Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci CZ.1.07/1.2.00/14.0117 červen 2010 – květen 2013; 36m.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Tandem Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Soňa Vrátná Jednodenní školení jazykové.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Informační a poradenské centrum ZČU
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Členská schůze MAS Nepomuk,
Příprava na multikulturní výchovu pro učitele a učitelky MŠ
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Techniky práce s mentálně postiženými

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato akce je financována.
Propagace FZS TUL a jejich stávajících i nově akreditovaných oborů
Ing. Alice Hříbalová - VP
kam vlastně směřujeme ??? 
Spolupráce s rodiči a komunitou
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Transkript prezentace:

Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci CZ.1.07/1.2.00/ červen 2010 – květen 2013; 36m

Na projektu se podílejí Multikulturní centrum Praha ( ): informační portál o migraci MigraceOnline.cz, interkulturní a rozvojové vzdělávání (spolupráce s indickými školami), kulturní pořady pro veřejnost, dílny, kurzy, mezinárodní konference, odborné debaty, články, publikace, veřejná knihovna AFS Mezikulturní programy ( ): člen celosvětové sítě AFS, organizování studentských výměn pro středoškoláky po celém světě, dobrovolnické skupiny po celé ČR (organizování programu pro zahraniční studenty apod.) INEX – Sdružení dobrovolných aktivit ( ): mezinárodní dobrovolnictví (sociální integrace, environmentální výchova, rozvoj venkova), rozvojové a interkulturní vzdělávání

O projektu Prevence xenofobie a rasismu mezi studenty 1. až 3. ročníků středních odborných škol, středních odborných učilišť prostřednictvím 4 klíčových aktivit Interaktivní a zážitkové metody 5 krajů České republiky: Středočeský, Jihočeský, Plzeňský, Karlovarský a Královéhradecký Přítomnost příslušníků menšin a cizinců ve třídě – v roli účastníků / žáků

Nabízíme… PRO STUDENTY: Interkulturní seminář Cyklus interkulturních dílen Miniworkcamp Prožitkový kurz PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY: Jednodenní akreditované semináře pro pedagogické pracovníky PRO PRACOVNÍKY PŮSOBÍCÍ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ A VOLNÉHO ČASU MLÁDEŽE : Jednodenní kurz pro multiplikátory interkulturního semináře Čtyřdenní kurz pro multiplikátory interkulturních dílen

Interkulturní seminář Jednorázový, rozsah 90 minut Témata: – Normální versus jiné – Multikulturní společnost a soužití lidí z různých kultur – První dojem, haló efekt, stereotyp – Dobrovolnictví Plán: realizovat 125 seminářů pro 2500 studentů (25 seminářů za pololetí v každém z 5 krajů) Dosaženo: do konce ledna 2012 bylo zrealizováno 45 IKS

Cyklus interkulturních dílen Tři na sebe navazující interaktivní dílny, rozsah 90 minut každá Témata: – Dílna 1: Jak vnímáme druhé? Co je to první dojem? stereotyp? Jak si stereotypy vytváříme? Jak nás ovlivňují média? – Dílna 2: Jaké máme životní hodnoty? Jak si vytváříme vlastní postoje? – Dílna 3: Jaký je rozdíl mezi diskriminací a rasismem? Jaká jsou pravidla konstruktivní diskuse? Jaké jsou nástroje umění argumentace a obhájení vlastních postojů? Plán: realizovat 120 cyklů dílen pro 800 studentů (8 cyklů dílen za pololetí v každém z 5 krajů) Dosaženo: do konce ledna 2012 proběhlo 12 cyklů IKD

Souhrn indikátorů Pilotáž (jaro 2011) 6 cyklů dílen, 3 semináře extra Spolupráce se školami Zapojeno přes 30 škol z 5 krajů Do 31. ledna 2012 prošlo vzdělávacím programem (včetně pilotáže) 1346 studentů z celkového plánovaného počtu Metodiky k dílnám i semináři lze nalézt na webových stránkách projektu

Evaluace ⁺Zájem má stále více škol; stále více se jich zapojuje ⁺Pozitivní zpětné vazby ze škol – témata metodik jim vyhovují a zapadají do učebních plánů ⁺Pozitivní zpětné vazby od studentů – zajímavá témata, možnost vyjádřit se, nové informace, spolupráce ve skupině, setkání s cizincem ⁺Školy často doobjednávají další části aktivit (např. PK), či aktivity pro další třídy ⁻Někdy mají školitelé pocit časového presu – hodně aktivit a málo času

