Jaroslav Jelínek CzechTrade Kanada - Calgary GSM v ČR: +420 606 237 162 TEL.: +1 403 269-4924 KANADA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Kanada & Česká republika: Obchodní příležitosti pro české firmy
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
AUSTRÁLIE Hospodářství
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
KANADA Je rozlohou druhá největší země světa.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EXPORT MIMO EU, jak na to? Strategie přístupu na trh Ing. Andrea Heverlová, MBA 16. září 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
Kanada Název: Canada Český název: Federativní stát Kanada
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
PROVINCIE A TERITORIA Kanada je federálním státem skládá se z 10 provincií a 3 teritorií. Nejlidnatější provincií je Ontario s největším městem Kanady.
Vnitřní trh ES Dr. Petr Kolář. Charakteristika vnitřního trhu n Cíl: konkurenceschopnost na světovém trhu n Definice (Smlouva ES, čl. 14) „vnitřní trh.
KANADA.
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Vstup na kanadský trh – zkušenosti z první ruky Jerry Jelínek, Ředitel CzechTrade Calgary, Alberta, Kanada.
Aktuální vývoj a příležitosti v česko-německých obchodně- ekonomických vztazích Tomáš EHLER vedoucí obchodně-ekonomického úseku ZÚ Berlín Velvyslanectví.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
EU ve světě Martina Šutová. Základní makroekonomické ukazatele Hrubý domácí produkt – HDP/obyvatele; HDP v paritě kupní síly Měření vývoje na trhu práce.
Autor prezentace (upravit v předloze) funkce autora (upravit v předloze) NADPIS PREZENTACE (upravit v předloze) Bulharsko Prezentace zahraniční obchod.
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Adresář e xportérů Tomáš Kotiš Podpora státu českým exportérům, 14. ledna 2009.
RNDr. Bohumil Hamršmíd ZÚ Harare Praha, 14 prosince 2015 OBCHODNÍ SPOLUPRÁCE ČR SE ZEMĚMI SUBSAHARSKÉ AFRIKY ROSTE, MŮŽEME BÝT SPOKOJENI?
Ekonomika Střední Asie Tomáš Barteczek Kazachstán km 2 (9. největší stát) - 17 mil. obyvatel (62. místo) - ropa, plyn, uran, zlato,
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Australia. A Wealth of Opportunities. Význam hornictví v Austrálii Rok aktivity Možnosti pro spolupráci Austrálie – Váš možný partner Jan Brejcha.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Finsko k možnostem obchodní spolupráce
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Marketingový plán podniku
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zahraničně obchodní politika České republiky a Číny
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Teritoriální setkání Island (ICC, )
Transatlantic Trade and Investment Partnership
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Transkript prezentace:

Jaroslav Jelínek CzechTrade Kanada - Calgary GSM v ČR: TEL.: KANADA

Základní ukazatele 2Na zahraničních trzích se vyznáme KanadaČeská republika obyvatelstvo / pracovní síla M / 18.6 M10.47 M / 5.4 M hlavní městoOttawaPraha rozloha (km2) růst HDP v roce 2015 (%)2,32,5 nezaměstnanost 2015(%)6,9 (Alberta 7,5)5 inflace 2015(%)1,10,3 Kurz 18,70 CZK/CAD

Pozice Kanady 3Na zahraničních trzích se vyznáme

Rozdělení Kanady na provincie 4Na zahraničních trzích se vyznáme

Kanadští obchodní partneři 5Na zahraničních trzích se vyznáme Hlavní importéři (409,918 ml€)Hlavní exportérské země (358,915 ml.€) 1.USA - 200,348 ml € (48,9%) 2.Čína -43,511 ml € (10,6%) 3.EU27- 43,318 ml € (10,6%) 4.Mexiko- 21,849 ml € (5,3%) 5.Japonsko-12,869 ml € (3,1%). ČR – 230 ml € (0,06%) 1.USA- 263,768 ml € (73,5%) 2.EU27- 30,105 ml € (8,4 %) 3.Čína- 15,065 ml € (4,2%) 4.Japonsko- 8,077 ml € (2,3%) 5.Mexiko – 4,197 ml € (1,2%). ČR – 158 ml € (0,04%)

