PROJEKT 4.  Skládá se z jedné čočky a obroučky s držátkem DRŽÁTKO OBROUČKA ČOČKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Název projektu: Škola a sport
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
GÁBINA HRABÁČKOVÁ IVANA KUKULOVÁ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 3. Dalekohledy.
Zobrazování optickými soustavami
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 1. Lupa Podmínky používání prezentace
Lupa a mikroskop (Učebnice strana 117 – 120)
Optické přístroje A. Zobrazovací A1) Subjektivní – obraz neskutečný (brýle, mikroskopy, dalekohledy) A2) Objektivní – obraz skutečný (fotografické přístroje,
Užití čoček v praxi Lupa (wikipedie)
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Oko jako optická soustava, optické přístroje
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
FY_092_ Světelné jevy_Optické přístroje
Mikroskopy.
19. Zobrazování optickými soustavami
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE 3. Dalekohledy Podmínky používání prezentace
Optické zobrazování © RNDr. Jiří Kocourek 2013 Podmínky používání prezentace Stažení, instalace na jednom počítači a použití pro soukromou.
DALEKOHLEDY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Diplomovaný oční optik – Geometrická optika
Fyzika Čočky.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Dalekohledy.
Digitální učební materiál
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
Aneta Trkalová Petra Košárková
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Optická mikroskopie Marek Vodrážka.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Vady optického zobrazování
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Významný vynález Vypracoval:Lukáš Běhal.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lupa
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Bc. Jan Hutl a Základy práce s lupou a mikroskopem 4. Žáci se naučí zásady práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou, postup práce, práce s mikroskopem,
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Fyzika - optické přístroje subjektivní Autor:
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
délka 1,2 m Johann a Zacharias Jansenové (16. stol.) Systém dvou čoček Typy světelných mikroskopů.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Optické přístroje - dalekohledy
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Název projektu: Škola a sport
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Transkript prezentace:

PROJEKT 4

 Skládá se z jedné čočky a obroučky s držátkem DRŽÁTKO OBROUČKA ČOČKA

 Lupa, někdy také zvětšovací sklo, je optický systém používaný na optické zvětšení pozorovaného předmětu, který je dostatečně malý a nachází se v blízkosti pozorovatele.

 Systém lupy: a) Pozorování předmětu bez lupy, kde alfa označuje zorný úhel. b) Pozorování stejného předmětu s lupou. Zorný úhel alfa´ je větší než úhel alfa při pozorování bez lupy.

 Fresnelova čočka, pojmenovaná podle svého vynálezce, francouzského fyzika Augustina-Jeana Fresnela, má při podobných parametrech a stejném použitém materiálu (sklo, plast) podstatně nižší hmotnost než běžná čočka, protože jsou z ní odstraněny ty části, které se nepodílejí přímo na lomu paprsků. Pro svou menší tloušťku, a tedy i hmotnost, je vhodná nejen pro zobrazování (kde se však projeví její vady), ale zejména pro aplikaci v osvětlovací a signalizační technice a využití sluneční energie.

Projekt zpracovali : Eliška Szalbotová, Julie Bromniková, Šimon Úradník, Jiří Dráb.