Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Protektorát Čechy a Morava
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Holocaust českých Židů a Romů
Romové v České Republice
Studijní obor: Sociální činnost
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Národnosti Jazyky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
REALIZACE PRÁV PŘÍSLUŠNÍKŮ NÁRODNOSTNÍCH MENŠIN
Pokud člověk odejde z vlasti, jakými způsoby může i tak bojovat proti okupantům v jeho vlasti?
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Dnes žijeme v samostatném státě a jako úřední jazyk používáme češtinu. Problémy.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Arnošt Lustig „Život není to, co chceme, ale to, co máme a vydržíme.“
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Holocaust byla nacistická politika systematického, státem provozovaného pronásledování a hromadného vyvražďování osob židovské národnosti. V širším smyslu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Digitální učební materiál
2. Světová válka v Československu
Digitální učební materiál
VY_32_Inovace_ Arnošt Lustig Český jazyk 9. ročník
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Digitální učební materiál
Postavení Židů v Evropě 5
Digitální učební materiál
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Postavení Židů v Evropě 4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál
OSVĚTIM.
Národnostní menšiny, migrace
Digitální učební materiál
Rasy, národy a náboženství
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: OBN Ročník: 2 Téma: Migrace VI. – romský holocaust Tematický okruh : Člověk v lidském společenství Jméno autora: Mgr. Ludmila Klavíková Datum tvorby: březen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_OBN_KA016 Soubor : 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_OBN_KA016 Anotace: Stručné historické události předcházející romskému holocaustu, romský holocaust.

Romský holocaust Původ Romů, současných 5 skupin Romů žijících na území ČR, romský holocaust, definice „cikánů a cikánských míšenců“, internační cikánské tábory

Původ Romů v současnosti je prokázán nesporně indický původ Romů v překladu z romštiny znamená „muž“ nebo „člověk“ ve smyslu příslušnosti ke komunitě se společný jazykem (romština) a původem k potvrzení této hypotézy přispělo hlavně srovnání s indickými jazyky z Indie odcházeli Romové mezi 5. – 10. stoletím

Romové se dělí do různých skupin, které se od sebe oddělují dialektem, tradicemi, způsobem života, oblečením apod. např. v ČR žije dnes pět různých skupin, největší z nich tvoří slovenští Romové, žijící po 3 století usedle, druhá nejpočetnější je skupina olašských Romů, kteří přicházeli k nám z Uher a Rumunska, další jsou potomci českých a moravských Romů, většinou vyvražděných za 2. světové války nacisty, maďarští Romové a Sintové, potomci německých Romů, žijící hlavně v Německu, Rakousku, severní Itálii a částečně i v ČR

Romové v Čechách před válkou před rokem 1938 žilo v Československu asi 70 – 100 tisíc Romů 2. světová válka přinesla téměř úplné vyvraždění Romů v Čechách a na Moravě po roce 1945 začali do Česka přicházet Romové za prací hlavně z romských osad na Slovensku, usazovali se v pohraničí a v průmyslových oblastech severních Čech a Moravy, odkud bylo odsunuto hlavně německé obyvatelstvo

Romský holocaust termín označuje systematické vyvražďování Romů téměř z celé Evropy řízené nacistickým Německem byli pronásledováni na základě svého biologického původu v nacistickém Německu byli nuceni žít pod policejním dozorem nebo byli internováni v nejrůznějších táborech od roku 1943 byli posíláni do vyhlazovacího tábora Osvětim-Březinka v současné době je uváděn počet tisíc obětí, celkový počet obětí nacistického pronásledování Romů nelze přesně určit

Romský holocaust v českých zemích se uskutečnil v prostředí nucené táborové koncentrace byl zahájen v tzv. cikánských táborech v Letech u Písku a Hodoníně u Kunštátu k vlastní realizaci holocaustu došlo hlavně v tzv. cikánském táboře Osvětim-Březinka asi 5500 Romů bylo deportováno do Osvětimi, vrátilo se jen 583 bývalých vězňů (bylo vyvražděno 90% předválečné romské populace)

Rasový výzkum Romů rasový výzkum Romů byl prováděn prostřednictvím Výzkumného ústavu rasové hygieny a populační biologie při říšském ministerstvu vnitra na základě 5 znaků ( sounáležitost k romské komunitě, znalost romštiny, uznání romského zvykového práva, vzhled a genealogické zkoumání rodokmenu ) vnikla definice „cikánů a cikánských míšenců“ cikánští míšenci byli podle rasových teoretiků nebezpečnější, takto byla označena osoba, která měla mezi svými osmi předky alespoň 1 Roma zpracováním této podrobné kartotéky o německých Romech napomohl ústav k provedení genocidních opatření

Sběrné tábory pro romské obyvatelstvo jednalo se o tábory internační, sběrné, kárné pracovní a koncentrační v Rakousku, Belgii, Nizozemsku a Francii byla uplatňována podobná opatření jako v Německu v letech 1935 – 1938 vzniklo na území Německa několik táborů, kde žili Romové pod policejní ostrahou Rakousko – tábor v Lackenbachu 1941, internováno 3 – 4 tisíce Romů Chorvatsko – koncentrační tábory Sovětský svaz a Srbsko – Romové vražděni jednotkami SS Slovenský stát – tzv. zajišťovací tábor pro Cikány v Dubnici nad Váhom (vězněny celé romské rodiny a prováděny masové popravy)

Památník Lety u Písku

Literatura, citace STRACHOTA, Karel. Příběhy bezpráví - holocaust: filmy o československých dějinách III.: metodická příručka : [Jeden svět na školách. Editor Kateřina Suchá. Praha: Člověk v tísni, 2010, 89 s. ISBN Koncentrační tábor Lety or)