Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_20.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TOWER_20.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_19_VIP.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_01_ARTS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TATE_MODERN_12.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_14.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_15.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_BIG_BEN_05.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_11.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_16.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_09_SHOPPING.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_02.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_05.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_NELSONS_COLUMN_13.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_04_FOOD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LONDON_TRAFALGAR_SQUARE_07.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_14_LONDONOLD.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_06.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_13.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_10_TRADITIONSNEW.
Angličtina: Queen Victoria
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Martin Luther King
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WH-QUESTIONS.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_LITERATURE_20 Autor Mgr. Věra Regulová Tematický okruh Anglický jazyk – Literatura anglicky mluvících zemí – American Dream Ročník 4. ročník Datum tvorby AnotaceLiteratura anglicky mluvících zemí, téma americká literatura – interaktivní prezentace života a díla anglicky píšících autorů spojená s nadstandardním procvičením lexikálních dovedností, povědomí o životě anglicky píšících autorů a porozumění originálnímu textu v ukázce pro práci ve dvojicích a skupinách s prostorem pro brainstorming. Metodický pokynPrezentace je určena jako východisko i obohacení výkladu a práce s textem, podpora samostatné práce dvojic u PC i domácího studia např. formou pracovního listu podle uvedených pokynů. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

American Dream Literature in the English-speaking countries

Task 1: Read the description below and – fill in the gaps, use one suitable word only. ……. ……. ……. This American writer and journalist of the first (1) ……. of the 20th century wrote novels based on the naturalist school. His two best known books bring main characters (2) ……. nearly succeed in achieving their goals. They, however, lack a firm moral code and so they reflect the reversed side of what is called the ‘American Dream‘. Both the heroine of the novel from 1900 and the hero of the (3) ……. book published 1925 depict the rise and (4) ……. of young, inexperienced rural people who come to the city to pursue their dreams of fame, fortune, and success.

Solution to Task 1 – fill in the gaps. ……. ……. ……. This American writer and journalist of the first (1) half of the 20th century wrote novels based on the naturalist school. His two best known books bring main characters (2) who nearly succeed in achieving their goals. They, however, lack a firm moral code and so they reflect the reversed side of what is called the ‘American Dream‘. Both the heroine of the novel from 1900 and the hero of the (3) other book published 1925 depict the rise and (4) fall of young, inexperienced rural people who come to the city to pursue their dreams of fame, fortune, and success.

Task 2: Read the description below and – explain the highlighted phrases. ……. ……. ……. This American writer and journalist of the first half of the 20th century wrote novels based on the naturalist school. His two best known books bring main characters who nearly succeed in achieving their goals. They, however, lack a firm moral code and so they reflect the reversed side of what is called the ‘American Dream‘. Both the heroine of the novel from 1900 and the hero of the other book published 1925 depict the rise and fall of young, inexperienced rural people who come to the city to pursue their dreams of fame, fortune, and success.

Solution to Task 2 – explain the highlighted phrases. See Notes p12 Theodore Dreiser This American writer and journalist of the first half of the 20th century wrote novels based on the naturalist school (p12). His two best known books (Sister Carrie, An American Tragedy) bring main characters who nearly succeed in achieving their goals. They, however, lack a firm moral code and so they reflect the reversed side of what is called the ‘American Dream‘. Both the heroine (Carrie) of the novel from 1900 and the hero (Clyde Griffiths) of the other book published 1925 depict the rise and fall of young, inexperienced rural people who come to the city to pursue their dreams of fame, fortune, and success.

Task 3: Read the excerpt below and – give it a title ……. ……. ……. Sitting alone, she was now an illustration of the devious ways by which one who feels, rather than reasons, may be led in the pursuit of beauty. Though often disillusioned, she was still waiting for that halcyon day when she should be led forth among dreams become real. ……. Oh, ……., …….! Oh, blind strivings of the human heart! Onward, onward, it saith, and where beauty leads, there it follows. ……. Know, then, that for you is neither surfeit nor content. In your rocking-chair, by your window dreaming, shall you long, alone. In your rocking-chair, by your window, shall you dream such happiness as you may never feel.

