Ghana logistické aspekty Kulatý stůl ICC ČR 30.března 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Advertisements

Nizozemsko.
Nigérie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 21.srpna 2013.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Norsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Afrika – obyvatelstvo a sídla
Velká Británie Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
DOPRAVA.
Španělsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
VY_32_INOVACE_13 Amerika - USA
USA United States of America
Středočeský kraj.
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
 nejhustší v “ Modrém banánu“  silniční  ½ přepravy zboží a lidí  1924 – první dálnice mezi Milánem a Benátkami  letecká  Airbus - Francie  železniční.
Registrační číslo projektu
Stupeň rozvoje států světa
Austrálie-doprava autem vlakem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Velká Británie (Great Britain).
PORTUGALSKO.
Afrika – Země Guinejského zálivu a povodí Konga
NORSKÉ KRÁLOVSTVÍ.
Přínosy dopravní infrastruktury Praha, Mariot, Petr MOOS Fakulta dopravní ČVUT v Praze.
Statutární město Ostrava
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Úloha dopravy v hospodářství
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Afrika – poloha, rozloha
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Německo.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Francie Francie, oficiální název Francouzská republika je demokratický stát, jehož většina území (někdy označovaná jako Metropolitní Francie) se nachází.
Arménie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 28.dubna 2016.
Spojené arabské emiráty (SAE) je stát na Středním východě, rozkládající se v jihozápadní Asii na východě Arabského poloostrova při pobřeží Perského.
Západní Afrika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
OLOMOUC. Geografie Rozloha:10 337ha Počet obyvatel (k ): Poloha zeměpisné souřadnice středu města: 49°45´ severní zeměpisné šířky 17°15´
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Regiony Afriky III. Západní a střední Afrika Černá Afrika.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Perú & Ecuador logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 13.září 2016.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_274_Finsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Uzbekistán logistické aspekty
Znečištění vzduchu dopravou
Název učiva: Amerika severní
Irák logistické aspekty
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Mešita šejka Zayeda Abu dhabi.
Západní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Obecná charakteristika kontinentu
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Helena Nováková
Oceány.
Transkript prezentace:

Ghana logistické aspekty Kulatý stůl ICC ČR 30.března 2016

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou GHANA, Prezidentská demokracie v Západní Africe a ostrůvek stability v jinak neklidném subsaharském regionu. Velikostí cca 2x větší než Česko; sousedy jsou Pobřeží Slonoviny na západě, Burkina Fasso (Horní Volta) na severu, Togo na východě. Na jihu omývá Ghanu Atlantský oceán, Guinejský záliv. Od 17. století oblast trvalého zájmu evropských kolonizátorů kvůli těžbě zlata v oblasti, což se mj. projevilo v budování (především) přímořské infrastruktury. Bohužel, jako i ostatní státy v oblasti trpí nerovnoměrným rozvojem infrastruktury na pobřeží (metropolitní oblast) a ve vzdálenějším vnitrozemí.

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou GHANA, Jak již uvedeno, výraznou stopu po sobě zanechalo období cizího vlivu, a to i v infrastruktuře. První přístav byl založen Brity na bývalé rybářské osadě, v roce 1950 přejmenován na Tema a rychle přebudován na moderní přístav. Dnes, i díky své poloze blízko hlavního města Accra je prvním přístavem v zemi. Druhým přístavem je pak starší Takoradi v západní části země, též založený Brity. Vzhledem ke svému stáří je tento přístav méně významný, slouží především pro export místní produkce (kakao a dřevo). Námořní spojení :

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Námořní spojení : Z evropských přístavů či vnitrozemí lze odesílat zboží po moři do Ghany standardní cestou okolo Západní Afriky a dále do Guinejského zálivu. Námořní linky, které tuto oblast obsluhují, začínají obvykle v marockém Tangeru a poté najíždějí větší počet přístavů od Senegalu až po Nigérii. Toto spojení proto nevyniká nijak rychlou dobou plavby, z Hamburku však odjíždí až 5 spojů týdně. Ceny jsou také poměrně vysoké: € 1100/20DC a € 1700/40DC. Dlužno podotknout, že jde o typickou nerovnováhu na tomto trhu, též silně ovlivněnou dlouhými prostoji plavidel v afrických přístavech.

