NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Mikroekonomie I Cvičení 11 – Chování firmy v podmínkách monopolu
Způsoby stanovení ceny
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Firma a jejich cíle.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Cena v pojetí marketingu
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Mikroekonomie I Investiční rozhodování a podnikání
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
2. Tržní systém A. Zboží B. Peníze C. Nabídka, poptávka D. Konkurence.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Rovnováha firmy na trhu finální produkce
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při poklesu ceny  Řešení.
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Analýza konkurence.
DOKONALÁ KONKURENCE.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Dokonalá konkurence (DK)
Trh Pavel Šuranský.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
2 JAK FUNGUJE TRH.
Nedokonalé konkurence
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Mikroekonomie II – přednáška č. 8: Monopolistická konkurence
Monopolistická konkurence
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Mikroekonomie.
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Monopolistická konkurence
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
8. Monopolistická konkurence Obsah charakteristika volba výstupu firmy v SR a LR Chamberlinův model efektivnost monopolistické konkurence.
ZÁSAHY STÁTU DO CEN Cíle: Vysvětlit možnosti státu zasahovat do cen a dopady těchto zásahů.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Dokonalé a nedokonalé trhy TNH 1 – 3. seminář
Marketingový systém řízení
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Marketingové strategie
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Dokonalá konkurence přednáška č. 8.
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace.

DOKONALÝ TRH 1. 1.D OKONALÁ INFORMOVANOST KUPUJÍCÍCH A PRODÁVAJÍCÍCH N ULOVÉ NÁKLADY NA ZMĚNU DODAVATELE H OMOGENNÍ PRODUKT V ELKÝ POČET PRODÁVAJÍCH.

DOKONALE ELASTICKÁ INDIVIDUÁLNÍ POPTÁVKA NA DOKONALÉM TRHU   R OVNOVÁŽNÁ CENA JE 50 K Č, MŮJ PODÍL X.   K DYŽ BUDU PRODÁVAT ZA 51 K Č, NEPRODÁM NIC.   K DYŽ BUDU PRODÁVAT ZA 49, OBSADÍM CELÝ TRH.

MONOPOLISTICKÁ KONKURENCE   H ETEROGENITA ( DIFERENCIACE ) PRODUKTU. N APŘ. SNAHA ODLIŠIT SE, BÝT KVALITNĚJŠÍ, POSKYTOVAT LEPŠÍ SLUŽBY.   P ŘÍKLADY : RESTAURACE, KAVÁRNY, VÝROBCI NÁBYTKU.   R OZMANITOST ZVYŠUJE UŽITEČNOST PRODUKTU ( LIDÉ SI MOHOU VYBRAT TO, CO JIM VYHOVUJE ).   J DE O KOMBINACI MONOPOLU A KONKURENCE ( NAPŘ. ŠKODOVKY DĚLÁ POUZE Š KODA, MÁ NA NĚ MONOPOL ).

OLIGOPOL   M ALÝ POČET FIREM NA TRHU. J EDNOTLIVÁ FIRMA OVLIVŇUJE DĚNÍ NA TRHU.   P ŘÍKLADY : ENERGETIKA, LETECKÉ SPOLEČNOSTI, MOBILNÍ OPERÁTOŘI.   M ENŠÍ MNOŽSTVÍ PRODUKTU, VYŠŠÍ CENY.

NEDOKONALÉ TRHY A INFORMACE   N A ZÍSKÁNÍ INFORMACÍ JE TŘEBA VYNALOŽIT NÁKLADY.   N APŘ. SPOTŘEBITELÉ NEBUDOU OBCHÁZET VŠECHNY OBCHODY S OBUVÍ, NEBUDOU VOLAT VŠEM INSTALATÉRŮM, NESEŽENOU INFORMACE O KVALITĚ VŠECH NEMOCNIC V ČR.   R EKLAMA ZVYŠUJE INFORMOVANOST, TAKŽE VLASTNĚ SNIŽUJE NEDOKONALOST TRHŮ. ( MOŽNOST MANIPULACE LŽIVOU REKLAMOU )

INFORMACE A PODNIKATELÉ   S PRÁVNÉ INFORMACE VYTVÁŘEJÍ PODNIKATELSKÉ PŘÍLEŽITOSTI.   K DYŽ VÍTE, KDE LZE KOUPIT LEVNĚJŠÍ JABLKA, MŮŽETE JE NAKOUPIT A PŘIVÉZT NA TRH DO P RAHY.   K DYŽ MÁTE AUTOBAZAR, VÍTE LÉPE NEŽ ZÁKAZNÍCI JAK DOBŘE KOUPIT A PRODAT, PROTOŽE DLOUHODOBĚ SBÍRÁTE INFORMACE O TRHU.   K DYŽ VÍTE, ŽE VE MĚSTĚ CHYBÍ SLUŽBA DOMÁCÍ PÉČE A LIDÉ SI JI RÁDI ZAPLATÍ.   T O ZNAMENÁ, ŽE LIDÉ VYDĚLÁVAJÍ NA TOM, ŽE TRHY JSOU NEDOKONALÉ ( EXISTUJE MEZERA NA TRHU ).

PODNIKATELÉ   INOVACE: N EJDŮLEŽITĚJŠÍ PODNIKATELSKOU AKTIVITOU JSOU INOVACE. I NOVACE JE UVEDENÍ NOVÉHO VÝROBKU NEBO SLUŽBY NA TRH.   P ŘEKVAPIVĚ PODNIKÁNÍ VZKVÉTÁ NA NEDOKONALÝCH TRZÍCH.   PODNIKATELÉ A STÁT: K DYŽ MEZERU NA TRHU ZAPLNÍ STÁT, TAK ZMIZÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO PODNIKATELE. J SOU Z TRHU VYTLAČENI.