Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V současném světě – 2 názory na svět
Advertisements

Víc než 60% obyvatel světa žije v Asii Hustota obyvatel – nerovnoměrná  nejvíc Čína, Japonsko, údolí Gangy, ostrov Jáva  „mraveniště lidstva“  nejmíň.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Blízký východ Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Náboženství Křesťanství, islám, buddhismus, hinduismus, judaismus… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Náboženství. Nejrozšířenější náboženství ▪ křesťanství ▪ židovství (judaismus) ▪ islám ▪ budhismus ▪ hinduismus.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
ISLÁM Obr.1. ISLÁM je monoteistické náboženství bylo založené prorokem Muhammadem (politický a náboženský vůdce v 7.stol.) narozeným v Mecce „Islám“ =
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Která náboženství znáš?
Sousední státy české republiky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Náboženství a fanatismus
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_06
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Šablona Islám VY_32_INOVACE_D VY_32_INOVACE_D
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Čad Oficiálně se nazývá Čadská republika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-35_ OpakovánÍ Starověká Palestina, INDIE, Čína.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Základní škola Rosice, okres Chrudim
VY_ 32_ INOVACE _18_10_křesťanství
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum: (nutno poznamenat v TK)

NÁBOŽENSTVÍ VE SVĚTĚ Předmět: zeměpis Ročník: 9. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o základních náboženstvích na světě. Klíčová slova: ateismus, náboženství, křesťanství, islám, hinduismus, buddhismus, judaismus Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

dva základní názory na svět a na život: A/ náboženský B/ ateistický

náboženský názor založen na víře v existenci boha (bohů) a v nesmrtelnost duše stanovuje pravidla jak žít, spojen s určitými obřady obr.č.1obr.č.1 Náboženské symboly

ateistický názor náboženské myšlenky považují za smyšlené rozšířen během 20. stol. – zejména v komunistických státech obr.č.2 Mapa věřících. Čím světlejší barva, tím více je ateistů.

SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ

a/ křesťanství uctívání Ježíše Krista, život zachycen v části Bible (Starý Zákon, Nový Zákon), symbolem je kříž, kostely, katedrály přes 2 mld. věřících v Evropě, S. i J Americe, Austrálii tři směry: katolictví,pravoslaví,protestantismus

JAK SE JMENUJE A KDE LEŽÍ NEJVĚTŠÍ CHRÁM NA SVĚTĚ? obr.č.3

b/ islám vznik v JZ Asii, zakladatel prorok Mohamed, bůh Alláh přes 1 mld. věřících v S. Africe a Asii (JZ,J,JV) kniha Korán, symbolem je půlměsíc, mešity, minarety

JAK SE JMENUJE A KDE LEŽÍ NEJVĚTŠÍ MEŠITA NA SVĚTĚ? obr.č.4

c/ buddhismus vzniklo v Indii, zakladatel Buddha, pagody klade důraz na toleranci a omezování vlastních potřeb asi 500 mil. věřících, Asie (V, JV, J)

JAK SE JMENUJE A KDE LEŽÍ NEJVĚTŠÍ BUDDHISTICKÝ CHRÁM NA SVĚTĚ? obr.č.5

NÁRODNÍ NÁBOŽENSTVÍ

a/ hinduismus náboženství Indů, asi 1 mld. věřících víra v převtělování duší, mnoho bohů (Brahma, Višnu, Šiva) obyvatelstvo se dělí na varny (kasty) posvátná řeka Ganga, mandir (chrám)

Mandir tvořící ústřední budovu hinduistického komplexu Akšardham v Novém Dillí. obr.č.6

b/ judaismus náboženství Židů, státní náboženství Izraele posvátná kniha Starý zákon, Davidova hvězda sedmiramenný svícen Menora, pokrývka hlavy kipa

Zeď nářků v Jeruzalémě patří mezi nejposvátnější místa judaismu. V pozadí vidíte Olivovou horu. obr.č.7

TRADIČNÍ NÁBOŽENSTVÍ

u primitivních národů a kmenů, založeno na uctívání přírodních sil a duchů animismus, totemismus obr.č.8 Každá budova musí mít vlastní domeček duchů, aby tak bylo zajištěno, že duchové nebudou obyvatele domu obtěžovat. Domeček se nachází v blízkém sousedství domu a obvykle je postaven na malém sloupku a připomíná chrám nebo tradiční thajský dům, Thajsko. obr.č.9 Soubor totemů v kanadském Stanley parku, Vancouver, Britská Kolumbie.

rozdílná náboženská víra byla v dějinách lidstva častým důvodem válek a pronásledování

V posledních desetiletích se hlavně z USA rozšiřují různé nové náboženské společnosti a sekty. Některé jsou typické svým náboženským fanatismem. Dokážeš si na nějaké vzpomenout?

K náboženským symbolům na obrázku č.1 přiřaď následující náboženství:obrázku č.1 a/ jin a jang b/ pohanská náboženství (sluneční kříž) c/ křesťanství d/ islám e/ sikhismus f/ šintoismus g/ hinduismus h/ víra bahá‘í i/ tlapatý kříž (cross pattée) j/ ayyavali k/ džinismus (svastika) l/ novopohanství (trojná bohyně) m/ judaismus n/ buddhismus o/ rodnověří (ruce boha) p/ džinismus (aminsá)

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1 Ratomir Wilkowski. ReligijneSymbole.svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.2 Artem Karimov. Europe belief in god.svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3 Wolfgang Stuck. Petersdom von Engelsburg gesehen.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.4 Al Jazeera English. Hajj Flickr - Al Jazeera English (3).jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.5 Gunkarta. Borobudur Northwest View.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.6 Swaminarayan Sanstha. New Delhi Temple.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.7 unknown. Western-wall-plaza.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8 Rlevse. Taksin Memorial Spirit House2.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.9 Another Believer. Stanley Park totem poles (2012) - 2.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.