Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_239.NEJ.34 Loreley.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu EU Peníze školám ZŠ Domažlice Číslo a název šablony.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - škola Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ7 – 13 – Meine beliebte Märchenfigur Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
Digitální učební materiál
S CHRITTE 2 L EKTION 9 I N DER FREMDEN S TADT Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_228.NEJ.34 Weihnachten in Tschechien.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_360.ŠPJ.34 Madrid - prezentace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
D ER MENSCHLICHE K ÖRPER PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.7.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_09 Österreich TEMA:Reálie německy.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
D ie Schweiz – Geographie, Bevölkerung, Sprache Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNěmecký jazyk - reálie.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
Mgr. Zuzana Manková NĚMECKÝ JAZYK SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN PO ČLENU NEURČITÉM Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_066.MAT.01 Největší společný dělitel, nejmenší společný.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
F REUNDSCHAFT UND LIEBE F REUNDSCHAFT UND LIEBE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_03_STOLPERS.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
O BCHODNÍ AKADEMIE, S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A J AZYKOVÁ ŠKOLA S PRÁVEM STÁTNÍ JAZYKOVÉ ZKOUŠKY, H RADEC K RÁLOVÉ Autor:PhDr. Petr Schlegel Název materiálu:
Österreich - Oberfläche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících zemí.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hospodářské výpočty 1 – Převody jednotek 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_ 125.ANJ.34 Region Vysočina.
Relativní a absolutní odkazy
Konjugation der Hilfsverben
Hospodářské výpočty 4 – Směšovací a rozdělovací počet
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozklad na prvočinitele
Němčina pro jazykové školy nově 1
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_ 128.ANJ.34 London.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tschechien – Schulsystem
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_239.NEJ.34 Loreley

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: VY_32_INOVACE Číslo DUMU: 239.NEJ.34 Předmět: Německý jazyk Název materiálu: Loreley Autor: Mgr. Eva Munduchová Formát: Prezentace Microsoft Powerpoint Velikost:2,24 MB Stupeň a typ vzdělávání: SŠ – odborné vzdělávání Licence k materiálu: CC BY, CC BY-SA Datum vytvoření: Klíčová slova: němčina, Loreley, Felsen am Rhein, Sage, Heinrich Heine, Gedicht, Hörverstehen Anotace: Žáci se ve stručnosti seznámí s pověstí o Loreley, poznají oblast v Porýní, seznámí se s básní H. Heineho Loreley

1

liegt am Mittelrhein bei St. Goarshausen in Rheinland-Pfalz Im UNESCO Welterbe Oberes Mittelrheintal Kulturlandschaft 2

der Felsen ca 132 m hoch der Rhein nur 160 m breit und 25 m tief. die engsten und tiefsten Stellen des Rheins viele Schiffe verunglückt 3

Alle zwei Jahre wird die hübscheste Frau der Region zur Loreley gewählt. Die Statue Loreley am Loreleyhafen. Loreley - Ausflugsort 4 5

Freilichtbühne Loreley natürliche Akkustik bei Konzerten Blick auf den Rhein 7 6

Die Nixe Loreley saß auf dem Felsen über dem Rhein, kämmte ihr goldenes Haar und sang dabei. Die Schiffer hörten den Gesang, schauten hinauf und vergaßen die gefährliche Strömung. So zerschellten die Schiffe an den Felsenriffen. Kennen Sie die Sage aus dem 19. Jh.? 8

Die bekanntesten Bearbeitungen aus der Zeit der Romantik: griff die Sage als erster im Roman Godwi (1801) auf Clemens BrentanoHeinrich Heine griff das Thema 1824 im Gedicht Lore-Ley auf 9 10

Das Gedicht fand große Verbreitung durch Vertonung von Friedrich Silcher (1837) Schauen Sie und hören Sie zu! Fragen: 1. Wie wirkt das Lied auf Sie? 2. Wie ist die Landschaft? 3. Was haben Sie vestanden?