Hlavní položky českého vývozu do Kanady Komoditamil. Kč kolejnice, výhybky ze železa, oceli830,1 výrobky lité ze železa, oceli304,3 části přístrojů osvětlovacích, signalizačních 243,7 mikroskopy jiné než optické134,4 části, součásti motorových vozidel, traktorů124,9 enzymy 124,2 nové pneumatiky z pryže117,9 stroje vyvrtávací –frézovací116,4 konstrukce, konstrukční prvky ze železa a oceli 102,9 umělá střeva (střívka párků) z tvrzených bílkovin99,1 6Na zahraničních trzích se vyznáme

Hlavní položky českého dovozu z Kanady Komoditamil KČ léky219 stroje a přístroje pro výrobu papíru, kartonu nebo lepenky218,8 výživa pro psy, kočky201,9 letadla, vrtulníky134,3 telefonní přístroje, ostatní přístroje pro vysílání, příjem hlasu, dat133,6 potravinové přípravky119,8 stroje, přístroje pro automatizované zpracování dat118,3 luštěniny - suché, vyluštěné, loupané, drcené117,7 hliník surový, neopracovaný71,8 listy do pil řetězových70 7Na zahraničních trzích se vyznáme

Významné provincie Kanady Na zahraničních trzích se vyznáme8 Ontario Tradičně hospodářsky i populačně (38,5 %) nejvýznamnější provincie Automobilový průmysl, strojírenství, high-tech Alberta a Saskatchewan Rapidní růst se díky cenám ropy zpomalil, ropa, zemní plyn Québec, Britská Kolumbie Aerospace, energetika, biotechnologie

Provincie Alberta Na zahraničních trzích se vyznáme9 Ekonomika Alberty se z globální recese zotavila nejrychleji ze všech provincií s průměrným ročním růstem HDP 3,4 %/rok, nyní stagnuje 1997 – 2007 se zdvojnásobil export (na $90,5 mld.) i výroba ($67,1 mld.) 2013 $103,3 mld. Investice na osobu ($ ) dosahují dvojnásobku kanadského průměru Průměrná nezaměstnanost v r. 2007: 3,5 %,2009: 6,5 % 2014: 4,6% 2017: 7.5 % Jediná provincie bez provinční prodejní daně (PST), nejnižší zdanění v Kanadě

Těžební přůmysl v Kanadě Na zahraničních trzích se vyznáme10 Kanada je jedním z největších exportérů nerostných surovin (20.8% celkového kanadského exportu). Kanada je největším světovým producentem uranu a potaše. Také je mezi pěti největšími producenty zinku, niklu, hliníku, kobaltu a diamantů. Kanada má také obrovské zásoby ropy a to především ve formě ropných písků v Albertě a Saskatchewanu, tj mld. m 3. Kanada má velká ložiska kvalitního černého uhlí se nachází ve Skalistých horách u hranice Alberty a Britské Kolumbie. 90% uhelných dolů je povrchových.

Těžba kovů Na zahraničních trzích se vyznáme11

Ropa a zemní plyn Na zahraničních trzích se vyznáme12

Minimum exportéra do Kanady Na zahraničních trzích se vyznáme13 Jazykové znalosti (angličtina podmínkou) Kvalitní tištěné a elektronické katalogy Jasně a krátce komunikované výhody Vašeho produktu oproti přímé konkurenci Průzkum trhu a zjištění případných obchodních barier Co nejpřesnější specifikace VAŠÍ cílové skupiny Základní informovanost o celních procedurách a spedici Plán působení na trhu (prezence, reklamace, náhradní díly, skladování, podpora prodeje)

Minimum exportéra do Kanady Na zahraničních trzích se vyznáme14 Volba oblasti pro vstup (provincie, další expanze, návaznost na USA) Volba typu obchodního partnera, pokrytí Kanady Zajištění certifikací Business plán: marketing, komunikace, finance Ceník (CAD, USD), doprava EXW Komunikace s vytipovanými partnery, kontakt v Kanadě, návštěva zákazníka je většinou nezbytná!