MiniWorkcamp „Dej svých 10“ 2 dny – neformální – prožitkové 8-15 českých a zahraničních studentů/ třída/ 2 lektoři Týmová spolupráce v interkulturním prostředí Dobrovolná a skutečná pomoc na regionálním projektu Vzdělávací část (jazyk, dobrovolnictví, místo či téma místního projektu) Plán: 125 studentů Dosaženo: do konce ledna 2012 se 5 MWC účastnilo 50 studentů

Prožitkový kurz „Túra kulturou“ cca 25 účastníků, 4 lektoři, 2 asistenti T émata: co utváří mou identitu? Co je má kultura? Jak ji vnímám? Co mě v životě ovlivňuje? Jak spolupracuji s druhými? Jak jednám v kůži „jiného“? Jak vznikají stereotypy a jaké důsledky s sebou nesou? Atd.. Využití prvků zážitkové pedagogiky, diskusí, out-doorových aktivit Plán: 145 žáků, 5 akcí Dosaženo: do konce ledna 2012 prošlo prožitkovými kurzy 42 žáků během 2 akcí

Evaluace + Prostor pro hlubší probrání témat (měli jsme možnost zamyslet se nad svými hodnotami, na vlastní kůži jsem si vyzkoušela, jaké je to mít handicap..) + Stmelení třídy (spolupracovali jsme jako třída! Slyšeli jsme názory ostatních. Lépe jsem poznala sama sebe) +Žáci jsou po akci motivovaní – zajímají se o další možnosti dobrovolnictví, zapojení.. -Chybí motivace jednotlivců k účasti zejména na MWC -Jazyková bariéra (MWC), 2 dny příliš krátké pro práci se skupinovou dynamikou

Pro pedagogické pracovníky Interkulturní výchovou a prožitkem k toleranci – nové metody v IKV Jednodenní akreditovaný seminář Hlubší vhled do vybraných témat IKV Seznámení s metodikou projektu Plán: Realizace 10 seminářů pro 150 ped. pracovníků (2x v každém kraji) Dosaženo: Do konce ledna 2012 se uskutečnil 1 seminář s účastí 7 osob

Evaluace ⁺Pedagogové, kteří prošli seminářem, chválili vhodnost aktivit a probíraných témat; možnost aplikovat metody na jejich výuku ⁻Nízká účast a nezájem ze strany pedagogů/oslovených škol ⁻Špatná strategie propagace? Přehlcenost podobnými typy školení? Není prioritou škol mít vyvzdělané pedagogy?

Pro multiplikátory Jednodenní školení Zaškolení v metodice Interkulturního semináře Plán: Realizace 5 školení pro 75 pracovníků vzdělávání a volného času mládeže (1x v každém kraji) Dosaženo: Do konce ledna 2012 se uskutečnily 2 semináře s účastí 25 osob Čtyřdenní intenzivní školení Zaškolení v metodice Interkulturního vzdělávacího programu Plán: Realizace 2 školení pro 40 pracovníků vzdělávání a volného času mládeže Dosaženo: Do konce ledna 2012 se uskutečnil 1 seminář s účastí 20 osob  Možnost následného lektorování pro projekt

Evaluace Jednodenní školení Multiplikátoři se do následné možnosti lektorování v projektu příliš nezapojili, ač je aktivity oslovily Vyškoleni pouze na Interkulturní seminář, což je jen část projektu Podnět ke změně: Nabídnout jim školení pedagogických – je to průřez aktivitami celého projektu, ocení to více ve své práci s mládeží Nabídnout jim školení na prožitkový kurz – máme mnoho zájemců o lektorování této aktivity

Infoportál + FB Informace o projektu Metodika ke stažení Termíny akcí Novinky Fotky Zapojené školy Kalendář zajímavých kulturních a vzdělávacích akcí Aktuální nabídka akcí Fotky Prostor pro interakci

Děkujeme za pozornost! Mgr. Lada Vyhnánková – Mgr. Veronika Endrštová – Karolína Kousalová – Projekt Stereotýpek v nás je financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR