Modulový vzdelávací systém (MOVS) Pôvod Projekt PERUN KA6 Příprava a vzdělávání nominátorů, organizátorů a realizátorů aktivit pro nadané. Realizácia Desiatky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Třetí kariéra Věk jako příležitost – využijme potenciál zaměstnanců 50+ Diskusní seminář „Rovné šance na trhu práce“ Kateřina Kubešová, EXPERTIS PRAHA.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Dětský domov a Základní škola Liptál
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Projekty MŠMT na podporu pedagogů
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
3. Metody pedagogické diagnostiky
Organizační struktura
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Pedagogika školního sportu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Projekt DP 176/05-I/ Pilotné vzdelávacie programy SCHOLA LUDUS pre rozvoj komplexného tvorivého myslenia a tvorivej komunikácie Riešiteľské pracovisko:
Profesijný zákon slovenského učiteľstva a otázky jeho realizácie
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Činnosť Metodicko-pedagogického centra v oblasti ľudských práv
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Celoživotní vzdělávání učitelů
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Model intenzivní podpory
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Struktura pedagogiky.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Model intenzivní podpory
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Modulový vzdelávací systém (MOVS) Pôvod Projekt PERUN KA6 Příprava a vzdělávání nominátorů, organizátorů a realizátorů aktivit pro nadané. Realizácia Desiatky realizovaných školení a seminárov (vrátane stáží a exkurzie) Stovky podporených osôb (učitelia, psychológovia, odborníci, voľnočasoví pedagógovia, garanti odborných aktivít)

Modulový vzdelávací systém (MOVS) Predstavenie ponuky 47 pripravovaných vzdelávacích modulov Modul = tématická vzdelávacia jednotka Možnosť kombinovať moduly a zostaviť si vzdelávací program podľa POTREBY Analýza potrieb – kľúč, ako s modulmi zaobchádzať Aké sú potreby NŽ? Čo potrebujú jednotlivé cieľové skupiny? Aké sú potreby jednotlivých organizácií?

MOVS – dva zdroje systematizácie Expertné fórum Čo má byť obsahom MOVS? Jednotlivé oblasti a ich náplň Rozličné pohľady – experti z rad pedagógov, poradcov, psychológov, špeciálnych pedagógov Prax – realizované semináre Externé zdroje Naše skúsenosti Prepájanie dobrej praxe + tlak na systematické výstupy

Moduly Psychodiagnostika nadání pro psychology Psychodiagnostika nadání pro učitele Metody pedagogické diagnostiky NŽ Využití úloh pro identifikaci nadání Využití her při výuce ve třídě s NŽ Rozvoj kompetencí NŽ ve hrách Hry s kartami, pexesa, domina při práci s NŽ Hry bez zvláštních pomůcek při práci s NŽ Modifikace her komerčně vyráběných při práci s NŽ Učitel a péče o NŽ Využití projektové metody při práci ve třídě s integrovanými NŽ Badatelsky orientované aktivity pro NŽ Fyzikální soutěže a NŽ Příprava IVP pro NŽ Nadaný žák v běžné třídě Tvorba úkolových situací pro NŽ Sebarozvojový kurz pro učitele Motivace NŽ Vaše pedagogická zkušenost v obrazu existujících konceptů nadání Studijní a kariérní poradenství pro NŽ Kurz pro garanty odborných aktivit Jak pracovat s NŽ se zájmem o astronomii Jak pracovat s NŽ se zájmem o biologii Jak pracovat s NŽ se zájmem o chemii Hry a šifrování v kontextu rozvoje nadání Volnočasové příležitosti pro NŽ Etika odborné vědecké činnosti Metodika odborné práce Výchova k tvořivosti a životní styl ; sociální prostředí a tvořivost Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Informační zdroje v odborné (vědecké) činnosti Prezentace výsledků odborné, vědecké práce Online práce s nadanými Výukové cíle pro nadané Spolupráce školy a organizací pečující o nadanou mládež

Naša vízia použitia MOVS (jednotlivec) Učitelka matematiky 1 stupeň ZŠ má ve třídě jednoho NŽ. Ráda by se dozvěděla něco o tom, jak s tímto žákem pracovat a načerpala inspiraci pro vlastní práci.

Použitie MOVS (jednotlivci) potřeba jistoty v nové situaci potřeba znalostí administrativních postupů potřeba zvýšení vlastní kompetence v oblasti péče o NŽ potřeba zvýšení vlastní kompetence pro didaktiku matematiky pro NŽ

Použitie MOVS (jednotlivci) Učitel a péče o NŽ Nadaný žák v běžné třídě (základní modul) Nadaný žák v běžné třídě (rozšířený modul) Tvorba úkolových situací pro NŽ Hry a šifrování v kontextu rozvoje nadání

Použitie MOVS (jednotlivci)

Použitie MOVS (jednotlivci) - vyhodnotenie identifikované potřebynávrh skladby modulů potřeba jistoty v nové situaciUčitel a péče o NŽ potřeba znalostí administrativních postupůNadaný žák v běžné třídě (základní modul) potřeba zvýšení vlastní kompetence v oblasti péče o NŽNadaný žák v běžné třídě (rozšířený modul) potřeba zvýšení vlastní kompetence pro didaktiku matematiky pro NŽ Tvorba úkolových situací pro NŽ Hry a šifrování v kontextu rozvoje nadání

Použitie MOVS (organizácie) Dům Techniky má nové vedení, které chce oživit činnost organizace. Potřebuje zajistit, aby garanti odborných aktivit věděli pracovat s nadanou mládeží.

Použitie MOVS (organizácie) Potřeba rozšíření kompetence efektivně sdílet odbornost se skupinou NŽ. Potřeba zvládnout specifika práce s NŽ. Potřeba přemostit aktivity organizace s širším odborným kontextem. Potřeba spolupráce s jinými subjekty které pečují o NŽ.

Použitie MOVS (organizácie) Kurz pro garanty odborích aktivit Práce s nadanými pro experty, garanty, facilitátory Badatelsky orientované aktivity pro NŽ Tvorba úkolových situací pro NŽ Metodika odborné práce Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Spolupráce školy a organizací pečující o nadanou mládež

Použitie MOVS (organizácie)

Použitie MOVS (organizácie) vyhodnotenie identifikované potřeby organizace návrh skladby modulů pro jednotlivé prvky dané organizace Potřeba rozšíření kompetence efektivně sdílet odbornost se skupinou NŽ. Kurz pro garanty odborích aktivit Práce s nadanými pro experty, garanty, facilitátory Potřeba zvládnout specifika práce s NŽ. Badatelsky orientované aktivity pro NŽ Tvorba úkolových situací pro NŽ Potřeba přemostit aktivity organizace s širším odborným kontextem. Metodika odborné práce Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Potřeba spolupráce s jinými subjekty které pečují o NŽ. Spolupráce školy a organizací pečující o nadanou mládež

MOVS - zhrnutie Určený učiteľom, voľnočasovým pedagógom, krúžkarom, garantom odborných aktivít a ďalším cieľovkám 47 vzdelávacích modulov Pokrýva rozličné oblasti starostlivosti o NŽ Cielene pracuje s potrebami jednotlivcov a organizácií Je dizajnovaný s predpokladom fungujúceho systému starostlivosti o NŽ a pomáha ho utvárať Spolupráca

Ďakujem za pozornosť Miro Litavský Obrázok: zdrojzdroj