1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA duben 2012.
Vliv dopravy na životní prostředí
Statistika dopravních nehod
Řízení motorových vozidel
Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR za 11 měsíců 2010
Hradec Králové, 17. září O projektu Gentleman silnic 02 Historie Od prosince 2004 ve spolupráci s Policií ČR Jako první byl oceněn Jiří Lukáč z.
Bezpečnost silničního provozu v ČR – způsobilost vozidel a jejich dílů k provozu na pozemních komunikacích plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Česká republika Zdroj dat: Ředitelství služby dopravní policie.
plk. Ing. Leoš Tržil Brno 29. ledna 2015 ROK 2014 Policie ČR, bezpečnostní situace Krajské ředitelství Jihomoravského kraje plk. Ing. Leoš Tržil.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Krajské ředitelství policie hl. m
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
SOUČASNOST KRAJSKÉHO ŘEDITELSTVÍ POLICIE ČR KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010

Policie ČR šetřila nehod, při kterých bylo 294 osob usmrceno, osob těžce zraněno a osob zraněno lehce. Odhad hmotné škody P ČR na místě nehody je 2 337,11 mil. Kč. V porovnání s obdobím leden až červen roku 2009 zaznamenáváme : nárůst v kategorii: počet nehodo 92 tj. o 0,3% pokles v kategorii: počet usmrcenýcho 86 osob,tj. o 22,6% počet těžce zraněnýcho 341 osob,tj. o 21,4% počet lehce zraněnýcho osob,tj. o 11,5% odhad hmotné škodyo 83,4 mil. Kč,tj. o 3,4%.

NEHODY A JEJICH N Á SLEDKY, porovn á n í 1. pololet í za posledn í ch 10 let POČET NEHODUSMRCENOTĚŽCE ZRANĚNOLEHCE ZRANĚNO

Počet nehod letošní počet nehod je od roku nejnižší (po roce 2009, kdy policie šetřila nehod). Nejvíce nehod se stalo v roce 1999 = Počet usmrcených osob je od roku 1990 nejnižší. Nejvíce usmrcených bylo v roce osob. Poprvé v období posledních 21 let se „dostal“ počet usmrcených pod hranici 300 osob a je v období posledních 41 let druhý nejnižší (po roce 1987, kdy při nehodách zahynulo 287 lidí). Počet těžce zraněných osob je v tomto období nejnižší a je dokonce nejnižší za posledních 41 let. Nejvíce těžce zraněných osob zaznamenáváme v roce 1997 – osob. Počet lehce zraněných osob je v porovnání od roku 1990 druhý nejnižší; nejvíce lehce zraněných osob bylo v roce 2003 – a nejméně pak v roce 1991 – jen osob.

Účast na nehodách chodců, z toho bylo 457 dětí do 15 let řidičů, z toho 133 dětí spolujezdců a cestujících, z toho dětí Celkem vozidel (1 188 mopedů a motocyklů, osobních automobilů, nákladních automobilů, autobusů, 171 traktorů, 424 tramvají, 60 trolejbusů, jízdních kol, 131 vlak, neznámých vozidel a 176 jiných vozidel)

Při nehodách přišlo o život 294 lidí (stav do 24 hodin po nehodě) : 116 řidičů osobních automobilů 54 chodců 43 spolujezdců v osobním automobilu 29 řidičů motocyklů 26 cyklistů 16 řidičů nákladních automobilů 3 spolujezdci v nákladních automobilech 3 spolujezdci na motocyklech 2 řidiči malých motocyklů 1 řidič autobusu 1 traktorista Z celkového počtu usmrcených bylo 8 dětí (o 3 děti více, než v roce 2009). Z toho byly: 4 děti - spolujezdci v osobních automobilech 4 děti – chodci (o 3 děti více, než v roce 2009);

V porovnání se stejným obdobím roku 2009 byl vyšší počet usmrcených v kategorii: cyklista o 7 osob spolujezdec na motocyklu o 3 osoby řidič nákladního automobilu o 1 osobu nižší počet usmrcených v kategorii: řidič osobního automobilu o 57 osob spolujezdec v osobním automobilu o 22 osob chodec o 10 osob spolujezdec v nákladním automobilu o 4 osoby řidič motocyklu o 3 osoby řidič pojízdného pracovního stroje o 1 osobu cestující v autobusu o 1 osobu.

