Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ MŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Avízo výzvy č.02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy,
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ ZŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Dotace pro MŠ a ZŠ přes ŠABLONY MěÚ Holice,
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Ing. Irena Havlová Praha, 12. února 2016.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
 Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK)  Avízo výzvy – duben 2016  První výzva (vlna) – květen 2016  Právní akt o poskytnutí podpory.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Šablony a Animace aktuální informace k MAS ROKYTNÁ, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice IČ:
Portál IS KP14+ (Informační systém konečného příjemce) Mgr. Jaroslav Křivánek Prostějov venkov o.p.s.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových vztahů.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Cíl a identifikace výzvy
Šablony.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ Výzva č. 02_16_022: pro MŠ a ZŠ v krajích.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Animace škol (šablony)
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Plán vzdělávacích aktivit
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Výzva OP VVV 02_17_044 Šablony pro SVČ.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Výzva č. 02_18_06 OP VVV Pro žadatele
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Vítejte na třetí místní konferenci
OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol
Vzorový projekt pro ZŠ.
ŠABLONY II Výzva č. 02_18_063 OP VVV Pro žadatele.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I

Základní informace Číslo výzvy: 02_16_022 Druh výzvy: průběžná Alokace: Kč Fond: ESF

Časové nastavení Zveřejnění avíza výzvy: duben 2016 Ukončení příjmu žádostí o podporu: nejpozději polovina roku 2017 Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: druhá polovina roku 2019 Délka trvání projektu: 24 měsíců Udržitelnost: nerelevantní

Výše podpory na 1 projekt Minimální Kč Maximální Kč + (počet dětí/žáků školy x 2112 Kč)

Výše podpory na 1 projekt Případ MŠ+ZŠ: Kč za MŠ Kč za ZŠ = Kč + (počet dětí/žáků školy x 2112 Kč)

Oprávnění žadatelé Mateřské školy Základní školy Mateřské a základní školy Zapsané v rejstříku škol a školských zařízení Ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, musí mít minimálně jedno dítě/žáka Partnerství není povoleno 1 subjekt (IČ) = jedna žádost

Cílové skupiny Děti v MŠŽáci ZŠ Pedagogičtí pracovníci MŠ a ZŠ včetně vedoucích pracovníků Rodiče dětí a žáků

Územní zaměření Novinka oproti OP VK: OP VVV umožňuje realizovat projekt i školám z hl. m. Prahy. Dopad i místo realizace: celá ČR

Cíl výzvy Osobnostně profesní rozvoj pedagogů Podpora MŠ a ZŠ formou projektů zjednodušeného vykazování Personální podpora Doučování žáků Čtenářské a matematické kluby Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Setkávání s rodiči Cíl výzvy a podporované aktivity

Představení jednotlivých šablon

Tematické zaměření šablon Osobnostně profesní rozvoj pedagogů Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ I. Aktivity pro MŠ a ZŠ II. Aktivity pro MŠ III. Aktivity pro ZŠ Personální podpora MŠ a ZŠ Personální podpora MŠ - Chůva Extrakurikulární rozvojové aktivity Osobnostně profesní rozvoj pedagogů Spolupráce s rodiči žáků

I. Aktivity pro MŠ a ZŠ 1.Personální podpora 1.Školní asistent 2.Školní speciální pedagog 3.Školní psycholog 4.Sociální pedagog

II. Aktivity pro MŠ 1.Personální podpora 1.Chůva

II. Aktivity pro MŠ 1.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ 1.OSR Individuální 2.OSR Týmový 3.Profesní rozvoj prostřednictvím supervize 4.Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv 5.Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ

II. Aktivity pro MŠ 1.Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ 1.Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ 2.Individualizace vzdělávání v MŠ 3.Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ

III. Aktivity pro ZŠ 1.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ 1.CLIL ve výuce na ZŠ 2.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 20 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze) 3.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 40 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) 4.Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 40 hodin

III. Aktivity pro ZŠ 5. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 60 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) 6. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 60 hodin 7. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) 8. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 80 hodin

III. Aktivity pro ZŠ 9. Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ 10. Tandemová výuka na ZŠ 11. Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv 12. Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin 13. Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ v oblasti inkluze

III. Aktivity pro ZŠ 2. Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ 1. Čtenářský klub pro žáky ZŠ 2. Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ 3. Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem

