září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!
Co Vás dnes čeká? Jací jsou současní maturanti výsledky MZ z matematiky 2014 výsledky zkoušky Matematika+ přijímací zkoušky na ZŠ a další projekty
Struktura nově přijatých žáků na střední školy a jejich proměna v letech (denní studium bez oborů nástavbového a zkráceného studia)
Šetření struktury inteligence - IST (CERMAT 2012) Počet přihlášených k maturitní zkoušce dosáhl v roce 2012 celkem 77,5 % příslušného věkového ročníku. Podíl chlapců: 69,6 % věkového ročníku chlapců Podíl dívek: 85,8 % věkového ročníku dívek.
Populace ubývá (zatím). Nastupující 1. ročníky Letošní maturanti Počet středních a vysokých škol nikoli.
Výsledky maturit 2014
Počty žáků ve druhém povinném předmětu (matematika nebo cizí jazyk) podle oborů
Procentuální zastoupení úspěšných a neúspěšných žáků ve druhé povinné zkoušce (matematika, cizí jazyk) podle oborů
Výsledky ve 2. povinné zkoušce MZ 2014
Didaktické testy M - CJ
Známky podle předmětů MZ 2013
Žebříčky
Gymnáziumtřída Kapitána Jaroše 14, Brno,GY84.A GymnáziumMikulášské nám. 23, Plzeň, 32600GY88.A Gymnázium E. KrásnohorskéOhradní 55, Praha 4 - Michle, 14000GY88.1 GymnáziumTomkova 45, Olomouc - Hejčín,GY8VIII.B8 Gymnázium Christiana DoppleraZborovská 45, Praha 5 - Smíchov,GY88.M SPŠ sdělovací technikyPanská 3, Praha 1, 11000LYC4.L Slovanské gymnáziumtř. Jiřího z Poděbrad 13, Olomouc,GY88.A8 GymnáziumArabská 14, Praha 6, 16000GY44.E GymnáziumNad Kavalírkou 1, Praha 5, 15000GY88.B Jiráskovo gymnáziumŘezníčkova 451, Náchod, 54744GY88.V Gymnáziumtřída Kapitána Jaroše 14, Brno, 65870GY84.A GymnáziumTomkova 45, Olomouc - Hejčín, 77900GY8VIII.B8 Gymnázium Christiana DoppleraZborovská 45, Praha 5 - Smíchov, 15000GY88.M GymnáziumNad Kavalírkou 1, Praha 5, 15000GY88.B Gymnáziumnáměstí Osvobození 20, Zábřeh, 78901GY88.A GymnáziumMikulášské nám. 23, Plzeň, 32600GY88.A Jiráskovo gymnáziumŘezníčkova 451, Náchod, 54744GY88.V Gymnázium M. Koperníka17. listopadu 526, Bílovec, 74311GY44. C Gymnázium Žďár nad SázavouNeumannova 2, Žďár nad Sázavou,GY8Oktáva Slovanské gymnáziumtř. Jiřího z Poděbrad 13, Olomouc,GY88.B8
Srovnání tříd po oborech (první a poslední stovka tříd)
Úlohy
Pedagogická škola řešenísprávné částečně správné chybnénic počet žáků 2293
Další originální řešení chybí závorky nekrátí součin
chybí závorky chybné krácení
Kulička z plastelíny má poloměr 1 cm. Z osmi takových kuliček byla vytvořena jedna koule. Jaký je poloměr koule?
Matematika
Proč „Matematika+“? Prostředek k udržení návaznosti výuky na střední a vysoké škole. Co se zkouší, to se učí. Číselné obory komplexní čísla Výrazy odmocniny a složitější úpravy výrazů Rovnice a nerovnice a jejich soustavy Iracionální rovnice, rovnice s absolutní hodnotou, rovnice s parametrem, soustavy rovnic lineární a kvadratické Funkce funkce s absolutní hodnotou, transformace souřadnic, klasické exponenciální, logaritmické a goniometrické rovnice a elementární nerovnice Planimetrie konstrukční úlohy Stereometrie (ve společné části pouze jednoduchá tělesa, objem povrch), další metrické a polohové vztahy Analytická geometrie kuželosečky, analytika v prostoru Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika binomická věta apod.
NEUSPĚLI USPĚLI
Testování 9. tříd
Sonda MAGMA (r )– účast v testování Stejné testy pro studenty 9. třídy ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií první, třetí a čtvrté ročníky SŠ (SOU), SOŠ, gymnázií a odpovídající ročníky víceletých gymnázií studující pedagogických fakult
Úloha 1 Upravte výrazy: ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG
Úloha 9 V grafu je uvedena délka brzdné dráhy auta potřebná k úplnému zastavení v závislosti na rychlosti auta za sucha, případně za deště. Sucho Rychlost auta [km/h] Dráha potřebná k zastavení [m] DéšťSucho Déšť 1.Při jaké rychlosti může řidič za sucha zastavit auto během 50 metrů? 2. Jak dlouhou dráhu potřebuje za deště auto k zastavení, jede-li rychlostí 100 km/h? 1.2. ZŠ SŠ(U) SŠ(U) SŠ(U) SOŠ SOŠ SOŠ G G G 80 K4 VG 8895 K5 VG 8891 S7 VG 8995 S8 VG 95
Úloha 3 Je dán rovnoramenný pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým úhlem při vrcholu C a stranou BC délky 4 cm (viz obrázek). 1. Určete velikost úhlu CAB. 2. Určete obsah trojúhelníka ABC. 3. Určete délku strany c trojúhelníka ABC. B A C c 4 cm ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG
Úloha 13 K budově na obrázku přiléhá obdélníkový travnatý pozemek obehnaný ze tří stran pěšinkami stejné šíře (viz obr.). Jak velikou plochu pěšinky zabírají? A) 96 m 2 B) 88 m 2 C) 64 m 2 D) 56 m 2 E) žádnou z uvedených budova 12 m pěšinky 16 m 14 m 12 m ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG
ne40 % pedagogů Na polovinu testu nedosáhne přes 40 % budoucích pedagogů na 1. stupni na 1. stupni ZŠ
Děkujeme za pozornost