 Vysvětli pojem stání hranice.stání hranice  Každý stát má svůj charakteristický tvar území, lemovaný státní hranicí. Jak vlastně tyto hranice vznikly?hranice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_4_MÍROVÁ KONFERENCE V PAŘÍŽI
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
příklady státních hranic
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Politická geografie II
Státy a jejich seskupení
Pařížská mírová konference
AMERIKA.
Co to je státní hranice? hranice,která vymezuje území státu
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
STÁTNÍ HRANICE.
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
PEVNINY A OCEÁNY.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
POLITICKÉ A ÚZEMNÍ DŮSLEDKY
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
Česká Republika a její kraje
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Státy a jejich hranice Stát = základní politická a mocenská jednotka
Západní Evropa Západní Evropa Z_123_Evropa_Západní Evropa Autor: Mgr. Jana Kalandrová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín Registrační číslo projektu:
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Západní Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Fi_I_06 Název USA-státní zřízení a přírodní podmínky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
VY_32_INOVACE_Vac_III_08 Obyvatelstvo ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Státy a jejich hranice Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_23 Název Politická a hospodářská seskupení států světa, mezinárodní organizace, OSN Název projektu: OP VK Registrační.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_001_ Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
Hranice. Definice: Státní hranice jsou smluvní linie v terénu, které oddělují území jednoho suverénního státu od území jiného suverénního státu nebo od.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_32_INOVACE_3137 NázevKonec 1. svět. války a Pařížská mírová konference Téma.
VY_32_INOVACE_Fi_II_05 Název Čína Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
VY_32_INOVACE_Vac_I_10 Zeměpisné pojmy
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Název Ohniska politických, národnostních a náboženských konfliktů
VY_32_INOVACE_Fi_I_19 Název Jihozápadní Asie
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
Svět po první světové válce
Opakování – mapy Otázky jsou sestrojeny pomocí učebnice Společnost str
VY_32_INOVACE_Fi_II_11 Název Rusko – lidé a hospodářství
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Průběh a tvar státních hranic TÉMATICKÝ.
Poloha České republiky
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název projektu: Moderní škola
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Spolková republika Německo
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Škola:. Základní škola Kladruby
Transkript prezentace:

 Vysvětli pojem stání hranice.stání hranice

 Každý stát má svůj charakteristický tvar území, lemovaný státní hranicí. Jak vlastně tyto hranice vznikly?hranice vznikly  mapa mapa

 Přírodní hranice vznikly tam, kde dvě území odděluje řeka nebo pásmo hor.řekapásmo hor

 Přírodní hranicí je i linie mořského pobřeží. K přímořským státům patří i pruh moře do určité vzdálenosti od pobřeží – tzv. pobřežní vody.linie mořského pobřeží

 Většinu hranic vytvořili lidé uměle. Především v Evropě mají umělé hranice průběh značně klikatý. Vznikly např. a/ z hranic mezi panstvími feudálů /úseky německých hranic/ z hranic mezi panstvími feudálů

b/ na základě mírových smluv po ukončení válek /hranice Polska a ČR v oblasti Slezka/. c/ podle rozšíření národů nebo náboženských skupin /Nizozemsko a Belgie/. podle rozšíření národů nebo náboženských skupin

 Některé umělé hranice mají průběh téměř přímočarý. /tvar poledníků a rovnoběžek/ přímočarý  Tyto hranice vznikaly dohodou mezi koloniálními mocnostmi. koloniálními mocnostmi

 Nejrovnější linie najdeme v pustých oblastech.pustých oblastech

 Jsou státy, jejichž území není souvislé /USA – Aljaška – Havajské ostrovy/není souvislé  nebo třeba obklopuje území jiného státu. /Itálie – San Marino/.obklopuje území jiného státu

Zápis do sešitu: Odpověz na zadané otázky /pracuj s učebnicí/. 1. Kde vznikaly přírodní hranice a uveď příklady na mapě. 2. Co jsou tzv. pobřežní vody? 3. Jak se tvořily umělé hranice a uveď příklady a ukaž na mapě. 4. Kde a proč vznikaly přímočaré hranice? 5. Znáš příklad nesouvislého území státu?

 Datum vytvoření:  Předmět: zeměpis  Ročník: sedmý  Anotace: po ověření prezentace získají přehled o učivu o průběh a tvar státních hranic.  Zdroj: Chalupa, P., Demek, J., Rux, J: Zeměpis 8 pro ZŠ – Lidé a hospodářství, SPN, Praha 2009