Místní akční plán na Otrokovicku CZ /0.0/0.0/15_005/
Projekt MAP Realizační tým Struktura projektu MAP Co je to MAP? Popis aktivit projektu Zadání pro Pracovní skupiny
Projekt MAP Zahájení Ukončení Rozpočet: 3,829 mil. Kč, z toho Kč zaplatí město Otrokovice a Kč ostatní obce ORP.
Realizační tým Vedoucí projektu Mgr. Barbora Šopíková Facilitátor (tvorba strategie) Mgr. Josef Zdražil Mentorka PaedDr. Jarmila Zavřelová Mentorka Mgr. Monika Fojtáchová Projektový a finanční manažer (administrativa a peníze) Ing. Marek Maňásek Koordinátor projektu (organizační zajištění) Ing. Vladimíra Brožová, Bc. Petr Dubovský
Struktura MAP Řídící výbor PS GramotnostPS Inkluze PS Předškolní vzd. PS Rozvoj dovedností PS ICTPS Prevence Realizační tým Partnerství (PS Koordinace)
Co je to MAP KLIMA – vize MŠMT, která se zaměřuje na zlepšení učení. (Kultura učení, Leadership, Inkluze, Mentoring, Aktivizační formy výuky) Místní akční plán je proces, který pomocí partnerské spolupráce na místní úrovni přináší řešení v oblasti zkvalitňování vzdělávání a pomáhá tak naplňovat vizi KLIMA. MAP – co si naplánujeme, to budeme realizovat
Co je to MAP MAP není jen strategický dokument, ale spíše soustava kroků. MAP je proces, při kterém se setkávají lidé, kteří chtějí hledat cesty k tomu, jak by učitel mohl lépe učit, jak by ředitel mohl lépe řídit, jak by se mohla zlepšovat atmosféra vzdělávání ve škole, jak by učení mohlo být pro učitele i pro žáky radostí MAP je proces sdílení informací a prostředí pro vytváření a následně i financování společných projektů škol, obcí, NNO,MAS,… KAP – MAP - ŠAP
Aktivity projektu 1. MAP je řízen – setkávání Pracovních skupin, Řídícího výboru 2. Dohoda o prioritách – aktualizace Koncepce, dohoda o investičních prioritách 3. Akční plánování – každoroční akční plán 4. Budování znalostních kapacit – vzdělávání aktérů MAP
Aktivity projektu 5. Externí mentoring na ZŠ – podpora PP při individuální práci s žáky 6. Evaluace – průběžné hodnocení realizace MAP, spolupráce s NIDV a MPSV 7. Řízení projektu – setkávání RT, koordinace aktivit a administrativa 8. Rozvoj partnerství – 11 setkání Partnerství na ZŠ
Setkání pracovních skupin - obecně Hledáme odpovědi na otázky: Co děláme (dobře, špatně)? Co bychom chtěli dělat, případně, co plánujeme? Co můžeme dělat společně (více škol ve spolupráci)? Co nám brání v tom, abychom dělali to, co potřebujeme a chceme? Co k tomu potřebujeme? Kdo to zařídí? Kolik to bude stát? Jak dlouho to bude trvat? Kolik toho zvládneme?
Příklady možných plánovaných aktivit PS Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost, inkluze, kvalita Příprava na přestup z MŠ do ZŠ Podpora dětí se SVP Rozvoj klíčových kompetencí dětí – tvorba výukových programů, vybavení heren a zahrad, zájmové a neformální vzdělávání, vzdělávací programy pro děti a pro pedagogy Spolupráce se sociálními službami Poradenství pro rodiny Spolupráce MŠ se ZŠ a dalšími vzdělávacími institucemi
Příklady možných plánovaných aktivit Čtenářská a matematická gramotnost: Zapojení rodin do podpory ČaMG Využití mentorů a lektorů pro nastavení efektivních přístupů v rámci celé školy Vzdělávání pedagogů Spolupráce škol – vzájemná podpora učitelů, sdílení zkušeností Aktivity typu kroužky, kluby, kurzy, letní školy,… Spolupráce s DDM, knihovnami – workshopy, přednášky, interaktivní výukové programy, diskuse s autory apod.
Příklady možných plánovaných aktivit Inkluzivní vzdělávání Podpůrné a motivační sítě pro rodiče dětí se SVP Včasné plánování a podpora žáků se SVP při přechodu mezi stupni vzdělání Aktivity n podporu zapojení žáků se SVP do zájmového vzdělávání Praktická příprava budoucích pedagogů Budování kapacit pro pedagogické vedení škol - pedagogický leaderschip, koncepční rozvoj škol, spolupráce MŠ a ZŠ s rodiči, zřizovateli a dalšími institucemi
Příklady možných plánovaných aktivit ICT Sdílení informací Sdílení služeb či systémů Spolupráce mezi školskými zařízeními
Příklady možných plánovaných aktivit Prevence: Sdílení zkušeností Nastavení spolupráce mezi školami Práce s žáky při přechodu mezi stupni vzdělání Práce s žáky a s jejich rodinami ohroženými sociálně patologickými jevy Spolupráce škol, OSPOD, soc. služeb
Příklady možných plánovaných aktivit Rozvoj dovedností Rozvoj podnikavosti a iniciativy žáků Rozvoj kompetencí v polytechnickém vzdělávání Kariérové poradenství na školách Rozvoj digitálních kompetencí Rozvoj kompetencí pro aktivní používání cizího jazyka Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků Rozvoj kulturního povědomí
Zadání pro PS Volba předsedy PS a zástupce předsedy Sepsání kontaktních údajů Dohoda na termínech dalšího setkávání s JZ (pravidelné termíny, kterým budete moci přizpůsobit rozvrhy na vašich školách) – 10 setkání v rámci projektu Diskuse se zápisem: o čem bychom se chtěli v Pracovních skupinách bavit, případně, co řešit nechceme – vymezení tématu. Pojmenování hlavních problémů.
Děkuji za pozornost Mgr. Barbora Šopíková – vedoucí projektu Mgr. Josef Zdražil – facilitátor