Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_170_SLOVESA S PŘEDLOŽKAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Advertisements

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_161_ŘADOVÉ ČÍSLOVKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_11_NJ_POMOCNESLOVESOSEIN téma Pomocné sloveso sein.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_154_Arbeitswelt Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 3 Lektion 5 Reflexive Verben Verben mit Präpositionen Präpositionaladverbien Sport,
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_456 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE _159_Kleidung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04, časování warten - čekat TÉMATICKÝ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 3 Lektion 5 Reflexive Verben Verben mit Präpositionen Präpositionaladverbien Sport,
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 14: Meine monatlichen Ausgaben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_142_Familie und Freunde- základ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_145_Essen und Trinken – rozšiř. Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceUžívání.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 13, Slabé skloňování podstatných jmen NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_163_ČASOVÁNÍ SLOVES V PRÉTERITU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präpositionaladverbien.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Konjugation der Hilfsverben
Pády podstatných jmen v množném čísle
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Deutsch mit Max II. Lektion 2
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_170_SLOVESA S PŘEDLOŽKAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celekNěmecký jazyk Ročník4. Datum tvorby Datum a místo ověření – německý jazyk 4. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list

Anotace DUM seznamuje s vybranými slovesnými předložkovými vazbami a připomíná skloňování členů ve 3. a 4. pádě. V pracovní části žáci odpověďmi na otázky upevňují nový gramatický jev, v dalších cvičeních doplňují předložku či výpověď. Dle úrovně skupiny lze procvičovat v plénu a/nebo ve skupinách, hlavně ústně, popř. i písemně. Inovativní je spojení výpočetní techniky s učebnicí a slovem učitele, žáci mají více prostoru na procvičení. Klíčová slova Slovesa s předložkami, 3. a 4. pád členu určitého a neurčitého. Metodický pokyn Určeno k výkladu a práci v hodině i k samostudiu a práci doma. V hodině má přednost ústní projev – v plénu, ve dvojicích, doma projev písemný. Možno využit i pro následná opakování. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Prezentace, cvičení

Učebnice Schritte intern. 3, str.51, cvič. B2 1. Podtrhněte slovesa s předložkami 2. Vypište zvlášť  slovesa s předložkami, po kterých je 4. pád  slovesa s předložkami, po kterých je 3. pád

Slovesa s předložkami,po kterých je 4.p. denken an + 4.p. = myslet na sich ärgern über + 4.p. = zlobit se na/kvůli Lust haben auf + 4. p. = mít chuť na sich kümmern um + 4. p. = starat se o sich beschweren über + 4. p. = stěžovat si na warten auf + 4. p. = čekat na sich freuen auf + 4. p. = těšit se na sprechen über + 4. p. = mluvit o sich interessieren für + 4. p. = zajímat se o sich erinnern an + 4. p. = vzpomenout si na

Slovesa s předložkami,po kterých je 3.p. träumen von + 3. p. = snít o zufrieden sein mit + 3. p. = být spokojený s sich treffen mit + 3. p. = setkat se s sprechen mit + 3. p. = mluvit s sich verabreden mit + 3. p. = domluvit se s → Předložkovou vazbu sloves najdeš ve slovníku u daného slovesa nebo v gram. přehledu pod rekcí sloves

Skloňování členu určitého a neurčitého 1. pádderdiedasdie 3. páddemderdemden + -n 4. páddendiedasdie 1. pádeineineeino 3. pádeinemeinereinemo 4. pádeineneineeino

Odpovídej celou větou Denkst du an seinen Geburtstag?/an ihn? Ärgerst du dich über mich?/über dein Auto? Hast du Lust auf etwas Bewegung?/Gymnastik Kümmerst du dich um dein Fahrrad?/das Kind? Beschwerst du dich über die Arbeit?/das Essen? Wartest du auf den Bus?/auf deinen Freund? Freust du dich auf die Ferien?/auf die Pause? Sprichst du über den Film?/über Andreas? Interessierst du dich für andere Länder?/ für Musik? Erinnerst du dich an den Urlaub?/Tante Eva?

Träumst du von dem Urlaub in der Sonne?/ von einem Auto? Bist du zufrieden mit deinem Fahrrad?/ mit der Note? Triffst du dich mit deinen Freunden? Sprichst du mit mir? Verabredest du dich mit ihnen?/mit Thomas?

Doplň předložku, příp. koncovku členu či zájmena 1. Ich spreche ………. mein…… Freunden ………. alles Mögliche, ……….. Partys, Freunde, Schule. 2. Wir beschweren uns ……….. d….. Arbeit. 3. Ich freue mich schon ………… Weihnachten. 4. Warum ärgerst du dich ……….. d…… Kinder? 5. Hans interessíert sich viel ……… Sport. 6. Ich erinnere mich ……… d…… Person nicht. 7. Wie lange wartest du ……… mich? 8. Maria, kümmere dich ……… dein……. Hund! 9. Sie mag Paul, sie denkt immer ………… ihn.

Řešení 1. Ich spreche mit meinen Freunden über alles Mögliche, über Partys, Freunde, Schule. 2. Wir beschweren uns über die Arbeit. 3. Ich freue mich schon auf Weihnachten. 4. Warum ärgerst du dich über die Kinder? 5. Hans interessiert sich viel für Sport. 6. Ich erinnere mich an die Person nicht. 7. Wie lange wartest du auf mich? 8. Maria, kümmere dich um deinen Hund! 9. Sie mag Paul, sie denkt immer an ihn.

Doplň výpovědi 1. Ich interessiere mich für …………….. 2. Ich träume von ……………. 3. Mit meinen Freunden spreche ich oft über …. 4. Ich kümmere mich um ………….. 5. Ich bin nicht zufrieden mit ………….. 6. Ich erinnere mich an ………….. 7. Jetzt warte ich auf ………..

Odkaz Schritte international 3. Ismaning: Hueber Verlag, ISBN