Sdružení odtahových služeb Odstraňování následků dopravních nehod Rozdíly mezi současným a zákonným systémem Ing. Michal Krajňák.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojištění firemní flotily
Advertisements

Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Zhodnocení projektu plk. Mgr. Pavla KOPECKÁ Vedoucí Preventivně informační odbor Policejní prezidium ČR.
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Program péče o zákazníky a produkty ALCOMA Instalace, helpdesk, dohledové a servisní služby.
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO
Statistika dopravních nehod
Lidský faktor v dopravě!
BEZPEČNĚJŠÍ SILNICE ZACHRAŇUJÍ ŽIVOTY Program EuroRAP v České republice Projekt EK Evropský atlas bezpečnosti silnic.
Dopravní informace Plzeňského kraje Martin Schejbal Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
ProAssist® komplexní systém řízení asistenčních služeb
Modernizace dálnice D1.
Pneu & Business 2014 AUDITY PNEUSERVISŮ Michal Krátký 10. září 2014.
SW podpora krizového řízení Duben 2006 Tomáš Fröhlich, DiS. ISSS 2007.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Nový zákon o zdravotnických prostředcích Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění 22. března 2013, Praha.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Zavádění a údržba informačních systémů
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
STŘETY ZVĚŘE SE SILNIČNÍMI MOTOROVÝMI VOZIDLY
 asi 60 km od Olomouce  Středisková obec  Necelé 2000 obyvatel  Středisková knihovna  Obsluhuje 12 knihoven  1 pracovník profesionální  úvazek na.
Letecká záchranná služba
Informační podpora při krizovém řízení
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Geografický informační systém jako nástroj pro plánování údržby veřejného osvětlení Zpracovatel projektu: Jiří Kostelníček Vedoucí.
Navigace vozidel IZS Vítěz geoaplikace roku 2001 Vyhodnocení projektu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
Elektronický identifikátor jako průkaz pojištěnce zdravotního pojištění Ing. Radek Papp vedoucí projektu EI Informace o projektu.
Několik námětů a otázek k zamyšlení a výběru
Možnosti využití mobilní komunikace při krizových situacích
TRINS Základní informace , nehoda nahlášena HZS Sokolov ve 13:41 dopravce: Flli Canil, Itálie přepravovaná látka: isorchem množství:
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
Tisková konference Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Změny ve sledování a evidování úkolů JPO v operačním a organizačním řízení ZOČ – zprávy o činnosti.
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Typová činnost složek IZS při společném zásahu při nebezpečné poruše plynulosti provozu na dálnici STČ 10/IZS.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
MUDr. Marek Slabý předseda AZZS ČR. Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci.
kcnlacjkAaklvnmxdlkvm vlkmcl mk,.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČINNOST PANELU HO ÚSTECKÉHO KRAJE V ROCE 2016
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
KŘP Středočeského kraje prezentace vnější služby Praha,
Specializovaný tým MŘ PČR Brno na problematiku DmN
Současné aspekty daňového práva procesního
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Obsah prezentace Požadavky u kterých dochází ke změně v procesu
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina,p.o.
Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina,p.o.
Zhodnocení projektu plk. Mgr. Pavla KOPECKÁ Vedoucí
4. celosvětový týden bezpečnosti OSN rychlost – aktivity BESIP
Komunitní plánování sociálních služeb Děčín
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Hloubková analýza dopravních nehod elektrokol
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Náhodné výběry a jejich zpracování
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Sdružení odtahových služeb Odstraňování následků dopravních nehod Rozdíly mezi současným a zákonným systémem Ing. Michal Krajňák

Zákonný systém dle §45 364/2001 sb. Sdružení odtahových služeb POLICIE Dopravní nehoda ŘSD Smluvní partner Zákonný způsob 100% vymahatelnost práva 100% informovanost státních složek - IZS Řešení dopravní nehody Garantovaný dojez vozidel 0 – 40 minut od nahlášení nehody