Hören Sie das Lied noch einmal und ergänzen Sie den Text! oder:

1. Ich weiß nicht was soll es bedeuten, Dass ich so _________ bin; Ein Märchen aus alten Zeiten, Das __________ mir nicht aus dem Sinn. 2. Die Luft ist kühl und es dunkelt, Und ruhig fließt der _________; Der Gipfel des Berges funkelt Im ____________________. 3. Die schönste Jungfrau sitzet Dort oben wunderbar; Ihr ___________ Geschmeide blitzet, Sie kämmt ihr goldenes ________. 4. Sie kämmt es mit goldenem Kamme Und singt ein _______ dabei; Das hat eine wundersame, Gewaltige ___________. 5. Den Schiffer im kleinen ___________ Ergreift es mit wildem Weh; Er schaut nicht die Felsenriffe, Er _________ nur hinauf in die Höh. 6. Ich glaube, die Wellen verschlingen ____________ Schiffer und Kahn; Und das hat mit ihrem Singen Die ______________ getan.

1. Ich weiß nicht was soll es bedeuten, Dass ich so traurig bin; Ein Märchen aus alten Zeiten, Das kommt mir nicht aus dem Sinn. 2. Die Luft ist kühl und es dunkelt, Und ruhig fließt der Rhein; Der Gipfel des Berges funkelt Im Abendsonnenschein. 3. Die schönste Jungfrau sitzet Dort oben wunderbar; Ihr goldenes Geschmeide blitzet, Sie kämmt ihr goldenes Haar. 4. Sie kämmt es mit goldenem Kamme Und singt ein Lied dabei; Das hat eine wundersame, Gewaltige Melodei. 5. Den Schiffer im kleinen Kahn Ergreift es mit wildem Weh; Er schaut nicht die Felsenriffe, Er schaut nur hinauf in die Höh. 6. Ich glaube, die Wellen verschlingen am Ende Schiffer und Kahn; Und das hat mit ihrem Singen Die Loreley getan.

Já sám nevím proč, co to značí, že jsem tak zamyšlen, ta prastará pověst k pláči mě týrá dnes po celý den. Vzduch ochladl, už se stmívá a tiše plyne Rýn, zář slunce dohořívá a na hory pad stín. Na skále sedí panna, má démantový pás, je celá ošperkovaná, češe si zlatý svůj vlas. Má zlatý hřeben v hlavě češe a zpívá si, zpívá tak dojímavě, co zpívá, ach, co asi? Lodník je dojat tím zpěvem, ten zpěv ho tak ošálí, že upoután luzným zjevem, si nevšimne úskalí. Vír loďku podemílá, už nahnul se její kraj, to všecko způsobila svým zpěvem Lorelei. 1.Übersetzen Sie das Gedicht ins Tschechische! 2.Lesen Sie folgende Übersetzung!

3. Vergleichen Sie Ihre Übersetzung mit dem Gedicht! 4. Welche Version gefällt Ihnen besser? Warum? 5. Wer möchte die Loreley auswendig lernen? Viel Spaß! 11 Aufgaben

1. KOENIG, Felix. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Loreley_mit_tal_von_linker_rheinseite.jpg, licence CC BY-SA 2. LENCER. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: licence GNU Free Documentation license 3. SCHMIDT, Dirk. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Loreley_rhine_valley_wp_d_schmidt_08_07.jpg, licence CC BY-SA Loreley_rhine_valley_wp_d_schmidt_08_07.jpg 4. STRAKTUR. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Loreley_inthronisation.jpg, licence CC BY-SA Loreley_inthronisation.jpg 5. DAHLHOFF, Georg. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: licence CC BY-CA 6. HELFMANN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AmphitheaterLoreley.JPG. licence CC BY-SA AmphitheaterLoreley.JPG 7. LUIDGER. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: licence CC BY-SA 8. BEGAS, Carl Joseph. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: LINDNER, Emilia. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZNÁMÝ, Neznámý. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

11. Zdroje informací Prezentace je vlastním dílem autorky. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.