III. Aktivity pro ZŠ 3. Spolupráce s rodiči žáků ZŠ 1. Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ

Speciální MŠ II/2.1 OSR předškolních pedagogů MŠ – individuální II/2.2 OSR předškolních pedagogů MŠ – týmový II/2.3 Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize II/2.4 Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv II/2.5 Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ II/3.3 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ

Speciální ZŠ III/1.2 DVPP v rozsahu 20 hodin (téma Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost) III/1.3DVPP v rozsahu 40 hodin (téma Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) III/1.5DVPP v rozsahu 60 hodin (téma Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) III/1.7DVPP v rozsahu 80 hodin (téma Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) III/1.9Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ III/1.11 Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv

Speciální ZŠ III/2.1 Čtenářský klub pro žáky ZŠ III/2.2 Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ III/2.3 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem III/3.1Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ

Děkujeme za pozornost.

Příprava žádosti a realizace projektu

Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání školám Doporučení, které šablony volit Na závěr projektu evaluace v dotazníku – k jakým změnám došlo Jak identifikovat oblasti pro rozvoj školy?

Sestavení projektu Jak zhodnotit časové a administrativní kapacity? Zvážit objem aktivit, které je škola schopná během 2leté realizace zvládnout Kvalitní řízení projektu Výběr dalších pracovníků, kteří se zúčastní projektu

Žadatel aktivity nevytváří. Žadatel aktivity volí. Aktivita = šablona Žadatel nevytváří položky rozpočtu. Žadatel rozpočet sestavuje volbou šablon Sestavení projektu Rozpočet = součet částek zvolených šablon do maximální výše dané výpočtem Maximum = Kč Kč na dítě/žáka

Příklad sestavení rozpočtu 1 Škola má ve školním roce, ve kterém podává žádost, 100 dětí/žáků. Škola může čerpat maximálně: (100 x 2112) = Kč

Příklad sestavení rozpočtu 2 Součástí právnické osoby je základní škola se 120 žáky a mateřská škola s 28 dětmi. Škola jako celá právnická osoba může čerpat maximálně (148 x 2112) = Kč Poměrné čerpání pro MŠ a ZŠ: MŠ: max (28 x 2112) = Kč ZŠ: max (120 x 2112) = Kč

Příklady výstupů projektu Personální šablony: 1 měsíc práce DVPP: Absolvent DVPP Spolupráce pedagogů: účastník spolupráce Kluby: Ucelený proces vybavení a realizace klubu pro skupinu žáků Setkávání s rodiči: Realizovaná setkání

Indikátory 2 typy: Indikátory na šabloně a indikátory na projektu: Příklad DVPP: Indikátory na šabloně Počet podpořených osob – pracovníci ve vzdělávání ( ) Indikátor na projektu Počet pracovníku ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky ( ) Samostatná příloha – seznam indikátorů + kalkulačka pro nastavení indikátorů: bude zveřejněno u výzvy

1)Pro administrativní kontrolu Čestné prohlášení (vždy součástí zprávy o realizaci, nejedná se o samostatný dokument) Skeny dokumentů Osvědčení Prezenční listiny (vzory) Záznamy setkání (vzory) Smlouvy 2) Pro kontrolu na místě Originály dokumentů Výkazy práce (u personálních šablon) Třídní knihy Příklady dokládání výstupů projektu

Způsobilost výdajů u šablon Částky jednotlivých šablon jsou stanoveny na základě průzkumu trhu a komunikace s EK Výdaj je způsobilý, je-li doložen a schválen výstup Rozložení dotace na jednotlivé druhy výdajů a jejich výše je v kompetenci ředitele školy Podpora bude poskytnuta formou neinvestiční dotace Výdaje se nevykazují

Hodnocení a schvalování projektů Proces schvalování: od podání žádosti v IS KP14+ do vydání právního aktu Nejdéle 5 měsíců právní akt o poskytnutí/převodu podpory: 40 PD kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí: 30 PD

Podání žádosti o podporu Probíhá v IS KP14+ ( Pouze elektronicky (nutný elektronický podpis) Přílohy žádosti o podporu: 1.Čestné prohlášení: oprávněnost žadatele, likvidace, exekuce a insolvenční řízení, bezúhonnost, bezdlužnost – součást IS KP14+ - nejedná se o samostatný dokument. 2.Čestné prohlášení: škola je/není zřízena pro děti/žáky se SVP – není součástí IS KP14+ (vzor)

Děkujeme za pozornost.