Effects of the fluoridation of drinking water on human body David Čermák.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Active x passive Active and passive structures. Činný X trpný rod They built this castle in 15th century. This castle was built in 15th century. They.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Olomouc Simona Rýcová.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_14_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
(Zlín Region). List of breweries Brewery Uherský Brod Bon Zašová Černý orel Kroměříž Valášek Vsetín Zlínský švec Malenovice Brewery Rožnov Maxmilian Kroměříž.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
PRESENT PERFECT - EXPERIENCE + EVER, NEVER, YET, JUST, ALREADY, CLOTHES Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Austria Country and food. Typical food schnitzel Stew.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ Jazyk anglický TEMA: Human body ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_ANJ35 Název školy SPŠ a.
Jan Ledvina 3.C Stem cells. Definition Stem cells are prime undifferentiated cells which have two main abilities. 1. They are immortal 2. They are undiferentiated.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals – What do.
The influence of music on people Graduation thesis Petra Palínková 2015.
WIRKKO MAGAZINE The churches of UNESCO World Heritage used in 21 century COM-BP
Fluor aneb všeho s mírou Bc. Tereza Černá 1. CNP - PS ZSF JČU.
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 11 Christmas in the Czech Republic.
ATTITUDES TO RELIGION AND SPIRITUALITY IN BRNO Filip Lamparter 3.A.
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
VZORCE AMINOKYSELIN PŘIŘAZOVAČKA Přiřaďte ke vzorcům označených čísly 1 – 10 správný název z nabídky aminokyselin.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
G Castles and Fortifications of South Moravia Region Castles and Fortifications of South Moravia Region Jakub Baštinec, Martine Formánek, Adam Hlavatý,
Kliknutím lze upravit styl předlohy Wine Varieties Nguyen Ann Tam, Nikola Bradáčová, Veronika Kroutilová Tento projekt byl realizován za finanční.
TRAINING HORSES FOR “VELKÁ PARDUBICKÁ“ RACE final graduation work Koumalová Kateřina III. A Brno 2014.
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
BAT centrum Brno - průřez činností v letech 2015–2016
Sports, competitions, races
ČOV - Brno Vojtěch Nohel, 3.C.
CLIL in the Czech Republic and ZŠ a MŠ Kladno, Doberská 323
Leoš Janáček Eva Holmanová, Nguyen Anh Tam, CharlotaHodová, Martin Hanuš Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací.
MORAVIA.
Brno Jakub Jambor, Céline Pires
Téma hodiny: The Czech Republic - Geography Předmět: English language
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
A healthy life with wine
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Czech Christmas.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DUM - Digitální Učební Materiál
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Revison of the 2nd semester
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Anna Vildomcová Datum konání:
Transkript prezentace:

Effects of the fluoridation of drinking water on human body David Čermák

Introduction Theoretical part 1.Fluor as an element 2.Fluor in human body 3.History of the fluoridation of drinking water 4.Preventing tooth decay with fluor 5.Dental fluorosis 6.Neurotoxicity of fluor Practical part

History Beginning of 19th Century – Presence of fluor in teeth 19th - 20th Century – fluor has a protective role in mouth 25th January 1945 – The 1st Fluoridation of drinking water in Grand Rapids Czech Republic – 1958 Tábor – 1993 fluoridation is banned

Preventing tooth decay with fluor 1.Local – Fluor acts only on teeth – Paste, gel, dental water… 2.System – Fluor gets into the whole body – Water, fluoridated salt, fish, fluoridated tablets…

Dental fluorosis Restructuring of dental enamel Brown spots on teeth Caused by escessive intake of fluor This defect is irreversible – Treatment is only aesthetic Home teeth whitening, teeth whitening in office, fasets, mikroabrasion…

Neurotoxicity od fluor 1890 – Dr. Phyllis Mullenix conducted experiments on rats Alzheimer

Practical Part Brno’s water system 2­ 3 year old child The level of fluor: 0,100 mg / l Daily intake of fluor: 0,100 x 1,5 = 0,15 mg 1 ­ 0,15 = 0,85 mg 0,85 / 0,25 = 3,4 tablets 3 ­ 6 year old child The level of fluor: 0,100 mg / l Daily intake od fluorine: 0,100 x 1,8 = 0,15 mg 1 ­ 0,18 = 0,82 mg 0,82 / 0,25 = 3,3 tablets

Resources Literature Dostálová, Taťjana. Stomatologie. Grada Publishing as, ISBN Mark Watts. Fluoride. Broadcasting Support Services, ISBN Strunecká Anna, Patočka Jiří. DentalCare magazín 2/10 [ ]dostupné na National Institute of Dental and Craniofacial Research. The Story of Fluoridation [ ] dostupné na SciencePhotoLibrary [ ] dostupné na Morgan, Jarema. Study proposes reducing fluoride in city water supply, one of Grand Rapids' claims to fame, 2011 [ ] dostupné na rapids/index.ssf/2011/01/government_study_proposes_redu.html Hubková, Věra. K úloze fluoridů v prevenci zubního kazu. Interní medicína pro praxi 2001 / 7 [ ] dostupné na Fluoridace pitné vody a souvislosti (2. část) [ ] dostupné na zivot/ostatni/fluoridace-pitne-vody-a-souvislosti-2cast Procházka, Jan. Bělení zubů [ ] dostupné na zubu/70 Keramické fazety [ ] dostupné na Microabrasion [ ] dostupné na Stockley Corinne, Oxlade Chris, Wertheim Jane. Velká Ilustrovaná Encyklopedie. Usborne Publishing Ltd, ISBN Benešová Marika, Satrapová Hana. Odmaturuj z chemie. Didaktis, ISBN Strunecká, Anna. Psychiatrie pro praxi 5 / Solen s.r.o., ISSN

Thanks for your attention!