Září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_08.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_18.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_07.
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
12_ Shodná a podobná zobrazení - pracovní list
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_780.
17_Řešení pravoúhlého trojúhelníka - pracovní list
Pravoúhlý trojúhelník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_10.
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
Řešené příklady – goniometrické funkce I
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_09.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_19.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_05.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_02.
57.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_778.
Statistický pohled na gymnázia v roce 2012/13 Michaela Kleňhová vrchní ředitelka sekce koordinace politik a mezinárodních záležitostí MŠMT Konference asociace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_16.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_13.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_06.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_771.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_14.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_20.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_13.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika Osmý ročník víceletého gymnázia Procvičení učiva 4 – Komplexní čísla.
1 5. jednání Národního kulatého stolu k maturitní zkoušce 14. ledna 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Testování matematické gramotnosti CERMAT, CZVV Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání - CERMAT, Jeruzalémská 957/12,
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky.
SPOLEČNÁ (STÁTNÍ) ČÁST MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 ZAČÍNÁ Od 2.5. do 7.6. probíhá jarní zkušební termín MZ.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
MATURITNÍ ZKOUŠKA 2013 JARO AKTUÁLNÍ VÝSLEDKY Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání - CERMAT ČERVEN 2013.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Prof. Ing. Hana Machková, CSc. Rektorka
Konstrukce lichoběžníku
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Konstrukce trojúhelníku II
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Konstrukce trojúhelníku III
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!

Co Vás dnes čeká? Jací jsou současní maturanti výsledky MZ z matematiky 2014 výsledky zkoušky Matematika+ přijímací zkoušky na ZŠ a další projekty

Struktura nově přijatých žáků na střední školy a jejich proměna v letech (denní studium bez oborů nástavbového a zkráceného studia)

Šetření struktury inteligence - IST (CERMAT 2012) Počet přihlášených k maturitní zkoušce dosáhl v roce 2012 celkem 77,5 % příslušného věkového ročníku. Podíl chlapců: 69,6 % věkového ročníku chlapců Podíl dívek: 85,8 % věkového ročníku dívek.

Populace ubývá (zatím). Nastupující 1. ročníky Letošní maturanti Počet středních a vysokých škol nikoli.

Výsledky maturit 2014

Počty žáků ve druhém povinném předmětu (matematika nebo cizí jazyk) podle oborů

Procentuální zastoupení úspěšných a neúspěšných žáků ve druhé povinné zkoušce (matematika, cizí jazyk) podle oborů

Výsledky ve 2. povinné zkoušce MZ 2014

Didaktické testy M - CJ

Známky podle předmětů MZ 2013

Žebříčky

Gymnáziumtřída Kapitána Jaroše 14, Brno,GY84.A GymnáziumMikulášské nám. 23, Plzeň, 32600GY88.A Gymnázium E. KrásnohorskéOhradní 55, Praha 4 - Michle, 14000GY88.1 GymnáziumTomkova 45, Olomouc - Hejčín,GY8VIII.B8 Gymnázium Christiana DoppleraZborovská 45, Praha 5 - Smíchov,GY88.M SPŠ sdělovací technikyPanská 3, Praha 1, 11000LYC4.L Slovanské gymnáziumtř. Jiřího z Poděbrad 13, Olomouc,GY88.A8 GymnáziumArabská 14, Praha 6, 16000GY44.E GymnáziumNad Kavalírkou 1, Praha 5, 15000GY88.B Jiráskovo gymnáziumŘezníčkova 451, Náchod, 54744GY88.V Gymnáziumtřída Kapitána Jaroše 14, Brno, 65870GY84.A GymnáziumTomkova 45, Olomouc - Hejčín, 77900GY8VIII.B8 Gymnázium Christiana DoppleraZborovská 45, Praha 5 - Smíchov, 15000GY88.M GymnáziumNad Kavalírkou 1, Praha 5, 15000GY88.B Gymnáziumnáměstí Osvobození 20, Zábřeh, 78901GY88.A GymnáziumMikulášské nám. 23, Plzeň, 32600GY88.A Jiráskovo gymnáziumŘezníčkova 451, Náchod, 54744GY88.V Gymnázium M. Koperníka17. listopadu 526, Bílovec, 74311GY44. C Gymnázium Žďár nad SázavouNeumannova 2, Žďár nad Sázavou,GY8Oktáva Slovanské gymnáziumtř. Jiřího z Poděbrad 13, Olomouc,GY88.B8

Srovnání tříd po oborech (první a poslední stovka tříd)

Úlohy

Pedagogická škola řešenísprávné částečně správné chybnénic počet žáků 2293

Další originální řešení chybí závorky nekrátí součin

chybí závorky chybné krácení

Kulička z plastelíny má poloměr 1 cm. Z osmi takových kuliček byla vytvořena jedna koule. Jaký je poloměr koule?

Matematika

Proč „Matematika+“? Prostředek k udržení návaznosti výuky na střední a vysoké škole. Co se zkouší, to se učí. Číselné obory komplexní čísla Výrazy odmocniny a složitější úpravy výrazů Rovnice a nerovnice a jejich soustavy Iracionální rovnice, rovnice s absolutní hodnotou, rovnice s parametrem, soustavy rovnic lineární a kvadratické Funkce funkce s absolutní hodnotou, transformace souřadnic, klasické exponenciální, logaritmické a goniometrické rovnice a elementární nerovnice Planimetrie konstrukční úlohy Stereometrie (ve společné části pouze jednoduchá tělesa, objem povrch), další metrické a polohové vztahy Analytická geometrie kuželosečky, analytika v prostoru Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika binomická věta apod.

NEUSPĚLI USPĚLI

Testování 9. tříd

Sonda MAGMA (r )– účast v testování Stejné testy pro  studenty 9. třídy ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií  první, třetí a čtvrté ročníky SŠ (SOU), SOŠ, gymnázií a odpovídající ročníky víceletých gymnázií  studující pedagogických fakult

Úloha 1 Upravte výrazy: ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG

Úloha 9 V grafu je uvedena délka brzdné dráhy auta potřebná k úplnému zastavení v závislosti na rychlosti auta za sucha, případně za deště. Sucho Rychlost auta [km/h] Dráha potřebná k zastavení [m] DéšťSucho Déšť 1.Při jaké rychlosti může řidič za sucha zastavit auto během 50 metrů? 2. Jak dlouhou dráhu potřebuje za deště auto k zastavení, jede-li rychlostí 100 km/h? 1.2. ZŠ SŠ(U) SŠ(U) SŠ(U) SOŠ SOŠ SOŠ G G G 80 K4 VG 8895 K5 VG 8891 S7 VG 8995 S8 VG 95

Úloha 3 Je dán rovnoramenný pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým úhlem při vrcholu C a stranou BC délky 4 cm (viz obrázek). 1. Určete velikost úhlu CAB. 2. Určete obsah trojúhelníka ABC. 3. Určete délku strany c trojúhelníka ABC. B A C c 4 cm ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG

Úloha 13 K budově na obrázku přiléhá obdélníkový travnatý pozemek obehnaný ze tří stran pěšinkami stejné šíře (viz obr.). Jak velikou plochu pěšinky zabírají? A) 96 m 2 B) 88 m 2 C) 64 m 2 D) 56 m 2 E) žádnou z uvedených budova 12 m pěšinky 16 m 14 m 12 m ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG

ne40 % pedagogů Na polovinu testu nedosáhne přes 40 % budoucích pedagogů na 1. stupni na 1. stupni ZŠ

Děkujeme za pozornost