Regionální potravina v roce 2011 Ing. Jindřich Fialka Odbor potravinářské výroby a legislativy Sekce potravinářských výrob - Úřad pro potraviny - MZe 1.12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

PREZENTACE ZNAČEK KLASA A REGIONÁLNÍ POTRAVINA Seminář „Kvalitní a bezpečné potraviny“ , Země živitelka, České.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA Informace o výsledcích kampaně v letech
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Není značka jako značka
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Celostátní síť pro venkov
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
VY_32_INOVACE_07_EKO_364_Jan
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
Jednotná kontaktní místa podle zákona o volném pohybu služeb Vlastimil Slovák, odbor Vnitřního trhu a služeb EU Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Chceme konkurenceschopné a stabilní zemědělství a potravinářství? Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Regionální potravina a novinky v legislativě
Nejčastější závady v označování
Diskuzní seminář „Perspektivy českého potravinářství“ Země živitelka 2015 Výstaviště České Budějovice 28. srpna 2015 Marian Jurečka ministr zemědělství.
Diskuzní seminář „Perspektivy českého potravinářství“ Země živitelka 2015 Výstaviště České Budějovice 28. srpna 2015 České Budějovice MUDr. Viera Šedivá.
ORGANIZACE KRAJSKÉ SOUTĚŽE REGIONÁLNÍ POTRAVINA A ZKUŠENOSTI Z OLOMOUCKÉHO KRAJE Ing. Pavel Stonawský.
24. září 2016 Regionální potravina 2016 Mgr. Ing. Eva Trávníčková Státní zemědělské a potravinářské inspekce
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Regionální potravina 2010 v Královéhradeckém kraji Ing.Petra Škopová.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Regionální potravina Konzultační seminář Olomouc
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem.
Celostátní síť pro venkov.  Zřizovatelem je Ministerstvo zemědělství r  Sdílení zkušeností a poznatků a jejich předávání směrem k aktérům venkovského.
Národní plány povodí Aktuální stav přípravy a souhrn programu opatření.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních při označování potravin Workshop – ČASP, PK – Ing.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
Organizace soutěže „Regionální potravina“ Jana Brázdilová Seminář – Význam a propagace regionálních potravin 2010.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
Přehled preferenčních kritérií
NÁRODNÍ ZNAČKA KVALITY KLASA
Agroturistika a venkovská turistika
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
KVALITNÍ POTRAVINY PRO ČESKÉ ZÁKAZNÍKY! OTAZNÍKY PŘETRVÁVAJÍ
Regionální potravina ve Středočeském kraji
Využití regionálních surovin jako zdroje antioxidantů pro zvýšení zdravotní prospěšnosti potravin (projekt NAZV, Qj ) Farmářská burza –
Značka „Českosaské Švýcarsko
Regionální centrum podpory sociálního podnikání
Potravinářský sektor z pohledu českého spotřebitele
Transkript prezentace:

Regionální potravina v roce 2011 Ing. Jindřich Fialka Odbor potravinářské výroby a legislativy Sekce potravinářských výrob - Úřad pro potraviny - MZe Praha

Regionální potravina v roce 2011 Plná podpora projektu ze strany MZe Stejná filosofie a zaměření projektu Kvalitní informační kampaň o projektu Upravená metodika na základě dosavadních zkušeností Více kategorií – více oceněných výrobků a jejich producentů, větší výběr pro spotřebitele Příznivější časové hledisko pro realizaci projektu

Informační kampaň o projektu Regionální potravina pro rok 2011 Marketingová kampaň prezentující regionální potraviny Inzertní kampaň pro regionální potraviny TV projekt prezentující regionální potraviny Projekty na zabezpečení organizace 13 krajských soutěží o značku Regionálních potravina

Cíle informační kampaně  Navázat na informační kampaň, která proběhla v roce 2010 a dále zvyšovat a posilovat pozitivní vnímání značky „Regionální potravina“ a oceněných produktů.  Zlepšit povědomí spotřebitelů o regionálních potravinách, poukázat na jejich původ, tradici a kvalitu.  Komunikovat benefity, které regionální potraviny přináší a podpořit výrobu a odbyt regionálních potravin.

Cíle informační kampaně  Posilovat vazby veřejnosti k danému regionu a zdůrazňovat výhodnost spotřeby místních potravin ve vztahu k rozvoji regionu, a tím i podpoře zaměstnanosti, cestovního ruchu apod.  Zaměřit se více na podporu prodeje a informovat spotřebitele o místech, kde mohou regionální potraviny koupit.