Současný systém Sdružení odtahových služeb Nezákonný způsob Nevymahatelnost práva Neinformovanost ŘSD, státních složek a IZS POLICIE Dopravní nehoda ŘSD Smluvní partner Nehodové centrum pojišťoven Smluvní partner Řešení dopravní nehody Čas dojezdu vozidel není garantován

POLICIE Dopravní nehoda ŘSD Smluvní partner POLICIE Dopravní nehoda ŘSD Smluvní partner Nehodové centrum pojišťoven Smluvní partner Současný systém Zákonný systém Řešení dopravní nehody

Časová osa – zákonný systém Sdružení odtahových služeb 8:00 Dopravní nehoda 8:05 INFO Policie ČR 8:20 Příjezd Policie ČR k nehodě 8:30 Policie ČR informuje ŘSD 8:35 ŘSD informuje partnera 8:40 Výjezd partnera 8:50 Příjezd ŘSD 9:00 Partner na místě DN 9:10 Ukončení šetření nehody Policií ČR + předání nehody k likvidaci 9:50 Nehoda odstraněna + úklid + předání místa správci komunikace Čas dojezdu max. 40 min.

Časová osa – současný systém Sdružení odtahových služeb 8:00 Dopravní nehoda 8:05 INFO Policie ČR 8:20 Příjezd Policie ČR k nehodě 8:30 Policie ČR informuje NCP 8:40 Výběr neprofesionální firmy 8:45 Předání informace firmě 9:10 Ukončení šetření nehody Policií ČR 9:15 Výjezd firmy k nehodě 9:55 Firma na místě + Nekoordinovaná likvidace nehody 11:10 Nehoda odstraněna + opuštění místa nehody bez předání správci komunikace Čas dojezdu není garantován

Zákonný systém Současný systém 8:00 Dopravní nehoda 8:05 INFO Policie ČR 8:20 Příjezd Policie ČR k nehodě 8:30 Policie ČR informuje ŘSD 8:35 ŘSD informuje partnera 8:40 Výjezd partnera 8:50 Příjezd ŘSD 9:00 Partner na místě DN 9:10 Ukončení šetření nehody Policií ČR + předání nehody k likvidaci 9:50 Nehoda odstraněna + úklid + předání místa správci komunikace 8:00 Dopravní nehoda 8:05 INFO Policie ČR 8:20 Příjezd Policie ČR k nehodě 8:30 Policie ČR informuje NCP 8:40 Výběr neprofesionální firmy 8:45 Předání informace firmě 9:10 Ukončení šetření nehody Policií ČR 9:15 Výjezd firmy k nehodě 9:55 Firma na místě + nekoordinovaná likvidace nehody 11:10 Nehoda odstraněna + opuštění místa nehody bez předání správci komunikace

Srovnání časové náročnosti Zákonný systém Blokování komunikace 110 min vozidel omezených nehodou (viz statistiky ŘSD pro D1 2009) Současný systém Blokování komunikace 190 min vozidel omezených nehodou (viz statistiky ŘSD pro D1 2009) Sdružení odtahových služeb

Rozdíly – výhody a nevýhody Zákonný systém 100% vymahatelnost práva 100% informovanost státních složek a IZS Profesionalita – garantované časy dojezdu, vhodná technika, školení zaměstnanci, … Rychlost Bezpečí – díky rychlosti klesá riziko vzniku dalších nehod Jednoduchost – rychlý a bezpečný odtah vyřeší jeden telefonát (odborné firmy bývají součástí krizových plánů IZS) Jistota Současný systém Nezákonný způsob Nevymahatelnost práva Neinformovanost ŘSD, státních složek a IZS Neprofesionalita Zdlouhavost Nebezpečí Nespolehlivost Sdružení odtahových služeb

Rizika stávajícího systému Neprofesionalita Nespolehlivost Zdlouhavost Zkomplikování práce při hromadných haváriích (viz např. hromadná nehoda na dálnici D1 20. března 2008) Korupce Neodklízení zbytků dopravní nehody Sdružení odtahových služeb

Fotodokumentace současný systém Sdružení odtahových služeb

Fotodokumentace zákonný systém Sdružení odtahových služeb

Děkuji za pozornost. Sdružení odtahových služeb