dobré praxe – 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 4 – Inkluzivní vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Škola dokáže přijmout ke vzdělávání všechny žáky bez rozdílu (vč. odlišné kult. a soc. prostředí, SVP) – 75,0 % Škola má vytvořený systém podpory pro žáky se SVP (kompenzační pomůcky, asistent pedagoga…) – 75,0 % Pedagogové jsou schopni přizpůsobit obsah vzdělávání, nastavit úrovně obtížnosti – 62,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 4 – Inkluzivní vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Bezbariérovost – 50,0 % Pedagogové umí spolupracovat ve výuce s dalšími ped. i neped. Pracovníky – 37,5 % Škola zajišťuje žákům se SVP účast na aktivitách nad rámec školní práce, které směřují k rozvoji dovedností, schopností a postojů žáka – 37,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 4 – Inkluzivní vzdělávání Hlavní překážky: Nedostatek financí na personál – 87,5 % Nedostatek financí na mimoškolní vzdělávání (výstavy, exkurze)– 87,5 % Tlak ze strany státu na rychlou změnu – 62,5 % Technická nemožnost bezbariérových úprav školy – 62,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 5 – Polytechnické vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Škola informuje o PV rodiče (projektové dny, DOD ad.) – 87,5 % 2. Vzdělávací materiály – 75,0 % Součástí výuky PV jsou laboratorní cvičení, pokusy (rozvoj praktické stránky) – 62,5 % Škola podporuje individuální práci se žáky se zájmem o PV – 62,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 5 – Polytechnické vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Škola využívá ICT pro PV – 62,5 % Přír. a environment. vzdělávání realizováno v souladu s RVP ZV – 50 % Učitelé rozvíjejí své dovednosti v PV – 50 % Učitelé 1. i 2. st. využívají poznatky v praxi a sdílejí dobrou praxi – 50 % Ve škole je podnětné prostředí pro PV (fyzické nebo virtuální místo) – 50 % Technické zabezpečení pro PV (učeny F, CH, Př..) – 50 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 5 – Polytechnické vzdělávání Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí pro úhradu kroužků – 100,0 % Nedostatečné/neodpovídající prostory – 75,0 % Nevhodné vybavení laboratoří, dílen ad. – 75,0 % Učitelé PV nejsou jazykově vybaveni pro výuku CLIL – 62,5% Absence samostatného pracovníka pro rozvoj PV – 62,5%

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Škola rozvíjí finanční gramotnost žáků – 75,0 % 2.Ve škole existuje prostor pro sdílení zkušeností (dílna nápadů ad.) – 75,0 % Škola organizuje konzultace, debaty na podporu podnikavosti – 37,5 % Škola učí žáky myslet kriticky, vnímat problémy ve svém okolí a nacházet inovativní řešení – 37,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: Učitelé rozvíjejí své znalosti ve VP a využívají je ve výchově – 62,2 % Učitelé využívají poznatků v praxi a sdílejí dobrou praxi – 62,2 % Škola podporuje klíčové kompetence VP dle RVP ZV – 50,0 % Škola učí žáky myslet kriticky, vnímat problémy ve svém okolí a nacházet inovativní řešení…– 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita Hlavní překážky: Nedostatek příležitostí v DVPP pro VP – 75,0 % Nedostatek financí pro realizaci vzdělávání mimo výuku – 75,0 % 3. Malý zájem zaměstnavatelů a podnikatelů o spolupráci se školami – 62,5 % 4. Nedostatek výukových materiálů pro VP – 50 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 7 – Jazykové vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Škola disponuje dostatečným tech. a mater. Zabezpečením pro výuku CJ – 75,0 % Ve škole jsou využívána interaktivní média, ICT – 75,0 % Škola u žáků rozvíjí chápání života v jiných kulturách a rozvíjí prostř. filmů, zahraničních pobytů – 62,5 % Ve škole jsou využívání učebnice, ciz. literatura a multimédia pro rozvoj JG – 62,5 % Škola pravidelně nakupuje učebnice, ciz. literaturu, multimédia – 62,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 7 – Jazykové vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Škola spolupracuje s rodilým mluvčím – 62,5 % Rozvoj JG je obsahem výuky řady předmětů – 50,0 % Ve škole jsou realizovány akce pro podporu JG (interaktivní výstavy knih ad.) – 50,0 % Škola spolupracuje s rodiči (představení cizích jazyků ad.) – 50,0 % Ve škole existuje podnětné prostředí pro JV (nástěnky, koutky ad.) – 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 7 – Jazykové vzdělávání Hlavní překážky: Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro JG – 62,5 % Nezájem ze strany žáků a rodičů – 62,5 % Nedostupnost ICT pro JG – 37,5 % Nedostatek DVPP v oblasti JG – 37,5 % Nepravidelnost aktivit (výukových i mimovýukových) pro JG – 37,5 % Nedostatek možností sdílení dobré praxe – 37,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 8 – ICT včetně infrastruktury – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Pedagogové využívají školní mobilní ICT (notebooky ad.) – 75,0 % Pedagogové využívají ICT učebnu nebo PC nejen pro výuku informatiky – 62,5 % Pedagogové se orientů v rámci svého předmětu ve volně dostupných zdrojích na internetu – 62,5 % Pedagogové systematicky rozvíjejí povědomí žáků o internetové bezpečnosti a kritický pohled na internetový obsah – 62,5 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 8 – ICT včetně infrastruktury – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: Pedagogové využívají BYOD pro konkrétní projekty žáků – 50,0 % Pedagogové využívají mobilní ICT při výuce v terénu, projektové výuce ad. – 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 8 – ICT včetně infrastruktury Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na moderní ICT vybavení – 87,5 % Nedostatek časových možností k DVPP – 62,5 % Nevhodné/zastaralé ICT vybavení – 62,5 % 4. Neznalost metod implementace vlastní techniky žáků na stávající podmínky školy– 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Škola rozvíjí povědomí o etických hodnotách, má nastavená pravidla chování a komunikace – 62,5 % 2.–4. Ve škole je pěstování kulturní povědomí a komunikace – 50,0 % 2.–4. Škola učí používat bezpečně ICT – 50,0 % 2.–4. Škola rozvíjí schopnost žáků učit se a organizovat si učení – 50,0 %

