Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

Úvod. Porovnávání celých čísel.
Sčítání celých čísel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitalizace výuky Příjemce
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Matematika a její aplikace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Racionální čísla.
CELÁ ČÍSLA.
11.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
Početní operace v oboru přirozených čísel
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Zlomky Čísla smíšená..
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Sčítání a odčítání celých čísel
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
ZLOMKY Pojem zlomků.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Počtové operácie s celými číslami: sčítanie a odčítanie
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Úvod Porovnávání celých čísel
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 8 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Transkript prezentace:

Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma: Celá čísla Metodický list (anotace):Absolutní hodnota, sčítání, odčítání

Celá čísla Množina celých čísel se skládá z přirozených čísel (1, 2, 3, …), nuly záporných čísel (-1, -2, -3, …). Množina celých čísel se v matematice většinou označuje Z. čísla přirozená čísla záporná číslo nula

Celá čísla Vzdálenost obrazu čísla na číselné ose od nuly se nazývá absolutní hodnota čísla. Proto je absolutní hodnota vždy číslo kladné nebo nula. Značí se  x . Tedy:  x  =  -x  = x Příklad:  5  =  -5  = 5

Celá čísla slouží k vyjádření změny počtu prvků a jejich porovnávání. (například změny stavu hladin řek, změny teplot vzduchu, přibývání, ubývání……. čísla kladná číslo nula čísla záporná 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; … 0 -1; -2; -3; -4; -5; …

Sčítání a odčítání celých čísel. 1.Čísla mají stejná znaménka – sčítání celých kladných čísel = = + 4 =26

Sčítání a odčítání celých čísel. 1. Čísla mají stejná znaménka - sčítání celých záporných čísel = =- 2- 6

Sčítání a odčítání celých čísel. 1. Čísla mají stejná znaménka = = - 7 Mají-li dvě čísla stejná znaménka, určíme výsledek tak, že sečteme absolutní hodnoty čísel a znaménko opíšeme =+ 6  +2  = 2  +4  = 4

Znaménko u kladného výsledku + se nemusí psát Znaménko u záporného výsledku - se psát MUSÍ = = =-6  -2  = 2  4  = 4

Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka + 2  4 =  22  4 =  4 = 2  2 2 -4

Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka = =

Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka 2  5 =  3  = + 3 Mají-li dvě čísla různá znaménka, určíme výsledek tak, že odečteme absolutní hodnoty čísel (od větší menší) a ve výsledku napíšeme znaménko, které je před číslem s větší absolutní hodnotou. + 2  5 =  3  +2  = 2  -5  = 5

Sčítání a odčítání celých čísel. 2. Čísla mají různá znaménka 2  5 =  3  = + 3 Mají-li dvě čísla různá znaménka, určíme výsledek tak, že odečteme absolutní hodnoty čísel (od větší menší) a ve výsledku napíšeme znaménko, které je před číslem s větší absolutní hodnotou.  = +3  -2  = 2  +5  = 5

Sčítání a odčítání celých čísel. 3. Sčítání a odčítání většího počtu celých čísel „najednou“. 2   7  = 1. Sečteme všechna kladná čísla a výsledku dáme znaménko Sečteme všechna záporná čísla a výsledku dáme znaménko .  14= 3. Odečteme absolutní hodnoty čísel a přidáme znaménko čísla s větší absolutní hodnotou. 44

Vypočítej:  = =  5  9 = 9  2 =  11  5 = 6  15 =  5  0 =  = 54  67 =  1  48 = 234  230 =  7  45 = =  = 67  88 =  43  65 = =  = 29  129 = 60  61 = 43  0 = =

Řešení:  = = 15  5  9 =  14 9  2 = 7  11  5 =  16 6  15 =  9  5  0 =  5  = 8 54  67 =  13  1  48 =   230 = 4  7  45 =  = 57  = 1 67  88 =  21  43  65 =  = 87  = 0 29  129 =   61 =  1 43  0 = = 130