Německý jazyk – Gramatické jevy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Aussprache und Betonung Výslovnost a přízvuk v němčině VY_32_INOVACE_61_ Aussprache und Betonung_PWP.
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
Význam způsobových sloves, slovosled
Odlučitelné a neodlučitelné předpony
Německá výslovnost.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
V ÝSLOVNOST. D VOJHLÁSKY Ei = aj př.: mein [majn ] - můj Eu = oj př.: neun [nojn] - devět Au = au př.: Frau [frau ] - paní Sch = š př.: schreiben [šrajben]
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
Deutsch mit Max 2 Lektion 5. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 M ODALVERBEN MÜSSEN DÜRFEN Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
Das Wetter VY_32_INOVACE_02-23 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_34_NJ7,8_ Wiederholungstest 5/I TÉMA: Wiederholung 5 ČÍSLO PROJEKTU:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Postup při čtení německého textu Důraz je kladen na správnou výslovnost.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.13_meine_woche Datum : Ročník : osmý Vzdělávací.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu: Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStation 3 TémaPréteritum.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_27_NJ7,8_Přímý a nepřímý pořádek TÉMA: Přímý a nepřímý pořádek slov.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Procvičení německé výslovnosti VY_32_INOVACE_02-33 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Marie Provazníková Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ5 – 14 - Stundenplan Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací oblast:Jazyk a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_15_NJ9_Podmět man TÉMA: Podmět man ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Im Restaurant - konverzační cvičení VY_32_INOVACE_02-27 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Německý jazyk – Gramatické jevy
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Německý jazyk – Gramatické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Německý jazyk – Gramatické jevy
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Časování sloves se změnou kmene
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Německý jazyk – Gramatické jevy Základní pravidla německé výslovnosti VY_32_INOVACE_02-14 Ročník:  9. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:  Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický okruh:  Gramatické jevy Téma:  Základní pravidla německé výslovnosti Jméno autora:  Mgr. Petr Kozlovský Vytvořeno dne:  6. 10. 2011 Metodický popis, (anotace): Zopakování pravidel německé výslovnosti, procvičování uvedených jevů na příkladech, jazykolamy

Základní pravidla německé výslovnosti V německé výslovnosti najdeme ve srovnání s českou výslovností mnoho odlišností. Oba jazyky se liší nejen výslovností, ale také používanými znaky v psaném projevu, které s výslovností bezprostředně souvisejí. např. ä, ü, ö, ß

Přehled pravidel výslovnosti: A. SAMOHLÁSKY 1. ä - dlouhé; v ČJ otevřené „e“ Bär, spät, Ära, sägen 2. ä – krátké; v ČJ jako naše „e“ Kälte, Hände, Ärger

3. ü – dlouhé; v ČJ temné „Y“ Tür, grün, Mühe, Müde 4 3. ü – dlouhé; v ČJ temné „Y“ Tür, grün, Mühe, Müde 4. ü – krátké; v ČJ temné „Y“ Müller, müssen, Flüsse 5. ö – dlouhé; v ČJ temné „e“ schön, lösen, Möve 6. ö – krátké; v ČJ temné „e“ können, Ökonom

7. ie; v ČJ dlouhé „i“ sie, Liebe, wie, hier 8 7. ie; v ČJ dlouhé „i“ sie, Liebe, wie, hier 8. ei, ai; v ČJ přibližně jako „aj“ mein, dein, Mai 9. eu, äu; v ČJ přibližně jako „oj“ neu, heute, Fräulein

B. SOUHLÁSKY 1. p, t, k; v ČJ s přídechem Park, Peter,Tasche, Tee, kaufen, Kind 2. ck; v ČJ jako „k“ packen, Sack, gucken, Zucker 3. sp, st; v ČJ jako „šp, št“ Sport, Start, Beispiel, bestimmt

4. sch; v ČJ jako „š“ Tisch, schon, schlecht 5 4. sch; v ČJ jako „š“ Tisch, schon, schlecht 5. tsch; v ČJ jako „č“ tschechisch, deutsch, Tschüss 6. tz; v ČJ jako „c“ sitzen, Platz, Hitze

7. ng; v ČJ zadní n, g se nevysloví jung, Menge, singen C. OSTATNÍ 1 7. ng; v ČJ zadní n, g se nevysloví jung, Menge, singen C. OSTATNÍ 1. – er; koncovku vyslovujeme jako „ea“ der, er, mehr, hier 2. – ig; vysovujeme jako „ch“ traurig, langweilig, neugierig

3. Neodlučitelné předpony be-, ge-, ent-, er-, ver-, zer- - jsou nepřízvučné, přízvuk na další slabice bezahlen, gefallen, entschuldingen... 4. Odlučitelné předpony - jsou přízvučné einkaufen, aufstehen, zuhören

5. „h“ uprostřed slova stehen, Mehl, Lohn, ahnen, Mohn S výslovností souvisí také psaní ß resp. ss. Pokud předchází s ve výslovnosti dlouhá hláska, napíšeme ß, pokud krátká, napíšeme ss. heißen, weiß, Maß x Russland, dass

Vyslovujte s přídechem taška - Tasche park - Park kupovat - kaufen Petr - Peter kočka - Katze telefonovat - telefonieren

Redukujte koncové –(e)r er, sehr, mehr, vier, Peter, Meter über, für, Meer, Bruder, Kinder Huber, sauber, weder, Täter, Wasser Opfer, lecker, Zucker, Wälder, Lager mir, dir, ihr, wir, weiter, unter, Ohr

Vyslovujte: müde, Löffel, Föhn, Hände, töten können, Mühe, Küche, hören, zwölf Räder, Kälte, Löwe, Böhmen, böse Start, Zucker, Mehl, witzig, Schach sauer, Vater, was, Stadt, Obst, kosten

Na závěr... Am Montag müssen wir Physik lernen. Wir möchten aber Flöte spielen. Am Dienstag müssen wir Vokabeln üben. Wir möchten aber einen Ausflug machen. Am Mittwoch müssen wir Bücher lesen. Wir möchten aber Popmusik hören.

Am Donnerstag müssen wir Gymnastik machen. Wir möchten aber Fußball spielen. Am Freitag müssen wir Strümpfe stricken. Wir möchten aber Komödien sehen. Am Samstag und am Sonntag müssen wir nichts, da dürfen wir alles!