Solution to Task 3 – give it a title. Theodore Dreiser: Sister Carrie Sitting alone, she was now an illustration of the devious ways by which one who feels, rather than reasons, may be led in the pursuit of beauty. Though often disillusioned, she was still waiting for that halcyon day when she should be led forth among dreams become real. ……. Oh, Carrie, Carrie! Oh, blind strivings of the human heart!. Onward, onward, it saith, and where beauty leads, there it follows. ……. Know, then, that for you is neither surfeit nor content. In your rocking-chair, by your window dreaming, shall you long, alone. In your rocking-chir, by your window, shall you dream such happiness as you may never feel.

Theodore Dreiser VAN VECHTEN, Carl; UŽIVATEL JASONAQUEST. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Theodore Dreiser´s most famous novel AUTOR NEUVEDEN; UŽIVATEL MARMADUKEPERCY. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Another Dreiser´s novel of ‘American Dream‘, from 1900 DREISER, Theodore; BOOK COVER AUTOR NEUVEDEN; UŽIVATEL MIDDLE AGES. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Notes and Glossary Naturalism - used detailed realism to suggest that social conditions, heredity, and environment had inescapable force in shaping human character. The American Dream - a set of ideals in which freedom includes the opportunity for prosperity and success, achieved through hard work. devious – clever but not honest or direct pursuit – the action of trying to achieve stg halcyon – good old times surfeit – too much of stg

Theodore Dreiser: Sestřička Carrie přeložili Alena Jindrová-Špilarová a Miroslav Jindra Ve své samotě byla nyní příkladem toho, na jaké bludné cesty může být při hledání krásy zaveden ten, kdo žije více citem než rozumem. Ačkoli poznala již tolik zklamání, stále ještě čekala na ten tichý den, kdy se její sny stanou skutečností… Ach Carrie, Carrie! Ach, ty slepá touho lidského srdce, jež stále voláš: „Kupředu, kupředu!“ A tíhneš tam, kam vede krása! ……. Věz tedy, že nikdy nedojdeš klidu ani splnění svých snů. Zůstaneš sama a ve svém křesle u okna budeš snít a toužit. Ve svém křesle u okna budeš snít o takovém štěstí, jaké ti asi nikdy není souzeno poznat.

Anglický jazyk a seminář anglické konverzace ve 4. ročníku a oktávě všeobecného gymnázia Metodický pokyn Tato prezentace je určena pro použití ve vyučovací hodině, pro samostatnou práci dvojic u PC i pro samostatné domácí studium prostřednictvím pracovního listu - jako doplněk výkladu či opakování tematických okruhů k maturitní zkoušce na všeobecném gymnáziu. Kromě uvedeného lexikálního cvičení – doplňování vhodných výrazů – a cvičení čtení s porozuměním nabízí rozšíření povědomí o osobnostech literatury anglicky mluvících zemí a o různých aspektech historie a kultury v těchto zemích. Především pak poskytuje možnost seznámit se v ukázkách se stylem psaní daného autora. Vybízí též k aktivní práci s textem ve formě překladu do češtiny a porovnání s uměleckým překladem či převedení do dnešní podoby angličtiny. Je užitečné, předchází-li jednotlivým aktivitám brainstorming – umožňuje ověřit, co žáci již znají, nabídnout, co mohou očekávat, podpořit kreativitu, soutěživost a týmovou práci. Obrázků lze využít nejen k ilustraci daného jevu, ale také k popisu a porovnání.

Zdroje: EDITOR CROWTHER, Jonathan. Oxford Guide to British and American Culture for Learners of English. Oxford: OUP, 2003, ISBN Výňatek na straně 7 a 8: DREISER, Theodore. Sister Carrie. New York: Penguin Books, 2009, ISBN Obrázek na straně 9: VAN VECHTEN, Carl; UŽIVATEL JASONAQUEST. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Licence PD Obrázek na straně 10: AUTOR NEUVEDEN; UŽIVATEL MARMADUKEPERCY. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Licence PD Obrázek na straně 11: DREISER, Theodore; BOOK COVER AUTOR NEUVEDEN; UŽIVATEL MIDDLE AGES. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Licence PD Výňatek na straně 13: DREISER, Theodore. Sestřička Carrie. Praha: Odeon, Přeložili JINDROVÁ-ŠPILAROVÁ, Alena a JINDRA, Miroslav. str. 471