Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Easy CRM Posys,spol. s r.o. Duben Hlavní kategorie sw AdresářAktivityPenízeWorkflowZnalostiPoštaSpráva.
Advertisements

Mainstream Technologies, s.r.o.
„Systeme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Adam Pechánek, Ján Ondrušek, Michal Táborský, Roman Machytka 1/5
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
S OFTWARE PRO AUDIT PC Dostál David. OCS I NVENTORY Software pro automatický asset management pro PC a k němu připojené zařízení. Dimenzované na velkou.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Flexibilita a Inovace Outsourcing mezd Outsourcing účetnictví Účtárny na klíč Daňové a ekonomické poradenství E-Consulting Czech, s.r.o Václavské nám.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Management telekomunikačních systémů
Audit IT procesů ve FNOL
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Řízení přístupových práv uživatelů
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
Cloud Computing - efektivní a transparentní provoz organizace pro každého (Jakub Fiala, Miroslav Čejka GORDIC ® )
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
System Management.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Copyright 2009 FUJITSU TECHNOLOGY SOLUTIONS Luboš Výrostek Clearingové centrum centrální smlouvy.
Realizační tým ICZ duben 2005
Případová studie (řešení kontaktního centra a portálu HelpDesk) Petr Taševský Obchodní manažer – oddělení ENTERPRISE Případová studie (řešení kontaktního.
Technologie sledují pohyb Telematická řešení nad vozovými parky
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
P R O X I O konfigurovatelné řešení pro veřejnou správu
Organizace a organizování podniku
Manufacturing Execution Systems
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Studentská PARDUBICE Implementace MIIS na Univerzitě Pardubice Petr Švec, Univerzita Pardubice.
Sledování nežádoucích událostí v ČR
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Personální systém na MF ČR
Prezentuje: Komzák Tomáš, ICT manažer FEMAX a.s. ICT ve FEMAX a.s.
FONS GALEN Daniel Petričko PRACOVNĚ LÉKAŘSKÁ SLUŽBA Daniel Petričko.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
VZ Zajištění podpory procesů a materiálně technického zázemí pro jednání pracovních skupin Informační systém Národní soustavy kvalifikací Návod na obsluhu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
UIS pro uživatelů Milan Šorm. 20. října 2006UIS pro uživatelů2 Obsah prezentace Struktura informačního systému UIS na MZLU v Brně Srovnání.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Univerzitní informační systém podpora hlavní činnosti univerzity
účetnictví, daně a controlling
Řízení změn IS Milan Mikloš Vedoucí odboru IT
Assessment centrum.
Nástroje podpory uživatelů
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
GaP a správa úvazků.
Informační kříž Metoda firmy IBM Poprvé publikována v roce 1981
Transkript prezentace:

Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o.

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča2 Barum Continental - základní fakta Největší český výrobce pneumatik Tradice výroby pneumatik ve Zlíně od roku 1932 (firma Baťa) Závod v Otrokovicích otevřen v roce 1972 (Rudý říjen) Součást německého koncernu Continental od roku 1993, včetně prodejní sítě V současnosti největší výrobní jednotka v rámci divize Tire koncernu Continental (s roční výrobou 18,5 mil. ks osobních + 0,58 mil. ks nákladních pneu ročně), největší pneumatikárna v Evropě. Přes 4500 zaměstnanců Více než 50 prodejních míst v celé republice, rozsáhlá síť smluvních partnerů zapojených do sítě Auto Barum Centrum

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča3 Barum Continental IT - základní fakta 1200 PC 30 serverů 3000 přípojek počítačové sítě ve 20 budovách v lokalitě Otrokovice WAN sítě do centrály v Hannoveru a do prodejních míst v ČR SAP R/3 moduly AM, FI, MM, SD, CO – centrální instalace v Německu Několik desítek lokálních aplikací především pro výrobu „Totální outsourcing“ (IBM) v období V současnosti kombinované zajištění provozu IT - převážně interní zdroje + dílčí outsourcing vč. offshoringu + centrální IT 37 pracovníků v divizi výpočetní systémy

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča4 MGMS – Management Suite – Motivace k nasazení Historie Ukončení outsourcingové smlouvy s IBM v lednu 2005 Nutnost rychlého nasazení nástroje pro evidenci a sledování incidentů a změn v informačních systémech, i když se bude jednat o provizorní řešení Řada dalších potřeb (evidence docházky, license management, controlling IT,....) Podobný nástroj byl používán v Barumu již v letech (outsourcing IBM)

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča5

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča6 MGMS – Management Suite – Technické informace Microsoft C# (.NET Studio family) Windows 2000 server +.NET Framework 1.1, MS IIS, MS SQL 2000 Web-browser klient (ASPX) - MSIE 5.0+ Doménová autentikace Aktuálně záznamů denně (jednotlivých pracovních aktivit)

