P ROCENTA M GR. P ETRA T OBOŘÍKOVÁ. Procenta slouží k vyjádření části celku, stejně jako zlomek nebo desetinné číslo Je-li p reálné číslo, pak jedno procento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procenta Výpočet procentové části
Advertisements

* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procenta Výpočet počtu procent
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
Procenta.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
Zásoby Účtování výrobků
Autor: Ing.Holenda Jiří
PROCENTA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_252.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_10_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Cena elektrické energie
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Účtování DPH účet 343.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Spotřební daň Ekonomika podniku 2. ročník Spotřební daň - je nepřímá daň, tzn. je součástí ceny výrobku - je placena jednorázově při prvním prodeji od.
Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
Základy firemních financí
Zlomky Porovnávání zlomků..
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Sčítání lidu, domů a bytů výsledky 2001
Daň z přidané hodnoty 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Obrázky: Vlastní fotografie
Účtování DPH účet 343.
Národnostní menšiny, migrace
Daň z přidané hodnoty 12. prosince 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Procenta - slovní úlohy
Procenta Výpočet počtu procent.
35 PROCENTA.
1. 7 Procenta.
Transkript prezentace:

P ROCENTA M GR. P ETRA T OBOŘÍKOVÁ

Procenta slouží k vyjádření části celku, stejně jako zlomek nebo desetinné číslo Je-li p reálné číslo, pak jedno procento (1%) p je číslo p:100 = základ = 100 %

Příklad 1 Kolik procent obrázku je vybarveno? Zapiš danou část pomocí procent, des. čísla a zlomku.

a)Co je základ? b)Kolik % odpovídá základu? c)Kolik žáků chybí? d)Kolik žáků je ve škole? e)Kolik procent žáků chybí? f)Kolik procent žáků je ve škole? Příklad 2 Ve třídě chybí z 25 žáků 4 žáci, tj. 16 %. 25 žáků 100 % 4 žáci 21 žáků 16 % 84 %

Příklad 3 Cena automobilu je Kč. O kolik Kč se cena sníží, pokud bude snížena o 1%? Jaká bude výsledná cena? Cena se sníží o 5799 Kč na výslednou cenu Kč. 100 %…………… = Kč 1 %…………… Kč : 100 = 5799 Kč Rychleji: ·0,99 = Kč.

Příklad 4 Podle sčítání obyvatelstva v roce 2011 byla slovenská menšina s 1,4 % největší národnostní menšinou v České republice. Kolik občanů se přihlásilo ke slovenské národnosti, pokud bylo spočteno celkem obyvatel ČR? Ke slovenské národnosti se přihlásilo obyvatel. 100 %……………. 1,4 %……………. 1 %…………… obyvatel :100 = ,14 obyvatel 1,4 · ,14 = obyvatel Rychleji: · 0,014 = ob.

Příklad 5 Základní školu navštěvuje 192 chlapců, což je 48 % všech žáků. Kolik děvčat navštěvuje školu? Školu navštěvuje 208 děvčat. 48 %……………. 52 %……………. 1 %…………… = 52 % 192 žáků (chlapců) 192 : 48 = 4 žáci 52 · 4 = 208 žáků (děvčat) Rychleji: 192 : 48 · ( ) = 208 děvčat.

Příklad 6 Zisk společnosti při obchodování se zahraničím se oproti minulému roku zvýšil z € na €. Jaký byl nárůst zisku v procentech? Nárůst zisku byl 7,7 %. 100 %……………. x %…………… € 1 %…………… € : 100 = 5690 € x = : 5690 = 107,7 % 107, = 7,7 % Rychleji: ( ) : 5690 = 7,7 %.

Příklad 7 K ceně každého výrobku, který se prodává v běžné obchodní síti, se připočítává DPH – daň z přidané hodnoty, která u většiny průmyslového zboží činí 20 % (je dobré, si v případě neobvykle nízkých cen dát pozor, zda jsou uvedeny včetně DPH). Urči, kolik zaplatíš za notebook, je-li jeho cena bez DPH Kč. Z notebook zaplatíme Kč.

Příklad 8 Objednaná cesta autobusem měla původně stát 538 Kč na jednoho cestujícího, ale kvůli zdražení benzínu však stála 572,97 Kč. O kolik procent se cena zvýšila? Cena se zvýšila o 6,5 %.

Příklad 9 Při zavádění výroby bylo při 60% úspěšnosti výroby z jedné křemíkové destičky vyrobeno 42 funkčních mikročipů. Během odlaďování procesu stoupla úspěšnost výroby na 80%. Jaké množství funkčních čipů se vyrábělo z jedné desky? Z jedné desky se vyrábělo 56 funkčních čipů.

Příklad 10 Kuchyně včetně vestavěných elektrospotřebičů je včetně DPH nabízena za Kč. Jaká je její cena bez DPH? Cena kuchyně bez DPH je Kč.

SHRNUTÍ 1 % je jedna setina základu. 1 % = 0,01 základu x % = x· 0,01 základu