VY_32_INOVACE_06.03.42. Název výukového materiálu: OD PROSPERITY KE KRIZI – hospodářský rozkvět a nový životní styl ve světě Autor: Mgr. Pavla Rosyvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká společnost se učí podnikat
Advertisements

Kultura mezi válkami Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Název Dělení moderní hudby
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Výtvarné umění v 19. století II.
Vývoj populární hudby v letech
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Moderní umělecké směry KUBISMUS
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Zlatá 20.léta Proměny životních návyků Biograf Rozhlas Jazz
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Léta prosperity.
Věda a technika konce 19.st.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Hospodářský a sociální vývoj v ČSR
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
POETISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Čím byly první samohybné stroje poháněny? Jak se nazývaly vozy, poháněné párou? pára + + vůz = = parovůz James Watt.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název.
KULTURA MEZIVÁLEČNÉHO OBDOBÍ. 20. LÉTA SVĚT -= „zlatá léta“ -období hospodářské prosperity -svět se zotavuje z první světové války a věří, že další.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_10_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Co je a co není město? Základní škola Libina,
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Kultura meziválečného období
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_5_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 5 Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zdroje elektrického napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/9 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_10_Literatura,divadlo,film,hudba.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
Léta krize v ČSR. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Léta krize v ČSR.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠABLONA III/2 ZLATÁ 20. LÉTA Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_290_ ZLATÁ 20. LÉTA.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Kubismus v malířství Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Swing Rebeka vitová.
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. poloviny 19. století
Vývoj v jednotlivých zemích
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jazz a swing v české hudbě
EVROPA ZÁPADNÍ EVROPA – VELKÁ BRITÁNIE, IRSKO
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_14_Kultura za první republiky
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_15_HIP_HOP_RAP Dějiny hudby
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Ella Fitzgeraldová AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
VY_32_INOVACE_
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NONART 1. polovina 20.století
Kultura meziválečného období
50 – 56, hospodářská krize str nová učebnice
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Od prosperity ke krizi Uč. str
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_

Název výukového materiálu: OD PROSPERITY KE KRIZI – hospodářský rozkvět a nový životní styl ve světě Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Listopad 2011 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník Anotace: Žáci získají základní informace, které popisují hospodářskou konjunkturu 20. let 20. století. V oblasti zábavy formou obrazového přehledu si osvojí informace z každodenního života. Dozví se informace o jednotlivých důležitých směrech zábavy či osobnostech. Rozsah informací je veden podle učebnice pro daný ročník.

OD PROSPERITY KE KRIZI HOSPODÁŘSKÝ ROZKVĚT a NOVÝ ŽIVOTNÍ STYL

ZÁPIS DO SEŠITU Nejvýkonnější hosp. v letech , rozvoj pásové výroby (automobilový pr.). Domácnosti vybaveny elektrickými přístroji. Vyspělost státu se měřila ekonomickými výsledky + vybaveností domácností, lékařskou péčí, počtem aut na 1 obyv., možností mít rádio či telefon. Nový životní styl = stěhování lidí do měst, zájem o zábavu – hlavně film (němé grotesky, westerny, ozvučené muzikály) a sport. Obnoveny olympijské hry. 20. léta – vliv USA = jazz, Hollywood – Walt Disney, Charles Chaplin, od 1929 udělován Oscar. Nové umělecké směry = KUBISMUS (rozložení geometrických tvarů) a SURREALISMUS (malování fantazie a snů).

Hospodářský rozkvět  Překonávání poválečné krize v 1. polovině 20. let, poté výroba vzrostla a zastavil se růst nezaměstnanosti.  Rozvoj průmyslu díky PÁSOVÉ = SÉRIOVÉ VÝROBĚ, zemědělství stačilo vyrobit dostatek potravin.

Pásová výroba – v automobilovém průmyslu zkrátila čas výroby 1 auta z 12, 5hod na 1, 5hod. Tím se stal automobil levnější a dostupnější většímu počtu lidí. Popiš princip pásové výroby podle obrázku.

Ford uskutečnil nápady Eli Whitneyho, který vyvinul jednu z prvních montážních linek s použitím univerzálních součástek. Díky tomu bylo možno uvést do provozu velmi levnou, opakovatelnou a spolehlivou výrobu. Použití pásové dráhy k pohybu vozů k dělníkům bylo v tomto průmyslovém odvětví unikátní a rychle se stalo oblíbeným způsobem výroby. Jakmile se totiž stala práce jednoduchou a opakující se, bylo možné najmout nezkušené pracovníky, kteří se mohli rychle naučit jednoduché úkoly. Model Ford T

Další vymoženosti domácností Vyjmenuj všech 7 důležitých novinek v domácnosti

Stěhování do měst  Pohodlnější bydlení v nájemních činžovních domech, rodinných vilkách.  Pro dělníky se stavěly celé čtvrti.  Výběr zboží nabízely obchodní domy. Na nějakém obrázku najdi symbol moderních měst.

Po práci se lidé mohli bavit v … Pojmenuj jednotlivé druhy zábavy:

FILM Walt Disney Gerschwin Filmová studia MGM Paramount Pictures

Jazz (vyvinul se z afroamerické hudby v níž se prolínaly černošské folklorní vlivy s bělošskou hudbou přistěhovalců z Evropy) a Swing (je jazzový styl, který se utvářel od konce 20. let 20. století a v němž došlo k širšímu uplatnění jazzu jako populární taneční hudby a k míšení černošských a bělošských prvků) Louis Armstrong Glen MillerBenny Goodman Orchestra Jazzové kapely ve 20. letech

Kubismus (avantgardní umělecké hnutí, které předmět nezobrazuje jen z jednoho úhlu, ale z mnoha úhlů současně) – Pablo Picasso

Surrealismus – Salvador Dalí

POUŽITÉ ZDROJE: Čapka F., Dějepis. Novověk, moderní dějiny. Nová Škola ISBN , s Obrázek Fordovy pásové výroby  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Fordovy pásové výroby 2  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Fordovy pásové výroby 3  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Článek o Ford motor company  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek gramofonu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Fordovy pásové výroby  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek mandlu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek prvních elektrických spotřebičů  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek reklamního plakátu na vysavač  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek obchodního domu v Torontu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek výstavby mrakodrapu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek pražského nájemního domu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Hemingwaye v kavárně  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Josephine Bakerové  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek tanečního sálu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek plakátu z výstavy v Chicagu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek jazzové kapely  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  

Obrázek symbolu Hollywoodu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Walta Disneyho  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Charlie Chaplina  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek plakátu k filmu Laurela a Hardyho cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek westernového plakátu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Paramount pictures brány  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek MGM stufií  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek 1. předávání ceny Oscar  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek sošky Oscar  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Louise Armstronga  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Glena Millera  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek orchestru Bennyho Goodmana  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek jazzové kapely  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Picassova portrétu  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Picassova Akordeonisty  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Picassovy sochy z Chicag  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Salvádora Dalího  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek fotografie Salvádora Dalího  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Stálosti paměti  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:   Obrázek Dalího sochy Gala  cit . Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:  