Nehody se smrtelným zraněním

Vývoj počtu nehod a jejich následků nehodyROK 2010ROK 2009rozdíltj. % LEDEN ,4% ÚNOR ,5% BŘEZEN ,5% DUBEN ,3% KVĚTEN ,9% ČERVEN ,5% Celkem ,3% následky ROK 2010ROK 2009rozdíltj. % LEDEN ,0% ÚNOR ,3% BŘEZEN484624,3% DUBEN ,3% KVĚTEN ,9% ČERVEN79 00,0% Celkem ,6%

Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nehod zaviněných pod vlivem alkoholu (tj. 6,6% z celkového počtu), při kterých evidujeme 32 usmrcených osob (tj. 11,0% z celkového počtu nehod) dalších osob bylo zraněno. Oproti stejnému období loňského roku je - počet těchto nehod nižší o 480 (tj. o 17,7%), - počet usmrcených je nižší o 28 osob - počet zraněných je nižší o 202 osob. Nejvyšší podíl těchto nehod byl na území Zlínského a Plzeňského kraje (15,2%, resp. 10,9%). Nejvíce usmrcených při těchto nehodách bylo na území kraje Pardubického (6 osob). Nejvyšší podíl usmrcených osob při těchto nehodách na celkovém počtu je v Libereckém kraji – 27,3%.

Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu – 1. pololetí 2010 Počet nehodtj. %Počet usmrcenýchtj. % Praha2372,600,0 Středočeský3017,100,0 Jihočeský876,813,8 Plzeňský13910,9522,7 Ústecký2096,639,7 Královéhradecký1237,629,5 Jihomoravský1988,429,5 Moravskoslezský2637,7517,9 Olomoucký1458,028,7 Zlínský12015,200,0 Vysočina9610,1316,7 Pardubický1308,7626,1 Liberecký1026,1327,3 Karlovarský8010,000,0 Česk á republika 22306,63211,0

Vin í k, zaviněn í nehody obdob í leden až červen; 2010 Počet nehod Rozd í l nehod Počet usmrcených Rozd í l usmrcených ŘIDIČEM MOTOROV É HO VOZIDLA ŘIDIČEM NEMOTOROV É HO VOZIDLA CHODCEM JINÝM Ú ČASTN Í KEM Z Á VADOU KOMUNIKACE TECHNICKOU Z Á VADOU VOZIDLA LESN Í, DOM Á C Í ZVĚŘ Í JIN É ZAVINĚN Í

HLAVNÍ PŘÍČINY NEHOD ŘIDIČŮ MOTOROVÝCH VOZIDEL Počet nehod tj. % Počet usmrcených tj. % Rozd í l usmrcených NEPŘIMĚŘENÁ RYCHLOST ,39938,7-69 NESPRÁVNÉ PŘEDJÍŽDĚNÍ 6982,2145,5 NEDÁNÍ PŘEDNOSTI ,94216,4-5 NESPRÁVNÝ ZPŮSOB JÍZDY ,610139,5-19

pořad í 10 nejčetnějších příčin řidičů motorových vozidel počet nehod 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem nesprávné otáčení nebo couvání jiný druh nesprávné jízdy nedání přednosti upravené DZ "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ ! " nezvládnutí řízení vozidla nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu vjetí do protisměru1 181

pořad í 10 nejtragičtějších příčin řidičů motorových vozidel Počet usmrcených osob 1.nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky38 2.řidič se plně nevěnoval řízení vozidla34 3.vjetí do protisměru33 4.nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky30 5.nedání přednosti upravené DZ "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ ! "13 6.nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu12 7.nezvládnutí řízení vozidla11 8.jiný druh nesprávné jízdy9 9.nedání přednosti upravené DZ " STŮJ, DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ ! "8 10.nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti7

druh srážky; 1. pololetí 2010 počet nehod rozdílusmrcenorozdílzávažnost nehod s jedoucím vozidlem ,2 s vozidlem zaparkovaným ,1 s pevnou překážkou ,0 s chodcem ,3 se zvěří s vlakem ,4 havárie ,8 jiné druhy nehod ,2 Rozdělení nehod podle druhu srážky

Srážka s pevnou překážkou podle jejího druhu počet nehodrozdílusmrcenorozdílzávažnost strom ,4 sloup ,7 odrazník, dopr.značky ,7 svodidlo ,5 vzniklá provozem jiného vozidla ,0 zeď, pevná část mostů, tunelů ,4 závory železničního přejezdu792000,0 vzniklá stavební činností961500,0 jiná - plot,násep, ostrůvek ,4 celkem ,0

nejčetnější a také nejtragičtější je srážka osobního automobilu 887 nehod a 32 usmrcených, závažnost = 36,1 následuje 176 nehod nákladních automobilů bez tragických následků Nejzávažnější jsou v tomto směru nehody - cyklistů 666,7 (3 nehody a 2 usmrcení) - motocyklistů 235,3 (17 nehod a 4 usmrcení) Srážka se stromem podle počtu, druhu vozidla a závažnosti nehody

Nejhorším -dnem hodnoceného období byl pátek 8. a čtvrtek 28. ledna, kdy Policie ČR šetřila 359, resp. 350 nehod; -v červnu pak bylo nejvíce nehod v pátek 4. (292 nehod). -Nejméně nehod policie šetřila v neděli 7. února (76 nehod) a v neděli 14. února (82 nehod). -V průměru šetřila policie denně 198 nehod a nejvyšší denní průměr byl zatím v červnu (224 nehod denně). -Nejvíce policií evidovaných nehod pod vlivem alkoholu připadá na sobotu 1. května (38 nehod) a na pátek 1. ledna (33 nehod).

