Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna druhohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3577.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Digitalizace výuky Příjemce
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Druhohory Mesozoikum.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Digitalizace výuky Příjemce
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … OBRATLOVCI VY_32_INOVACE_4.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Plazi autor: David Hainall.
Periodizace dějin 6. ročník.
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Dinosauři Dinosauři byli tvorové, kteří 160 milionů let naprosto ovládali všechny kontinenty tehdejšího světa. Dinosauři patří do třídy živočichů nazývané.
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Druhohory (fauna, flóra)
Plazi-želvy a krokodýli
PLAZI 3. a 4.ročník.
Obojživelníci autor: David Hainall.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se společnými znaky třídy savců,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
7.třída plazi.
Plazi.
Tělní tekutiny Krev a míza.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna třetihor a čtvrtohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Čtvrtohory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Oxidy (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Třetihory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kdo jsem Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Flóra prvohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Halogeny Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Hormonální řízení Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Vzduch (opakování)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Druhohory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Mgr. Milan Šimek Dějepis
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Vznik a vývoj života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_5/11_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PARYBY (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Fauna druhohor – opakování Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_ Anotace:Žáci zopakují základní poznatky o fauně druhohor

Druhohory fauna druhohor – opakování

Legenda  postupuj dle otázek  symbol se objeví po zodpovězení správné odpovědi a objasní, proč právě tato je správná  symbol Tě vrátí k poslední otázce  symbol Tě posune k další otázce

1) V průběhu prvohor, které trvaly více než 200 milionů let se na Zemi objevila většina dodnes žijících skupin živočichů. Na souši, ale zatím NEexistovali: ptáci obojživelníci plazi savci

2) Z nabídnutých znaků vyber ty, které jsou typické pro plazy a dávaly jim velkou výhodu před obojživelníky srdce je třídílné, ale již mají naznačenou přepážku srdce je třídílné a okysličená krev se jim míchá s odkysličenou toto je znak obojživelníků kůže je suchá, krytá šupinami, nepropouští vodu kůži si musí neustále udržovat vlhkou, dýchají přes ni toto je znak obojživelníků rozmnožování může proběhnout jenom ve vodě toto je znak obojživelníků jsou schopni rozmnožit se (provést oplození) na souši vajíčka se kladou na souši a na souši přežijí díky obalům vajíčka se musí klást do vody a zde se musí vyvíjet toto je znak obojživelníků

3) Jak se jmenovala skupina plazů, která byla dominantní skupinou živočichů druhohor? želvy dinosauři krokodýli žraloci hadi

4) Vedle dinosaurů žili již ve druhohorách malí savci. V jakém žili prostředí a proč? v polárních oblastech, kde savci vydrželi, ale dinosauři by zde zmrzli v lesích, kde měli dokonalé úkryty proti dravým dinosaurům na poušti, protože tam je masožraví dinosauři nelovili v lesích, protože tam byl dostatek potravy

5) Na konci druhohor se stala událost, která (mimo jiné) vedla i k vymření dinosaurů. O co se jednalo? Slunce změnilo vlnovou délku záření a většina rostlin nebyla schopna dále fotosyntetizovat na Zemi dopadl obrovský meteorit a došlo ke změně podnebí na Zemi nastalo obrovské zemětřesení, které vzdulo vlnu tsunami nevídaných rozměrů, která všechny velké živočichy spláchla do oceánu velcí masožraví dinosauři se přemnožili a vyhubili stáda býložravých až sami neměli co jíst

Ptáci a savci se objevili až ve druhohorách, i když jejich velkolepý rozkvět je čekal o jednu periodu déle – ve třetihorách

Konec

Zdroje veškeré obrázky použité v prezentaci pochází ze sady Clipartů Office.com