Agregovaná data pro ZŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: Škola pěstuje kulturu komunikace mezi všemi účastníky vzdělávání – 50,0 % Škola motivuje žáky k CŽU– 50,0 % Škola rozvíjí schopnost říct si o pomoc a nabídnout ji – 50,0 % Výuka podporuje zapojení žáků do společenského a pracovního života – 50,0 %

Agregovaná data pro MŠ

Agregovaná data pro MŠ

Hodnocení aktuálního stavu:  Nejlépe hodnocenou oblastí – Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence (3,03) a výchova k iniciativě a kreativitě (2,92)  Nejslabší hodnocení aktuálního stavu je u Polytechnického vzdělávání (2,28) a Matematické pregramotnosti (2,47)

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1. Venkovní prostředí (zahrady, hřiště…) – 40,0 % 2. Rekonstrukce prostor pro polytechnickou výchovu – 30,0 % Školy plánují v letech 2019 – 2020 zlepšení zejména v těchto oblastech – stavební úpravy: 1. Venkovní prostředí (zahrady, hřiště…) – 20,0 % 2. Ostatní rekonstrukce, zateplení budov – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 1 – Rozvoj infrastruktury Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech – vybavení: 1.Didaktické pomůcky – 60,0 % Didaktické pomůcky pro děti se SVP – 50,0 % Vybavení podnětného vnitřního prostředí (polytech. dovednosti ad.)– 50,0 % Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech – vybavení: 1.Vybavení školy pro rozvoj polytechnických dovedností – 30,0 % Nové didaktické pomůcky – 20,0 % Vybavení výpočetní technikou pro potřeby pedagogů – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 2 – Polytechnické vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Učitelé MŠ využívají poznatky v praxi a sdílejí dobrou praxi – 100,0 % Škola podporuje samostatnou práci dětí v PV – 100,0 % Učitelé rozvíjejí své znalosti v PV – 90,0 % Škola disponuje vzdělávacími materiály pro PV – 90,0 % Škola disponuje dostatečným tech. a mat. zabezpečením – 90,0 % Škola využívá ICT pro PV – 90,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 2 – Polytechnické vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Technické, přírodovědné a environmentální vzdělávání je realizováno dle RVP PV – 20,0 % ě

