SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené rovnicí
Advertisements

Tvorba výrazů s proměnnou
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Elektronická učebnice - I
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní úlohy Ivě je 6 let. Kubovi je 2 krát více let.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
VY_32_INOVACE_Sib_II_11 Řešení slovních úloh 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách
Řešení slovních úloh rovnicemi
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Opakování 2. písemná práce
1.5 Poměr.
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_08_Hra TEMA: Hra
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Transkript prezentace:

SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení, zkouška

825 tun obilí bylo rozděleno na 2 díly. První díl určený na krmení tvořil 65% druhého dílu určeného k prodeji. Kolik tun obilí je určeno k prodeji? V obchodě prodali za 3 dny 1400 kg brambor. První den prodali o 100 kg méně než druhý den, třetí den prodali toho, co první den. Kolik kg brambor každý den prodali? 3 5 Zemědělci oseli žitem, pšenicí a ovsem 196 ha polí. Žitem oseli o 50% větší plochu než pšenicí a ovsem 5-krát větší výměru než žitem. Na kolika hektarech pěstují kterou plodinu? Kluci na puťáku ušli za 3 dny 49 km. Druhý den ušli o 20% více než první den, třetí den ušli o 2 km méně než druhý den. Kolik km ušli každý den? Zelenina

odpověď pšenice x žito 1,5x ječmen 5 1,5x = 7,5x celkem 196 ha. x + 1,5x + 7,5x = 196 x = 19,6 ha - pšenice žito = 29,4 ha ječmen = 147 ha zkouška: 19,6 + 29, = 196 ha

Mirkův děda je 2-krát starší než tatínek, Mirek je o 25 let mladší než tatínek. Dohromady je jim 131 let. Kolik bude Mirkovi až bude děda slavit 80. narozeniny? Mezi 3 výherce se dělí výhra 7300 Kč. První dostane o 700 Kč víc než druhý, druhý má o 15% víc než třetí. Kolik každý z nich dostane? Za šaty, boty a kabát paní Perná zaplatila 6550 Kč. Šaty byly o 550 Kč dražší než boty, kabát byl 3-krát dražší než boty. Jaká byla cena každé věci?

PROCVIČENÍ Za 3 čokolády, 2 krabice sušenek a 1 bonbonieru tatínek platil 204 Kč. Bonboniéra je 3-krát dražší než čokoláda a krabice sušenek stojí o 18 Kč více než čokoláda. Kolik co stojí? Tři kamarádi si dělili výhru na los, která činila 2900 Kč. První z nich dostal o 20% více než druhý a třetí dostal o 30% méně než druhý. Kolik Kč každý dostal? Petr nasbíral o 6 kg jahod méně než Jirka, Radek polovinu toho, co Petr a Jitka dvakrát více než Petr. Celkem nasbírali 42 kg jahod. Kolik jahod nasbíral každý z nich?

čokoláda x bonboniera 3x sušenky x x + 3(x + 18) + 3x = 204 x = 21 Kč zkouška: čokoláda = 21 3 čokolády = 63 sušenky = 39 2xsušenky = 78 bonboniera = odpověď 2. x 1. 1,2x 3. 0,7x x + 1,2x + 0,7x = 2900 x = 1000 Kč zkouška: 2. = = = odpověď Jirka x Petr x - 6 Radek x Jitka 2(x - 6) x x + x (x - 6) = 42 x = 14 kg zkouška: Jirka = 14 Petr = 8 Radek = 4 Jitka = = 42

Lída počítala příklady ke zkoušce. V pondělí spočítala tři pětiny příkladů, v úterý dvě třetiny ze zbytku a na středu jí zbylo 12 příkladů. Kolik příkladů měla celkem připravených? celkem po út st x = 90 - celkem Po = 54 Út = 24 zkouška + odpověď

Brigádníci očesali první den třetinu všech stromků v sadu, druhý den tři pětiny zbytku a třetí den 192 stromků. Kolik mají v sadu stromků? Do 3 škol chodí celkem 1490 žáků. V první škole je o 10% více žáků než ve druhé, ve třetí je o 20% méně dětí než v první. Kolik je v každé škole žáků? 1,1x + x + 0,8. 1,1x = x = škola 1.škola = škola = 440 zkouška + odpověď x = 720 stromků 1.den = den = 288