Datum: 1. 10. 2013 Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MODALVERBEN ZPŮSOBOVÁ SLOVESA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Předmět a očekávaný výstup
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A_11_zpusobove_sloveso_mussen Datum : Ročník.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_111  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, příspěvková organizace.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_105 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_110 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Seznamuje žáky se základním.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_103 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_106  Licence: CC BY-NC-SA 3.0  Jméno.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Způsobové sloveso mögen
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Německý jazyk – Gramatické jevy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Němčina pro jazykové školy nově 1
Digitální učební materiál
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora: Mgr. Jana Hávová Škola : Střední uměleckoprůmyslová škola Jihlava-Helenín Název práce: Die Modalverben und ihre Bedeutung Předmět : německý jazyk – 2. cizí jazyk Ročník: 2. Časová dotace : 30 minut Vzdělávací cíl : Žák se seznámí se způsobovými slovesy a jejich významem. Dokáže vyjmenovat příklady činnosti, které umí/ chtěl by / musí / smí / chce / má udělat. Pomůcky : ICT technika, projektor Poznámka: Na tento materiál navazuje materiál VY_32_INOVACE_110, který je věnován časování způsobových sloves a jejich postavení ve větě. Inovace: Zapojení audiovizuální techniky do výuky.

D IE M ODALVERBEN und ihre Bedeutung

W AS SIND DIE M ODALVERBEN ? die Modalverben = způsobová slovesa Kennen Sie einige Modalverben im Tschechischen? z. B. moci, umět, smět, chtít, mít die Modalverben bezeichnen Wunsch, Notwendigkeit oder Möglichkeit vyjadřují přání, nutnost nebo možnost nějakého děje

M ODALVERBEN IM D EUTSCHEN Im Deutschen gibt es sechs Modalverben: können möchten müssen dürfen wollen sollen

D IE B EDEUTUNG DER M ODALVERBEN können Möglichkeit možnost Peter und Anne können schön malen. Anke und Maria können schlafen oder fernsehen. auf Tschechisch: umět, moci Peter a Anne umí hezky malovat. Anke a Maria mohou spát nebo se dívat na televizi.

D IE B EDEUTUNG DER M ODALVERBEN möchten Wunsch přání Wir möchten ins Kino gehen. Ich möchte ein Auto haben. auf Tschechisch: chtít (chtěl bych, rád bych) Chtěli bychom jít do kina. Chtěl bych mít auto. / Rád bych měl auto.

D IE B EDEUTUNG DER M ODALVERBEN müssen Notwendigkeit nutnost Wir müssen viel lernen. Katharina muss zum Arzt gehen. auf Tschechisch: muset Musíme se hodně učit. Katka musí jít k lékaři.

D IE B EDEUTUNG DER M ODALVERBEN dürfen Erlaubnis und Verbot dovolení a zákaz Wir dürfen in die Disco gehen. Die Kinder dürfen nicht rauchen. auf Tschechisch: smět Smíme jít na diskotéku. Děti nesmí kouřit.

D IE B EDEUTUNG DER M ODALVERBEN wollen starker Wunsch, Wille silné přání, vůle Wir wollen schlafen. Andrea will Medizin studieren. auf Tschechisch: chtít Chceme spát. Andrea chce studovat medicínu.

D IE B EDEUTUNG DER M ODALVERBEN sollen Pflicht, Angebot, Vorschlag povinnost, nabídka, návrh Tereza soll Brot kaufen. Wir sollen schon nach Hause gehen. auf Tschechisch: mít (povinnost) Tereza má koupit chléb. Už máme jít domů.

Ü BUNG Ergänzen Sie die Sätze: können:Wir können..... möchten:Ich möchte heute.... müssen:Ich muss heute.... dürfen:Wir dürfen nicht.... wollen:Ich will... sollen:Ich soll...

Ü BUNG – V ORSCHLAG EINER L ÖSUNG Wir können lesen / kochen. Ich möchte heute ins Kino gehen / tanzen. Ich muss heute Mathe lernen / zu Hause arbeiten. Wir dürfen nicht Alkohol trinken / Auto fahren. Ich will zum Konzert gehen / Schauspieler sein. Ich soll mehr Sport treiben / mehr trinken.

L ITERATUR : Berglová, Eva – Formánková, Eva – Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny. Fraus: Plzeň, Dallapiazza, Rosa-Maria – von Jan, Eduard – Schönherr, Til. Tangram aktuell 1, Lektion 5–8, Kursbuch + Arbeitsbuch. Max Hueber Verlag: Ismaning, 2010.