Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Konjunktiv I/B Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MODALVERBEN ZPŮSOBOVÁ SLOVESA.
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Konjunktiv I/A Střední odborná škola Otrokovice
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 12: Eine eigene Firma Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Konjunktiv Autor Mgr.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_164_SLOVESO WERDEN Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Způsobové sloveso mögen
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
slovesný způsob - konjunktiv čtvrtý únor 2013
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Gramatické jevy
Perfektum nepravidelných a způsobových sloves
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Préteritum pomocných sloves
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celekNěmecký jazyk Ročník4. Datum tvorby Datum a místo ověření – německý jazyk 4. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list

Anotace DUM přináší přehled užití podmiňovacího způsobu s příklady, dále dva způsoby tvorby podmiňovacího způsobu přítomného podle druhu slovesa a časování konjunktivu préterita. V pracovní části žáci procvičují vyjádření zdvořilé prosby, doporučení k zdravému životnímu stylu, formulují přání, či co by kdo dělal raději. Inovativní je spojení výpočetní techniky se slovem učitele, žáci mají více prostoru na procvičení. Klíčová slova Podmiňovací způsob přítomný, konjunktiv préterita, kondicionál přítomný. Metodický pokyn Určeno k výkladu a práci v hodině i k samostudiu a procvičení doma. Některá cvičení nebo jejich části je dobré použít jako domácí úkol. Dle úrovně skupiny mohou žáci pracovat v plénu, ve dvojicích nebo nejprve v plénu a pro upevnění znovu ve dvojicích, trénovat ústní i písemný projev, přičemž v hodině by měl dominovat projev ústní. Možno využit i pro opakování nebo výklad na VOŠ. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Prezentace, cvičení

Užití podm. způsobu  Zdvořilá prosba → Könnten Sie bitte das Fenster zumachen?  Přání → Jetzt hätte ich gern mein Handy. Wenn ich mehr Zeit hätte. (Kéž bych …)  Rada, doporučení → Du solltest dich gesunder ernähren.  Návrh → Morgen könnten wir tanzen gehen.  Možnost → Wir würden lieber mit dem Zug fahren.

Překlad podm. způsobu přítomného do NEJ Konjunktiv préterita Kondicionál přítomný (= würde + infinitiv)  Slovesa pomocná: haben, sein, werden  Slovesa způsobová: dürfen, können, mögen, müssen, sollen, wollen, wissen  Některá slovesa silná: gehen, kommen, bleiben, lassen, ….  Ostatní slovesa - slabá = pravidelná - většina silných = nepravid.

Tvoření a časování konjunktivu préterita sein → ich war ich wär – ewir wär - en du wär – estihr wär - et er wär – esie wär – en → Préteritní kmen + koncovky konjunktivu: -e, -est, -e, -en, -et, -en → Samohlásky schopné přehlásky (a, o, u) ve všech osobách přehlasují

Konjunktiv préterita dalších sloves haben → ich hätte = měl bych werden → ich würde = stal bych se dürfen → ich dürfte = směl bych können → ich könnte = mohl bych, uměl bych mögen → ich möchte! = rád bych, chtěl bych müssen →ich müsste = musel bych sollen → ich sollte! = měl bych (něco udělat) wollen → ich wollte! = chtěl bych wissen → ich wüsste! = věděl bych

gehen → ich ginge = šel bych kommen → ich käme = přišel/přijel bych bleiben → ich bliebe = zůstal bych lassen → ich ließe = nechal bych

Opisná forma = würde + infinitiv Např. sloveso kaufen → ich würde kaufen = koupil bych ich würde kaufenwir würden kaufen du würdest kaufenihr würdet kaufen er würde kaufensie würden kaufen → Konjunktiv préterita od werden (ich würde) + infinitiv význam. slovesa na konci věty

Cvičení I. Požádej/popros zdvořileji. 1. Kannst du mir helfen? 2. Darf ich Sie um die Antwort bitten? 3. Kommen Sie lieber morgen? 4. Geht es am Mittwoch um 9 Uhr? 5. Können Sie uns besuchen? 6. Sprichst du bitte langsam? 7. Haben Sie heute Zeit? 8. Was braucht ihr? 9. Können wir etwas fragen? + Schritte international 2, str. 128 cv. 17

II. Přelož 1. Mohla byste zaplatit ten účet? 2. Mohla byste napsat ten ještě dnes? 3. Koupila byste známky a papír? 4. Uvařila byste kávu? 5.Zavřel byste to okno? 6. Mohl bys to rádio vypnout? 7. Otevřel bys ty dveře? 8. Mohl bys zapnout počítač? 9. Rozsvítila bys? 10. Mohl byste mi vysvětlit tu cestu?

Řešení 1. Könnten Sie die Rechnung bezahlen? 2. Könnten Sie die noch heute schreiben? 3. Würden Sie Briefmarken und Papier kaufen? 4. Würden Sie Kaffee kochen? 5. Würden Sie das Fenster zumachen? 6. Könntest du das Radio ausmachen? 7. Würdest du die Tür aufmachen? 8. Könntest du den Computer anmachen? 9. Würdest du das Licht anmachen? 10. Könnten Sie mir den Weg erklären?

III. Dej rady/doporučení příteli k zdravému způsobu života. IV. Přání 1. Kéž by všechny děti byly šťastné. 2. Kéž by měly všechny děti domov. 3. Kéž by byl Petr zdravý. 4. Kéž bychom měli zítra volno. 5. Kdyby bylo pěkné počasí, …… 6. Kdybych měl více času, ……

Řešení - přání 1. Wenn alle Kinder glücklich wären. Wären alle Kinder glücklich. 2. Hätten alle Kinder zuhause. 3. Wäre Peter gesund. 4. Hätten wir morgen frei. 5. Wäre schönes Wetter, ……. 6. Hätte ich mehr Zeit, ……

V. Co by kdo dělal (raději) 1. Paul – spielen 2. Meine Schwester – schlafen. 3. Wir – ausgehen. 4. Ich – Deutsch lernen. 5. Du – Musik hören. 6. Ihr – ins Kino gehen. 7. Seine Freunde – Fußball spielen.