FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Označení klíčové aktivity VY_3/2_INOVACE_ 22_FG_18 Předmět FINANČNÍ FRAMOTNOST Téma Reklama Autor Mgr. Iva Novotná AnotaceSeznámení s pojmem reklama Očekávané výstupyOrientovat se ve světě reklamy Jazykčeština Druh učebního materiáluPOWER POINT Cílová skupina/ročníkžák Spec. ZŠ/ ročník Cíl prezentaceZískání nových informací a prohloubení znalostí žáků Časová dotace20 minut Vytvořeno (škola, dne)Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, p. o., SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
REKLAMA Reklama je jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje. Zelenina Bonduelle
DRUHY REKLAMY Reklama může být: Televizní reklama Internetová reklama Tisková reklama (inzerát, akční leták) Světelná reklama Rozhlasové spoty Mobilní reklama (reklama na autech, dopravních prostředcích apod.) Venkovní reklama (plakáty, billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.) Alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, městský mobiliář - lavičky, zastávky MHD, hodiny, digitální teploměry, atd.) Propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy atd.)
REKLAMA NESMÍ Reklama především nesmí: být klamavá, skrytá, podprahová či v rozporu s dobrými mravy, nesmí podporovat chování poškozující zdraví nebo ohrožující bezpečnost osob nebo majetku, jakož i jednání poškozující zájmy na ochranu životního prostředí, nesmí propagovat výrobky či služby, které jsou zakázané.
VÝHODY A NEVÝHODY REKLAMY VÝHODY Reklama nás informuje o výhodných nabídkách. NEVÝHODY Reklama v nás vyvolává touhu koupit si konkrétní výrobek nebo službu.
získat nové uživatele, tvořit zisk firmy, vytvořit silnou značku firmy, zvýšit poptávku po konkrétním zboží, posílit pozici firmy na trhu, zlepšovat pověst firmy – pozitivní image, motivovat vlastní pracovníky, rozšířit distribuční síť. CÍLE REKLAMY
FUNKCE REKLAMY Informační – reklama uvede nový výrobek na trh. Přesvědčovací – reklama v prostředí silné konkurence uvádí srovnávání výrobků. Upomínací – reklama připomíná zákazníkům kvality a přednosti daného výrobku. Barbie Barbie
KLAMAVÁ REKLAMA Klamavá reklama je jakákoli reklama, kterou vykonává profesionál a která může: slovy nebo prezentací oklamat spotřebitel, ovlivnit jeho výběr z produktů nebo služeb, které chce koupit, bude mít dopad na jeho ekonomické chování, Nebo poškodí konkurenci.
POUŽITÉ ZDROJE televizni-reklamy-product-placement-zacne-v-cervnu televizni-reklamy-product-placement-zacne-v-cervnu zkontrolujte-a-pozorne.html zkontrolujte-a-pozorne.html „MATERIÁL JE URČEN PRO BEZPLATNÉ POUŽÍVÁNÍ PRO POTŘEBY VÝUKY A VZDĚLÁVÁNÍ VE VŠECH TYPECH ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ. JAKÉKOLIV DALŠÍ VYUŽITÍ PODLÉHÁ AUTORSKÉMU ZÁKONU. VEŠKERÁ VLASTNÍ DÍLA AUTORA (FOTOGRAFIE, VIDEA) LZE BEZPLATNĚ DÁLE POUŽÍVAT I ŠÍŘIT PŘI UVEDENÍ AUTOROVA JMÉNA." SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE