Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v kružnici.
Advertisements

Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
POZNÁMKY ve formátu PDF
POZNÁMKY ve formátu PDF
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
SEMINÁRNÍ PRÁCE MATEMATIKA Created by Petr Nohejl Copyright© 2005 Fšechna práva vyhrazena..
POZNÁMKY ve formátu PDF
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IV/ Obvody a obsahy geometrických obrazců
* Měření úhlů Matematika – 6. ročník *
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (početní)
16. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI I.- Oblouková míra
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 20 Tematická.
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Mechanika I. Rovnoměrný pohyb po kružnici VY_32_INOVACE_10-10.
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základy geodézie a GPS Kateřina Tajovská
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ DAŇ Z PŘEVODU NEMOVITOSTÍ.
MINCE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
EURO. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
FINANČNÍ GRAMOTNOST POŠTOVNÍ POUKÁZKY A JEJICH VYUŽITÍ.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Úvod do předmětu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Jak funguje internet. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Základy geodézie a GPS Kateřina Tajovská
Goniometrie jako oblast matematiky (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z tabákových výrobků.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z lihu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Inverzní funkce k funkcím goniometrickým (2)
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafická úprava formuláře
POZNÁMKY ve formátu PDF
HTML (II) (3).
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Graf a vlastnosti funkce
MOTIVACE.
CorelDRAW – tvarování křivek
Převody minuty, stupně. Převody minuty, stupně.
Vytvoření formuláře Access (11).
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Vztahy mezi goniometrickými funkcemi
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

Stupňová a oblouková míra (2)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Richard Fiedler Předmět:Matematika

Obsah Velikost úhlů v goniometrii1 Stupňová míra (1)2 Stupňová míra (2)3 Oblouková míra (1)4 Oblouková míra (2)5 Oblouková míra (3)6 Setinná míra7 Převody úhlových jednotek8 Převod ze stupňů na radiány9 Převod z radiánů na stupně10

Pro vyjadřování velikosti úhlů v goniometrii lze použít: 1.míru stupňovou jednotka 1 stupeň (1°) 2.míru obloukovou jednotka 1 radián (1 rad) 3.míru setinnou jednotka 1 gon (1 g ) Velikost úhlů v goniometrii 1

Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně. Základní jednotkou stupňové míry je tedy 1°. Stupňová míra (1) 2

Tím pádem plný úhel = 360° přímý úhel = 180° Stupňová míra (2) 3 1 úhlový stupeň se dále dělí na 60 úhlových minut → 1° = 60‘ 1 úhlová minuta se dále dělí na 60 úhlových vteřin → 1‘ = 60‘‘ 1° = 60‘ = 3 600‘‘

Základní jednotkou obloukové míry je 1 radián (1 rad). Nejlépe ho lze definovat na kružnici, kam naneseme dva body A a B tak, aby délka oblouku AB byla stejná jako poloměr této kružnice. Pak má úhel ASB velikost právě jeden radián. Oblouková míra (1) 4

Oblouková míra (2) 5

Oblouková míra (3) 6 Když přímý úhel = π, pak plný úhel = 2π a pravý úhel = π/2. →→→→ Některé obvyklé úhly u rovnostranného trojúhelníka a čtverce, měřené v radiánech.

Jednotka pochází původně z Francie, kde ji několik dekád používalo také francouzské dělostřelectvo. Tato úhlová míra se všeobecně příliš neprosadila a dnes se používá jen v několika málo zemích, je však standardem v některých oblastech lidské činnosti – například v geodézii. Setinná míra 7 Jednotkou setinné míry je 1 gon (grad, gradián) a vznikl rozdělením pravého úhlu na 100 dílů. 100 gonů = 90° = π/2

Některé základní úhly se používají poměrně často, takže následující tabulka uvádí hodnoty ve stupních a jejich ekvivalent v radiánech. Z praktického hlediska je pak dobré znát je zpaměti v obou mírách. Převody úhlových jednotek 8 Hlavní převodní vztah vyplývá z faktu, že 180° = π.

Převod ze stupňů na radiány 9

Převod z radiánů na stupně 10

Použité zdroje