Trigonometrie ve slovních úlohách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Několik základních pojmů
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
POZNÁMKY ve formátu PDF
VY_32_INOVACE_04_PVP_215_Kli
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Opakování na písemnou práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Užití goniometrických funkcí
Pythagorova věta.
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Mgr. Iva Vrbová, SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová,
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
PODOBNOST trojúhelníků Mgr. Petra Toboříková VOŠZ A SZŠ Hradec Králové 2013.
Pythagorova věta Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234.
Pythagorova VĚTA. PYTHAGORAS (6. století před naším letopočtem) Πυθαγορασ (Pí & ypsílon & théta & alfa & gamma & omíkron & ró & alfa & sígma)
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
2.4 Funkce sinus a kosinus na JK 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
M ATEMATIKA 9. ROČNÍK Opakování na 1. čtvrtletní práci.
Trigonometrie v praxi. 1) Vánoční strom Naším prvním úkolem bylo, zjistit výšku vánočního stromu v Kozlovicích před místním pivovarem.
2.10 Goniometrické funkce ostrého úhlu ve slovních úlohách 2 GONIOMETRIE Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Využití goniometrických funkcí
POZNÁMKY ve formátu PDF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku Procvičování
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

2.11.3 Trigonometrie ve slovních úlohách Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234

Př. 1 Pozorovatel je od jednoho konce předmětu vzdálený 5 m, od druhého 8 m a vidí ho pod zorným úhlem 60°. Jakou délku má předmět? x = 7 m x = ?m 5 m 8 m Nápověda kosinová věta

Př. 2 Cíl C pozorují vojáci ze dvou dělostřeleckých pozorovatelen A, B navzájem vzdálených 296 m. Přitom a . Vypočítejte vzdálenost cíle od pozorovatelny A. C 211 m x B 296 m A Nápověda urči poslední úhel urči velikost strany b (sinová věta)

sinová věta (úhel proti straně a) urči velikost posledního úhlu v  Př. 3 Jedna strana rovnoběžníku je a = 2,45 m, jeho úhlopříčka u = 4,253 m a úhel proti ní ležící má velikost 10754’. Vypočtěte velikost druhé strany. u = 4,253 m b = 2,8 m b = ? a = 2,45 m Nápověda sinová věta (úhel proti straně a) urči velikost posledního úhlu v  sinová věta (strana b)

urči velikost úhlu u břehu řeky v R  (tangens) Př. 4 Z pozorovatelny 15 m vysoké a vzdálené 30 m od břehu řeky se jeví šířka řeky v zorném úhlu 15. Vypočítej šířku řeky. 15 m 33,5 m 30 m 43,2 m x Nápověda urči velikost úhlu u břehu řeky v R  (tangens) urči velikost vedlejšího úhlu u břehu řeky urči poslední úhel v  s řekou urči velikost přepony v R  urči šířku řeky (sinová věta)

urči velikost vedlejšího úhlu u vrcholu B Př. 5 Zjisti výšku věže, když bylo naměřeno:  = 3430’ a  = 41. Vzdálenost míst A, B je 14 metrů. 57,9 m x 88,2 m 14 m Nápověda urči velikost vedlejšího úhlu u vrcholu B urči velikost posledního úhlu v  ABV sinová věta (strana BV) goniometrické funkce v pravoúhlém  VBC

urči velikost strany LV (sinová věta) Př. 6 Určete vzdálenost míst U a V, která jsou oddělená rybníkem. Od U se proto vytyčila přímá trasa se stanovišti K a L, a naměřili se tyto údaje: a . Nápověda urči úhly v Δ KLV urči velikost strany LV (sinová věta) urči velikost strany UV (kosinová věta) 340 m 361 m x m 65 m 110 m

Př. 7 Vrchol věže stojící na rovině vidíme z určitého místa A ve výškovém úhlu 3925’. Přijdeme-li směrem k jeho patě o 50 m blíž na místo B, vidíme z něho vrchol věže ve výškovém úhlu 5642’. Jak vysoká je věž? 89,4 m Př. 8 Po přímé cestě se přesouvá vojenská kolona. Pozorovatel na stanovišti A, které leží mimo cestu, zjistil že, vzdálenost místa A od čela U kolony je 14 350 m, vzdálenost A od konce V kolony je 13 840 m, velikost úhlu UAV je 51. Vypočítej délku kolony. 12,1 km Př. 9 Hlídce byl určen pochodový úhel o velikosti 13, po 7 km byl změněn směr pochodu na úhel o velikosti 75. Tímto směrem prošla hlídka dalších 8 km. Jaká je vzdálenost hlídky vzdušnou čarou od výchozího bodu? 13 km

Př. 10. Dvě přímé ulice se křižují v místě K v úhlu 51 Př. 10 Dvě přímé ulice se křižují v místě K v úhlu 51. Místo A (na jedné z těchto ulic) vzdálené 1 625 metrů od křižovatky K, má být spojeno nejkratší cestou s druhou ulicí. Jak dlouhá bude tato spojka? 1263 m Př. 11 Letadlo letí přímo k pozorovatelně ve výšce 2,5 km nad zemí. Při prvním měření bylo zaměřeno pod výškovým úhlem 28, po třiceti sekundách pod výškovým úhlem 58. Jakou rychlostí se letadlo pohybovalo? 348 km/h

Př. 12 Určete délky všech stran a velikosti všech vnitřních úhlů trojúhelníku ABC, je-li dáno: a) c = 20 cm,  = 45 a  = 105 a = 28,3 cm, b = 38,6 cm,  = 30 b) a = 11,6 dm, c = 9 dm a  = 6530’ b = 11,9 dm,  = 6935’,  = 4455’ c) a = 51,32 mm, c = 34.76 mm a  = 12612’ b = 77,13 mm,  = 3228’,  = 2120’ d) a = 16,9 cm, b = 26 cm a c = 27,23 cm  = 3652’,  = 6722’,  = 7546’

všechny objekty jsou součásti sw MS PowerPoint Zdroje všechny objekty jsou součásti sw MS PowerPoint