Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Příměsové polovodiče.
Žárovky.
Princip polovodičové diody
FYZIKA 9. ročník POLOVODIČE TYPU N A P
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Polovodiče ZŠ Velké Březno.
Stejnosměrný a střídavý elektrický proud
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ58 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Polovodičová dioda a její zapojení
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
TYPY POLOVODIČOVÝCH DIOD
Polovodičová dioda.
Vznik přechodu P- N Přechod P- N vznikne spojením krystalů polovodiče typu P a polovodiče typu N: “díra“ elektron.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrický proud.
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
Polovodičová dioda Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
SOUČÁSTKY ŘÍZENÉ SVĚTLEM 2
USMĚRŇOVAČ Název školy
DIODA Mgr. Veronika Kuncová, 2013.
Dvoucestný usměrňovač
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Označení materiáluVY_32_INOVACE_F_08 Název materiáluDalší součástky s jedním přechodem PN AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník9. PředmětFyzika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
MĚŘENÍ LED RNDr. Zuzana Karafiátová MĚŘENÍ LED Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
P OLOVODIČOVÁ DIODA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_13_Polovodičová dioda
Digitální učební materiál
P-N přechod SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Die Schweiz Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
DIODOVÝ JEV.
Fyzika 2.D 17.hodina 01:06:36.
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Technické aplikaceRočník:3 Téma: LED- Diody Tematický okruh: Lineární součástky elektronických obvodů Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: září 2012 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_TAP3_SR004 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_TAP3_SR004 Anotace: El. součástka LED dioda– princip, vlastnosti a využití

LED - Dioda LED (Light-Emitting Diode – dioda vyzařující světlo) Elektronická polovodičová součástka obsahující přechod P-N Používá se v široké řadě aplikací Na rozdíl od klasických diod, LED vyzařuje viditelné světlo infra případně UV v úzkém spektru barev

Prochází-li přechodem elektrický proud v propustném směru, přechod vyzařuje nekoherentní světlo s úzkým spektrem. Může emitovat i jiné druhy záření. Tento jev je způsoben elektroluminiscencí. Schématická značka:

Zapojení vývodů Na rozdíl od žárovek, u kterých nezáleží na polaritě napájecího napětí a jsou schopny tedy pracovat na střídavé napětí, LED zapojené nesprávným způsobem nepracují. Když je napětí na P-N přechodu diody zapojené správně, (zapojena v propustném směru) a v tomto stavu skrz ní prochází proud. Když je zapojené opačně, (v závěrném směru) a neprochází skrz ní téměř žádný proud a ani nevyzařuje žádné světlo.

Výhody použití Mají 10x větší účinnost (svítivost/výkon) než žárovky, Mohou vyzářit světlo v požadované barvě bez použití složitých barevných filtrů. Jsou odolné vůči nárazům, Mají dlouhou životnost, Velice rychle se rozsvítí, Neobsahuji rtuť [1]

[2] [3] [4]

Zdroje [1]. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [2]. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=eJapC-TSiYe9yM [3]. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=Ko1ALUUIpAOKqM [4]. In: [online]. [cit ]. Dostupné z: ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#hl=cs&tbm=isch&sa=1&q=led+dioda&oq=led+dioda&gs_l=img.3..0l3j0i24l j c.1.4.img.82_WcQCiaC8&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE&fp=cb5ab70a19dd94ba&biw=1600&bih=796&imgrc=hXKOzTXjFNsrhM