Nejtragičtějším dnem v období leden až červen 2010 bylo úterý 29. června, kdy zahynulo 8 lidí (je to nejtragičtější den od 26. června 2009, kdy zahynulo také 8 lidí). Dalšími tragickými dny byla sobota 19. června a sobota 29. května, kdy zahynulo shodně 6 lidí. Dále evidujeme 6 dní, kdy při nehodách zahynulo 5 lidí - pátek 19. března, čtvrtek 29. dubna, sobota 5. června, středa 13. června, pondělí 19. dubna a neděle 27. června. Při dalších devíti nehodách zahynuli 4 lidé (5. ledna, 6. března, 14. dubna, 26. května, 28. května, 4. června, 2. června, 26. června a 28. června). V tomto období zaznamenáváme 43 dní, kdy při nehodách nebylo zaznamenáno úmrtí zúčastněných osob (o 15 dní více, než v roce 2009).

V průměru na jeden den v období leden až červen 2010 připadá 1,62 usmrcené osoby (tj. o 0,48 osoby méně než v roce 2009). Nejpříznivější ukazatel byl v únoru, kdy na jeden den připadalo jen 1,07 usmrcené osoby a naopak nejhorší byl červen – na jeden den připadalo v průměru 2,63 usmrcené osoby). Závažnost nehod (počet usmrcených na 1000 nehod) Na nehod pak připadalo 8,19 usmrcených osob, tj. o 2,37 osoby méně, než v roce V letošním roce se závažnost nehod za první pololetí zhoršila proti období leden až květen o 0,72 usmrcené osoby na 1000 nehod (z 7,47 na 8,19).

Podle místaPočet nehodusmrceno Těžce zraněno Lehce zraněno Odhad hm. škody v mil. Kč V OBCI ,07 Index rok 2009=100% 104,7990,0088,2191,61100,06 MIMO OBEC ,03 Index rok 2009=100% 89,7770,8068,9784,5092,18 z toho D Á LNICE ,17 Index rok 2009=100% 129,1742,8653,66115,89123,32 Rozdělení podle místa nehody

Počet nehodrozdílusmrcenorozdíl DÁLNICE SILNICE I. TŘÍDY SILNICE II. TŘÍDY SILNICE III. TŘÍDY KOMUNIKACE SLEDOVANÁ KOMUNIKACE MÍSTNÍ ÚČELOVÁ KOMUNIKACE Dělení podle druhu komunikace

Vývoj následků chodců při nehodách zaviněných řidiči motorových vozidel z důvodu neumožnění nerušeného a bezpečného přejití vozovky chodci, přecházejícímu po vyznačeném přechodu leden až červen počet nehod usmrceno osob těžce zraněno lehce zraněno nezraněno

Nehody zaviněné osobními automobily podle objemu (řidičem i technickou závadou), usmrcené osoby, závažnost nehod, porovnání Počet nehodRozdílUsmrcenoRozdílZávažnost do 1 l ,4 1,1 až 1, ,7 1,5 až 1, ,0 2 až ,1 nad 3 litry ,2 celkem ,0

Nehody zaviněné motocykly podle objemu (řidičem i technickou závadou), usmrcené osoby, závažnost nehod, porovnání Počet nehodRozdílUsmrcenoRozdílZávažnost do 100 ccm , ccm , ccm ,8 0,86 - 1,25 l ,1 nad 1,26 litru ,4 celkem ,2

Nehody zaviněné nákladními automobily podle hmotnosti (řidičem i technickou závadou), usmrcené osoby, závažnost nehod, porovnání Počet nehodRozdílUsmrcenoRozdílZávažnost do 3,5 t ,7 3,6 až 7,5 tun ,7 7,6 až 12, ,1 nad 12 tun ,8 nezjištěno ,8 celkem ,0 z toho NA nad 3,5 t ,6

Prázdniny - Od pátku 25. června došlo ke nehodám. - bylo usmrceno 97 osob - průměr 4,04 osoby na den - při každé 50. nehodě, každých 6 hodin - 30 Ř OA a 12 spolujezdců 24 Ř MOTO a 2 spolujezdci 13 cyklistů 11 chodců 2 Ř NA a 2 spolujezdci 1 spolujezdec na traktoru