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Letecké spojení : Vzhledem k silné koncentraci průmyslu a obchodu v jižní Ghaně mezinárodní dopravě zboží slouží prakticky jediné letiště, a to v hlavním městě. KOTOKA INT´L AIRPORT (ACC) je poměrně moderní aerobází, schopnou přijímat i letadla velikosti Boeing 747. V roce 2014 prošlo letištěm přes 2,5 mio cestujících, většinou na lokálních linkách. V kargo spojení vynikají Cargolux z Lucemburku, Turkish z Istanbulu a DHL z Liége. Lze však využít i další linky, např. Qatar Air nebo Emirates. +100kg/+250kg 55CZK +500kg/+1000kg 53CZK Praha-Lipsko-Londyn-Accra (do 160cm), transit cca 3-4 dny dle kapacity, případně Praha-Londyn -Accra (do 86cm), transit cca 3 dny

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Silniční spojení : Celková délka silnic a cest v Ghaně činí cca km, z toho zhruba třetina jsou cesty zpevněné. Páteřní komunikací je příbřežní dálnice z východní části (Aflao) přes Temu, Accru, Port Coast a Takoradi k Hornovoltské hranici. Z ní pak vybíhají severním směrem cesty (tzv. feeder roads) k hlavním sídlům ve vnitrozemí a k hranicím s Burkinou Fasso (Yendi, Kumasi, Fufulsu) Tyto cesty jsou ve správě státní Ghana Highway Authority a jsou (údajně) ve velmi dobrém stavu. Rychlost na cestách v Ghaně je omezena podobně jako u nás na km/hod (město), 80 (místní silnice), 120 (dálnice). Jezdí se vpravo.

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Železniční spojení : Dopravní spojení po železnici je v Ghaně omezeno na příbřežní rovinatou oblast, na severu až po přírodní překážku v podobě horského hřbetu u města Kumasi. Tratě, povětšinou jednokolejné, s rozchodem 3´6´´ (1067mm) mají celkovou délku 935 km. Za účasti privátního sektoru jsou však naplánovány velkolepé rekonstrukce i nové tratě, především k hranicím s Burkina Faso, a do hlavních těžařských center Awaso (bauxit), Obusi (zlato), Kumasi – obnova s odbočkou do Koforidua (diamanty) a Shai Hills. Tyto záměry naznačují zájem ghanské administrativy o znovuvyužití železniční sítě pro dopravu zboží, a představují i zajímavou alternativu pro zahraniční investory a výrobce.

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Vodní a ferry spojení : Přehradní jezero Volta vzniklo za hrází na řece Volta v Akosombo. Původním záměrem byla výroba el. energie, ale jezero nabízí i bohatá dopravní spojení. Volta River Authority (společnost pro výrobu a distribuci elektřiny) založila sesterskou Volta Lake Transport Company(VLTC) v roce 1970 a přijala i investiční záměr China Development Bank na vybudování Eastern Corridor Multi- Modal Transport (ECMMTP) mezi přístavy Akosombo a Buipe, s mnoha přípojnými cestami z vnitrozemí. Bohužel z projektu pro nedostatek financí sešlo, v této chvíli je síť zanedbána a čeká na nového investora a strategického partnera.

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Veškeré zboží dovážené do Ghany podléhá místní kontrole, provádějí inspekční společnosti dle původu – pro Česko je příslušná GSL. Výstup kontroly však nemusí být pro celní dohled závazný. Ghana zakazuje vstup poměrně širokému okruhu komodit a zboží = viz gra.gov.gh/docs/info/customs. U transitujícího zboží musí provádějící firmy dodržet povinný routing, a to Tema-Kumasi-Tamale-Paga Tema-Kumasi-Tamale-Hamile Takoradi-Kumasi-Tamale-Paga Vývoz standardních komodit je licencován (kakao, ryby, ořechy, vzácná dřeva, minerály, elektřina) a vývoz je monitorován kvalitativně. Ghana dosud není účastníkem mezinárodní dohody o zamezení přenosu dřevoškůdců (ISPM 15), ale přesto zboží s určením do i z Ghany je nutno – kvůli transitu přes EU balit pouze do upraveného dřeva. Celní omezení a ochrana před zavlečením škůdců a chorob

Logistické aspekty při obchodech s Ghanou Děkuji Vám za pozornost ! Petr Rožek Lektor ICC Praha