Marketingová kampaň prezetující Rregionální potraviny  Kreativní a grafické služby – jednotná prezentace regionálních potravin  Materiály na podporu prodeje – určené pro místo prodeje a k využití v rámci podpůrných akcí (ochutnávky)  Informační a prezentační materiály – materiály a tiskoviny prezentující oceněné produkty  Spotřebitelská soutěž – podpora povědomí spotřebitelů o oceněných produktech

Marketingová kampaň prezetující Rregionální potraviny  Eventové akce a slavnostní vyhlášení – realizace slavnostního vyhlášení oceněných produktů v každém kraji, centrální expozice značky RP na výstavě Země živitelka, realizace Regionfestu v Praze apod.   Public relations – celostátní a regionální prezentace regionálních potravin

Inzertní kampaň pro Rregionální potraviny  Mediální plán - identifikace a charakteristika cílových skupin, určení vhodných médií  Tisk – celostátní, regionální deníky, life-stylové magazíny, magazíny určené pro odbornou veřejnost, vkládaná inzerce  Internetové portály – banery  TV – spoty a nákup sponzorských vzkazů  Rádia - spoty

Televizní projekt prezentující Rregionální potraviny  TV projekt vysílaný v rámci celostátní televize  Představení projektu RP, benefity RP  Prezentace konkrétních oceněných produktů  Doplnění informací o cest.ruchu v daném kraji  Natáčení ve všech krajích

Projekty na organizaci krajských soutěží  Organizace soutěže  Tištěná inzerce v reg. mutacích cel. deníků  Výroba katalogů  Ochutnávky  Prezentace na výstavě Země živitelka

Metodika pro udělování značky Regionální potravina  Regionální potravina ve smyslu Metodiky je produkt (potravinářský nebo zemědělský výrobek) určený ke konzumaci konečnému spotřebiteli, který je vyroben v příslušném regionu a pochází zejména z tuzemských surovin.  Regionem se rozumí územní celek vymezený pomocí administrativních hranic kraje, jako vyšší územně samosprávný celek.

Metodika pro udělování značky Regionální potravina  Udělování značky „Regionální potravina“ je určeno pro potravinářské nebo zemědělské výrobky od malých a středních potravinářských podniků, tj. subjekty s počtem maximálně 250 zaměstnanců.

Metodika pro udělování značky Regionální potravina  Vyhlašovatelem soutěže o značku „Regionální potravina“ je Ministerstvo zemědělství v součinnosti s Krajskou Agrární komorou nebo Regionální Agrární komorou, případně třetí subjekt pověřený Ministerstvem zemědělství.

Značka „Regionální potravina“ bude udělována v následujících kategoriích: 1) Masné výroby tepelně opracované, včetně uzených mas (šunkový salám, gothajský salám, párky, špekáčky, šunky, tlačenka, jitrnice, slanina, grilovací klobásy, uzená kolena, paštiky apod.). 2) Masné výrobky trvanlivé (fermentované a tepelně opracované výrobky - poličan, paprikáš, vysočina, herkules, turistický salám, lovecký salám, klobásy, sušené šunky, apod.). 3) Sýry včetně tvarohu (přírodní, tavené a syrovátkové sýry a tvarohy). 4) Mléčné výrobky ostatní (mléko, kysané mléčné výrobky, máslo apod.).

Značka „Regionální potravina“ bude udělována v následujících kategoriích: 5) Pekařské výrobky, včetně těstovin. 6) Cukrářské výrobky, včetně cukrovinek. 7) Alkoholické a nealkoholické nápoje. 8) Ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě 9) Ostatní (med, lahůdkářské výrobky, skořápkové plody apod.).

Obecné podmínky  Značka „Regionální potravina“ se uděluje vítězi ve stanovených kategoriích.  Značka „Regionální potravina“ smí být udělena jen po splnění všech podmínek stanovených v této „Metodice pro udělování značky „Regionální potravina“.  Pravidla pro udělování značky „Regionální potravina“ jsou rozdělena na tři části: obecné, specifické a regionální. Obecná a specifická pravidla jsou stejná pro všechny regiony (kraje), regionální pravidla si stanovuje každý region (kraj) samostatně. Regionální pravidla nesmí být v rozporu s obecnými a specifickými pravidly.

Specifické podmínky pro udělení značky „Regionální potravina“  Udělování značky „Regionální potravina“ se týká zemědělských nebo potravinářských výrobků ve formě určené ke konečné konzumaci spotřebitelem, případně je-li to nutné za použití jednoduché kulinářské úpravy.

Podmínky užívání značky „Regionální potravina“  Držitel značky „Regionální potravina“ je oprávněn užívat logo po dobu 4 let  Držitel značky „Regionální potravina“ je povinen zajistit součinnost při informační kampani o regionálních potravinách.  Držitel značky je povinen průběžně poskytovat správci značky informace o místech a adresách obchodní sítě, kde budou výrobky s právem užívat logem „Regionální potravina“ uváděny do oběhu.

Podmínky užívání značky „Regionální potravina“  Držitel značky „Regionální potravina“ je povinen předem informovat správce značky o všech změnách oceněného výrobku, které budou provedeny během stanovené lhůty pro užívání loga.  Jakékoli změny zejména ve velikosti obalu a v grafické úpravě obalu, které jdou nad rámec údajů, dle kterých byla udělena značka „Regionální potravina“, musí být oznámeny Správci značky k posouzení.

Hodnotitelská komise  Hodnotitelská komise je výkonným orgánem vyhlašovatele soutěže  Maximálně 7 členů  Flexibilita termínů zasedání  Posuzování všech aspektů žádostí, s důrazem na zhodnocení popisu vazby k danému regionu a popisu nadstandardních kvalitativních charakteristik

Děkuji za pozornost.