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 2 – Polytechnické vzdělávání Hlavní překážky: 1. Nedostatek financí na podporu polytechniky – 70,0 % 2. Nevhodné či žádné vybavení pomůckami – 40,0 % 3. Absence pozice samostatného pracovníka – 30,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 3 – Inkluzivní vzdělávání – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Škola umožňuje pedagogům navázat vztahy s místními a reg. školami (sdílení dobré praxe…) – 80,0 % Vedení vytváří podmínky pro realizaci inkluze - 80,0 % Škola má systém podpory pro děti SVP (pomůcky….) – 80,0 % Pedagogové umí tvořit spec. a komp. pomůcky – 80,0 % Pedagogové umí přizpůsobit obsah, formy a metody vzdělávání dle specifik dítěte – 80,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 3 – Inkluzivní vzdělávání – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Škola je bezbariérová – 30,0 % 2.Pedagogové umí využívat kompenzační pomůcky – 20,0 % 3.Pedagogové umí spolupracovat s dalšími ped. i neped. pracovníky (asistent pedagoga ad.) – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 3 – Inkluzivní vzdělávání Hlavní překážky: 1.Velký počet dětí ve třídách – 70,0 % Nedostatek financí pro personální náklady (např. asistentů pedagoga) – 40,0 % Nedostatek financí pro mimoškolní aktivity (výstavy ad.) – 40,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 4 – Čtenářská pregramotnost – 1. f. Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Škola podporuje ČG v ŠVP – 90,0 % Učitelé MŠ rozvíjejí své kompetence v ČG – 90,0 % 3. Učitelé využívají poznatků v praxi a sdílejí dobrou praxi – 80 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 4 – Čtenářská pregramotnost – 2. f. Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Využití interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj čtenářské pregramotnosti – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 4 – Čtenářská pregramotnost Hlavní překážky: 1.Nedostatek interaktivních metod a pomůcek pro rozvoj čtenářské pregramotnosti – 70,0 % 2.Nedostatek finanční podpory pro rozvoj ČPG – 50,0 % 3.Nízká úroveň kooperace školy s dalšími aktéry v oblasti rozvoje pregramotností (science centra, neziskový sektor ad. – 40 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 5 – Matematická pregramotnost – 1. f. Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Škola pravidelně nakupuje aktuální literaturu a multimédia pro rozvoj MPG – 100,0 % Učitelé využívají poznatky v praxi, sdílení dobré praxe – 80 % Škola informuje rodiče o oblastech rozvoje MPG a spolupracuje s rodiči – 80 % Škola disponuje tech. a mat. zabezpečením pro rozvoj MG – 80 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 5 – Matematická pregramotnost – 2. f. Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Učitelé MŠ rozvíjejí své znalosti v MPG – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 5 – Matematická pregramotnost Překážky: 1. Nedostatek interaktivních metod a pomůcek – 70,0 % 2. Nedostatek finanční podpory – 50,0 % 3. Nízká úroveň kooperace školy s dalšími aktéry (science centra, NNO ad.) – 40,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: Učitelé rozvíjí poznatky v praxi a sdílejí dobrou praxi – 90,0% Škola nabízí možnosti seberealizace dětí (vlastní nápady apod.) – 90,0% Učitelé rozvíjejí své znalosti v oblasti VP – 80,0 % Škola systematicky učí prvkům iniciativy a kreativity, podporuje fantazii a iniciativu dětí – 80,0 % Škola disponuje dostatečným množstvím pomůcek pro rozvoj kreativity – 80,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Škola podporuje klíčové kompetence k rozvoji kreativity dle RVP PV – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Hlavní priorita 6 – Podnikavost, iniciativa a kreativita Hlavní překážky: 1. Nedostatek finančních prostředků na pomůcky – 80 % Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků – 30,0 % Nedostupnost ICT pro rozvoj iniciativy a kreativity – 30,0 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 7 – Digitální kompetence pedagogů – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Pedagogové mají základní znalosti práce s PC, využívají je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 80,0 % 2. Pedagogové mají základní znalosti práce s internetem, využívají je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 80,0%

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 7 – Digitální kompetence pedagogů – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Pedagogové mají základní znalosti práce s PC, využívají je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 10,0 % 2. Pedagogové mají základní znalosti práce s internetem, využívají je pro sebevzdělávání a přípravu vzdělávání dětí – 10,0 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 7 – Digitální kompetence pedagogů Hlavní překážky: 1. Nedostatek finančních na pořízení moderního ICT vybavení – 80,0 % 2. Nevhodné, zastaralé ICT vybavení – 50,0 % 3. Nedostatek příležitostí k dalšímu vzdělávání – 20,0 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 8 – Jazykové vzdělávání

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 1. fáze Školy plánují v letech 2016–2018 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1. Rozvoj schopnosti sebereflexe a sebehodnocení – 100,0 % Škola buduje povědomí o etických hodnotách, má nastavena pravidla chování a komunikace – 90,0 % Škola rozvíjí schopnost dětí učit se – 90,0 %

Agregovaná data pro MŠ Další priorita 9 – Sociální a občanské dovednosti – 2. fáze Školy plánují v letech 2019–2020 zlepšení zejména v těchto oblastech: 1.Ve škole se pěstuje kulturní povědomí a kulturní komunikace (tvůrčí vyjadřování myšlenek, zážitků, emocí…) – 30,0 %

Příprava MAP Závěr: Získaná data by měla pomoci navrhnout v rámci MAP vzdělávání opatření, která pomohou odstranit překážky a povedou k realizaci cílového stavu u jednotlivých oblastí podpory. V rámci opatření budou realizovány individuální projekty škol i projekty spolupráce škol.

Příprava MAP Děkuji za pozornost…