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča7 MGMS – Management Suite – Moduly Docházka a vykazování pracovních aktivit Incident / problem management Change management / řízení projektů / evidence pravidelných činností Konfigurační databáze / evidence IT majetku Interní telefonní seznam (podpůrná aplikace) Mailové notifikace Statistiky a přehledy

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča8 MGMS – Management Suite – Docházka Příchod / odchod, práce na dálku – přihlášení + odhlášení, odchod k lékaři … Sleduje dodržování pravidel „pružné pracovní doby“ dle pravidel firemní legislativy Plánování a schvalování dovolené, služebních cest Přehledy pro měsíční výkazy docházky pro mzdovou účtárnu Přehledy docházky a plánované nepřítomnosti Přehled přihlášení a odhlášení / aktuálně přítomných Výpočet % vykázané činnosti (řešení problémů, změn, práce na projektech a opakovaných činnostech) Plánování hotovostních služeb

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča9 MGMS – Přehledy docházky

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča10 MGMS – Majetek / konfigurační databáze

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča11 MGMS – Majetek – návaznosti systémů ne-PC (síťové prvky, midrange servery, …) SAP R/3 AA LANDesk

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča12 Incident/problem management, change management, řízení projektů, sledování pravidelných aktivit Rozlišení vykazovaných činností: Cílem je dosažení alespoň 70% vykázaného času všemi pracovníky divize.

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča13 MGMS – Incident / Problem management Jedná se o aktivity vedoucí k eliminaci chyby či narušení normálního fungování IT, které ohlásil uživatel nebo bylo odhaleno při činnosti IT týmu. Každý záznam (ticket) je přiřazen ke konkrétnímu „zákazníkovi“ (propojením s HR aplikací dochází i k přiřazení aktuálního nákladového střediska) Výběrem zaměstnance je automaticky doplněna poštovní a mailová adresa, telefonní čísla, lokalita, … Stanovení priorit Identifikace koncového zařízení (vazba ke konfigurační databázi) Volba řešitele či skupiny řešitelů Přiřazení kategorie (pro vykazování nákladů) – nejpozději při uzavření ticketu.

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča14 MGMS – Incident / Problem management

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča15 Incident / Problem managment - (PM) Stavy ticketu PM (problém) – viz schéma: V tomto okamžiku není funkční stav „předáno jinému UHD“. Ticket je považován za otevřený, je-li v jednom ze stavů: Nahlášen Zadáno Převzato Řeší se Předáno Asistence / Asistence Stop Odloženo Nevyřešeno Cílem je řešení problémů v co nejkratším čase (dle priorit). Obvyklý počet otevřených problémových ticketů - cca

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča16 MGMS – Change management (CH) Change management slouží k jednorázovým či velmi krátkodobým aktivitám – ponejvíce standardním úkonům Stejné stavové schéma jako PM ticket.

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča17 MGMS – Projekty a pravidelné činnosti Střednědobé, zpravidla unikátní aktivity zajišťované týmem a strukturované do více samostatných aktivit jsou řízeny formou projektů. Pravidelné činnosti jsou opakované či pravidelné činnosti při správě aplikací a infrastruktury. Patří sem i administrativní činnosti, školení a další pravidelné práce.

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča18 MGMS – Telefonní seznam Intranetová aplikace soustřeďující data z více zdrojů Včetně třetích stran působících v areálu

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča19 MGMS – Mailové notifikace Upozornění na zadání úkolu Výzvy k uzavření vyřešených problémových a změnových ticketů

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča20 MGMS – Přehledy a statistiky

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča21 IT náklady – Top 10

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča22 Controlling IT nákladů Od slouží MGMS k zachycení skutečného čerpání IT služeb jednotlivými částmi organizace (ABC analýza) a současně automaticky přiřazovat odpovídající náklady do příslušných kapitol reportu. IT department costs Legal entity viewHB I Operational view HB II (111) BCP (111) CVP (068) BCM (090) CD (085) CHTT (128) IT IT oddělení zajišťuje „interní outsourcing“ pro 5 organizačních jednotek soustředěných ve 3 právnických osobách. Musíme být schopni přesně stanovit rozsah (a tím i cenu) služeb pro jednotlivé interní zákazníky. Byla definována standardní struktura reportování IT služeb, díky níž lze provádět interní benchmarking uvnitř koncernu i vůči nákladům na externě zajišťované služby v některých koncernových jednotkách.

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča23 Co nás čeká dál? Service planning IT business assessment IT strategy and architecture planning Customer management Availability management Continuity management Security management Capacity management Financial management Service build and test Release to production Operations management Application, System, Network Problem management Incident & service request management Service-level management Change management Configuration management Business strategy Service catalog Incidents & service requests Business requirements Business validation

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča24 Děkujeme za pozornost ! David Král IT manager Mojmír Krejča ved. odd. Infrastruktura a aplikace Barum Continental spol. s r. o. Objízdná 1628 CZ Otrokovice  

IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča25 Tady už opravdu nic víc není !!!