Trendy na kanadském trhu Na zahraničních trzích se vyznáme15 Zvyšující se tlak na cenu Snižující se požadavek na trvanlivost V mnoha případech se “nichem“ stává kvalitní “customer service“ Zboží se prodává s možností jej vrátit bez udání důvodu Bodují novinky, designy, jasně viditelná přidaná hodnota oproti konkurenci Vyhrávají mozky (IT, biotechnologie, výzkum, neotřelé způsoby precizního zpracování) Požadavek na pružnější komunikaci, rychlé jednání, prokázání zájmu dodavatele

Jednání s obchodním partnerem Na zahraničních trzích se vyznáme16 Angličtina, francouzština (QC) Ulehčení rozhodování, dodání cílených argumentů z pohledu potenciálního zákazníka/partnera Načasování schůzky Potvrzení schůzky, agenda a následný follow-up Dodržení termínů, telefonická komunikace v případě problémů Dobrá nálada, zastupitelnost v případě nepřítomnosti Komunikace do 24 hodin

Rozdíly v bankovnictví Na zahraničních trzích se vyznáme17 Používání šeků a kreditních karet Převody mezi účty či bankami problematičtější On-line převody z vlastního účtu do zahraničí Založení prvního osobního účtu je jednoduché 5 velkých bank v Kanadě Elektronické platby – e-biller Faktury neobsahují dostatečné informace pro převod z účtu – poplatek

Cla, vzorky, celní záležitosti Na zahraničních trzích se vyznáme18 Harmonized Comodity System (HS) 6-místné číslo mezinárodní + 2 export/4 import pro Kanadu Canada Border Services Agency (CBSA) Poskytuje veškeré celní informace Poradenská telefonní linka 24/7, , vyhledání na webových stránkách Převoz vzorků (kauce, clo) Vzorky alkoholu (licence) Importér, Broker

Služby zahraničních kanceláří Na zahraničních trzích se vyznáme19 Charakteristiky trhu - zvyklosti, konkurence, distribuční kanály, cenový průzkum, možnosti propagace v teritoriu, technické překážky Vyhledání obchodních kontaktů, oslovení, představení nabízených produktů a služeb, komunikace Příprava osobních jednání, asistence při jednáních, podpora navázaných obchodních vztahů Podpora při účasti na veletrhu Asistence při zakládání zahraničního zastoupení Časově omezené zázemí pro firmy vstupující na nový trh

Zóna volneho Obchodu mezi Kanadou a EU CETA Na zahraničních trzích se vyznáme20 Comprehensive Economic and Trade Agreement Cílem dohody je odstranit obchodní bariéry v předem daných oblastech a podpořit tím obchod mezi EU a Kanadou. Lepší ochrana značek a produktů na kanadském trhu. Snazší ochrana duševního vlastnictví. Jednání o smlouvě začala v květnu 2009 a v roce 2016 jsou jednání ve finální fázi. V roce 2008 byla vypracována studie dopadu dohody pro obě strany tzv. Joint study.

Ekonomický dopad smlouvy Na zahraničních trzích se vyznáme21 Po vstupu dohody v platnost se odhaduje nárůst exportu do Kanady až o 24,3 % ( 17 mld. €) a importu do EU až o 20,6% mld.€ (8,6 mld. €) Výhody plynou jak ze zvýšení obchodu mezi zeměmi, ochraně investic, tak i odstranění celního sazebníku. V roce 2008 byla vypracována studie dopadu dohody pro obě strany. V průběhu sedmi let vstupu platnosti dohody se předpovídá roční příjem 11,6 mld.€ pro EU a 8,2 mld.€ pro Kanadu. V roce 2012 hodnota vzájemného obchodu se zbožím byla 61,7 mld.€. Podle ekonomické studie by hodnota vzájemného obchodu byla vyšší o dalších 25,7 mld.€

Technologie a výrobky vhodné pro Kanadu Na zahraničních trzích se vyznáme22 Life sciences farmacie lékařské přístroje a pomůcky lékařský výzkum (nervový systém, onkologie, genomika) Informační a komunikační technologie (ICT) aplikace pro mobilní telefony a jiná mobilní zařízení software pro uchování a organizaci dat digitální média, videohry, internet Těžební zařízení a technologie Kanada má obrovské zdroje energetických surovin (ropa, zemní plyn, uhlí, uran), kovových rud (měď, zinek, nikl, olovo, železná ruda, zlato, stříbro) a dalších surovin (diamanty, potaš). Čisté technologie (clean tech.) energie z obnovitelných zdrojů zachycení a skladování uhlíku vyšší energetická účinnost ochrana životního prostředí (čištění odpadních vod a kališť, recyklace odpadů)

CzechTrade Dittrichova Praha 2 DĚKUJI ZA POZORNOST