Menšina většinou znamená menší část z nějakého celku. Ve státě většinou žije jeden hlavní národ. Mezi námi žijí i příslušníci národnostních menšin. MAJORITA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LIDSKÉ RASY, NÁRODY, JAYZYKY, NÁBOŽENSTVÍ
Advertisements

Etnická příslušnost Příslušnost k určité etnické skupině,národu.
RASISMUS Zuzana Dvořáková.
MENŠINY A JEJICH PRÁVA Mgr. Michal oblouk.
MENŠINY V ČR Okomentuj obrázky: O jaké skupiny lidí se jedná?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Postavení národnostních menšin v ČR učebnice str. 41
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Názor na svět: věřící, bez vyznání a ateisté
JIHOZÁPADNÍ ASIE = „BLÍZKÝ VÝCHOD“
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Obyvatelstvo a sídlo.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
PROBLÉMY MENŠINOVÝCH SKUPIN I
Studijní obor: Sociální činnost
OBYVATELSTVO EVROPY 718 milionů obyvatel.
Národnosti Jazyky.
ZEMĚ A NÁRODY NA ÚZEMÍ ČESKOSLOVENSKA
Rasy Národy Jazyky Náboženství
Arabská říše Islám.
Riskuj ANOTACE: Žák si formou hry zopakuje rasy, národy, jazyky a náboženství AUTOR: Mgr. Rita Sobková JAZYK: ČEŠTINA OČEKÁVANÝ VÝSTUP: upevnění základních.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Společenské a hospodářské prostředí
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
REALIZACE PRÁV PŘÍSLUŠNÍKŮ NÁRODNOSTNÍCH MENŠIN
Naše vlast – Česká republika
POLOHA ČESKÉ REPUBLIKY A JEJÍ OBYVATELSTVO
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Renata Trojanová, Filip Vrba a Lukáš Veselý
Opakování - náboženství
VLAST 6. ročník.
Kmoch, Zheliznyak, Pokorný a Hozman
Naše vlast - ČESKÁ REPUBLIKA
Práva národnostních etnických menšin. Slovníček pojmů Příslušník=člen nějaké skupiny /přísluší k ní/ Formulovat=vyjádřit, zpracovat Národ=společenství.
EVROPA – ÚVOD A RAGIONÁLNÍ GEOGRAFIE I.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
N ÁRODNOSTNÍ MENŠINY NA ÚZEMÍ Č ESKÉ REPUBLIKY Jana Hřebíčková 4.B.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_Vl.4.r.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Uprchlictví, exil, emigrace, národnostní menšiny OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
ETNICKÉ SKUPINY.
Obyvatelstvo Evropy V Evropě žije 742 milionů obyvatel Třetí nejlidnatější světadíl (po Asii a Africe) Nejvyšší průměrná hustota zalidnění – population.
Československo, Česko a Slovensko a.... Česko a Slovensko Česko a Slovensko Slováci jsou druhou nejpočetnější menšinou v ČR. Podle nejrůznějších odhadů.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_218 AutorMgr. Romana Rybiařová.
MENŠINY A JEJICH PRÁVA MGR. MICHAL OBLOUK. MENŠINY Menšina = dobře vymezená skupina osob, která se odlišuje od okolní „většinové“ společnosti Druhy menšin.
Národnostní struktura obyvatelstva
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Lidské rasy.
Tolerance k národnostním menšinám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Porušování lidských práv
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_02_Obyvatelé České republiky
Stát III. Národnost, národ, etnika, majority, minority, multikulturní soužití, azylanti.
Naše vlast – Česká republika
Poloha České republiky
Sčítání lidu domů a bytů 2011
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
zpracovaný v rámci projektu
Národnostní menšiny, migrace
LIDSKÁ PRÁVA y.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Transkript prezentace:

Menšina většinou znamená menší část z nějakého celku. Ve státě většinou žije jeden hlavní národ. Mezi námi žijí i příslušníci národnostních menšin. MAJORITA MAJORITA = národnostní většina MINORITA MINORITA = národnostní menšina

sociálně-psychologické menšiny:  etnická menšina: obvykle vymezená jazykem a kulturou  národnostní menšina: úředně uznávaná etnická menšina  náboženská menšina: určená náboženským vyznáním  jazyková menšina

Národnostní menšina v ČR je občan hlásící se k jiné než české společnosti. Nejpočetnější národnostní menšiny: - Slováci, - Poláci, - Romové, - Němci, - Vietnamci, - Ukrajinci, - Židé, - Arabové

Příslušníci národa uznávajícího náboženství judaismus. Odnepaměti byli pronásledovaným národem. (ve starověku byli odsuzování za Ježíše Krista, za druhé světové války)

Kořeny Romů sahají až do středověké Indie. V ČR žije dnes asi – Romů. Romové uznávají trochu jiné hodnoty, než většina obyvatel ČR. Významná je pro ně rodina. Žijí pohromadě s celou rodinou.

Arabové vyznávají náboženství Islám. Říká se jim muslimové. Nejvýznamnějším muslimským svátkem je ramadán. Každý dospělý muslim se musí během ramadánu zdržovat jídla, pití, kouření, sexu.

Jedna z nejpočetnějších menšin žijící na území České republiky. Většinou přicházeli na začátku 80. let za prací.

Rasismus – nenávist k jedinci, jen kvůli jeho příslušnosti k určité národnostní rase, nebo skupině. Většinou jde o ponižující a agresivní chování. Toto chování by nemělo být v žádném případě podporováno a tolerováno.

Jdeš uličkou rozjetého vlaku a vidíš v kupé sedět osoby, každá je jiná. Vyber si, ke komu se posadíš a proč. Udělej pořadí podle oblíbenosti, kam by si sedl. Své řešení musíš umět vysvětlit. Kupé 1: v něm sedí romský hudebník a černošská studentka Kupé 2: v něm sedí zahalená Arabka a ortodoxní žid Kupé 3: v něm sedí mladý pobuda evropského vzhledu a Indka Kupé 4: v něm sedí Vietnamec a černoch