Německý jazyk – Gramatické jevy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Vypracovala: Jarmila Málková
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Odlučitelné a neodlučitelné předpony
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál je možné využít ústní i písemnou formou buď při výkladu nového učiva nebo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A3_Slovesa s neodlučitelnými předponami Téma: Německá.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_14.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Procvičení německé výslovnosti VY_32_INOVACE_02-33 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.15_otazky_a_odpovedi Datum : Ročník : osmý.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A12_Préteritum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Vyjádření data, letopočtů VY_32_INOVACE_02-04 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : Ročník : devátý.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_110 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_10 AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Německý jazyk – Gramatické jevy
Němčina pro jazykové školy nově 1
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Německý jazyk – Gramatické jevy
Slovesa s Odlučitelnými předponami
Slovesa s odlučitelnými předponami - procvičování
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Deutsch mit Max II. Lektion 2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Transkript prezentace:

Německý jazyk – Gramatické jevy Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou VY_32_INOVACE_02-10 Ročník:  8. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:  Německý jazyk Tematický okruh:  Gramatické jevy Téma:  Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou Jméno autora:  Mgr. Petr Kozlovský Vytvořeno dne:  17. 3. 2011 Metodický popis, (anotace): Seznámení s tvořením a použitím sloves s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou v německé větě, s důrazem na rozdíly mezi oběma skupinami sloves

A. Slovesa s odlučitelnou předponou Jsou vždy přízvučné (při výslovnosti je na nich přízvuk) např. anfangen, aufstehen… V určitých slovesných tvarech se předpony oddělují od slovesa, předpona stojí na konci věty. Ich stehe um 6 Uhr auf. Stehst du auch um 6 Uhr auf?

Odlučitelné předpony: an- anrufen, anfangen… auf- aufschreiben, aufstehen, aufmachen… aus- ausprobieren, aussteigen, ausschalten… fern- fernsehen mit- mitkommen, mitfahren… zu- zuhören, zumachen ab- (abfahren), ein- (einkaufen), vor- (vorstellen), zusammen- (zusammenstellen), zurück- (zurückbe-halten)

Odlučitelné předpony ve větě: Odlučitelné předpony se odlučují od slovesa v: přítomném čase Martin kauft jetzt ein. Kauft Martin jetzt ein? rozkazovacím způsobu Martin, kauf jetzt ein! préteritu Martin kaufte gestern ein. Předpona se v těchto případech klade na konec věty.

Tvořte věty ve správném tvaru: Eva – jetzt – ihren Vater – anrufen. Eva ruft jetzt ihren Vater an. Die Schule – um 8 Uhr – anfangen. Die Schule fängt um 8 Uhr an. Wir – um 11 Uhr – aufstehen. Wir stehen um 8 Uhr auf.

Jana und Ilse – im Wohnzimmer – fernsehen Jana und Ilse – im Wohnzimmer – fernsehen. Jana und Ilse sehen im Wohnzimmer fern. Die Studenten – immer gut – zuhören. Die Studenten hören immer gut zu. Ich – den Pullover – ausprobieren. Ich probiere den Pullover aus. Martin – die Nummer – aufschreiben! (rozkaz) Martin, schreib die Nummer auf!

Du – mit Jörg – mitkommen. Kommst du mit Jörg mit Du – mit Jörg – mitkommen? Kommst du mit Jörg mit? Meine Mutter – jetzt in der Stadt – einkaufen. Meine Mutter kauft jetzt in der Stadt ein. Jana – das Fenster – bitte - zumachen! Jana, mach bitte das Fenster zu! Wir – mit euch – nach Spanien – mitfahren. Wir fahren mit euch nach Spanien mit.

Vytvořte vlastní věty se slovesy: anrufen aufstehen gefallen mitkommen zuhören

anfangen besuchen ausprobieren gehen mitkommen lernen

B. Slovesa s neodlučitelnou předponou Neodlučitelné předpony se nikdy neoddělují od základního slovesa. Jsou s ním spojena ve všech slovesných tvarech. Jsou vždy nepřízvučné. Heute besucht uns die Oma.

be- besuchen, begleiten ge- gefallen emp- empfehlen, empfangen Nepřízvučné jsou tyto předpony: be- besuchen, begleiten ge- gefallen emp- empfehlen, empfangen ent- entschuldigen, entnehmen er- erzählen, erziehen ver- verkaufen, verabreden zer- zerstören, zerreißen

Příklad použití neodlučitelných předpon: Mein Vater erzählt immer sehr gut. Jetzt besuchen wir unsere Oma. Der Mantel gefällt meiner Frau sehr. Den Film kann ich dir empfehlen. Martin verkauft das alte Auto. Ich entschuldige mich.