Postup při čtení německého textu Důraz je kladen na správnou výslovnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Přivlastňovací zájmena
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2012
Digitální učební materiál
Konverzace v německém jazyce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Stadtverkehr - Verkehrsmittel
Německá výslovnost.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.13
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Lektion 1 Warum ich Deutsch lerne? (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Teplice Die Stadt, in der ich wohne. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III – Pozorka.
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 I N DER FREMDEN S TADT Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_16 Umwelt TEMA:My a svět kolem nás.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Station 1 TémaVerkehrsmittel.
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Dativ von Substantiven 3.pád podstatných jmen Proč se učit 3. pád ?  v německém jazyce se tvary členu mění s daným pádem 1.pád der (ein) die (eine)
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Číslo projektu0CZ.1.07/1.5. 0/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaKoncovky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_NJ Autor: Karla Střílková Datum: říjen 2011 Ročník: 8. (dotace 2 hodiny týdně) Obor a téma: Německý jazyk; sloveso mögen (ich möchte,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_14_Zu_Hause_III TEMA:My a svět kolem.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Němčina pro jazykové školy nově 1
Název školy : ZŠ Štětí, Ostrovní 300
Němčina pro jazykové školy nově 1.
Němčina pro jazykové školy nově 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tvoření otázek v němčině
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Postup při čtení německého textu Důraz je kladen na správnou výslovnost

Přízvuk Německý přízvuk je svým charakterem podstatně silnější než přízvuk český! Zdůrazníme přízvučnou slabiku. Přízvučná slabika způsobuje oslabení (tzn. redukci) ostatních nepřízvučných slabik.

Mit dem Reisebüro unterwegs Liebe Gäste, im Namen unseres Reisebüros begrüße ich Sie recht herzlich und lade Sie zu einer Rundreise durch Mähren und die Slowakei ein. Zuerst möchte ich Sie mit unserem Programm näher bekannt machen. Noch heute fahren wir nach Brno, in die bekannte Messestadt. Von dort aus planen wir einige Ausflüge in die Umgebung unter anderem werden wir auch die Tropfsteinhöhlen im Mährischen Karst besichtigen.

Samohlásky Samohlásky v přízvučných slabikách: dlouhé samohlásky – je nutné dodržet dlouhou výslovnost dlouhé samohlásky jsou zpravidla vždy spojeny s přízvukem také přízvučné slabiky s krátkou samohláskou vyslovujeme důrazně

Mit dem Reisebüro unterwegs Liebe Gäste, im Namen unseres Reisebüros begrüße ich Sie recht herzlich und lade Sie zu einer Rundreise durch Mähren und die Slowakei ein. Zuerst möchte ich Sie mit unserem Programm näher bekannt machen. Noch heute fahren wir nach Brno, in die bekannte Messestadt. Von dort aus planen wir einige Ausflüge in die Umgebung unter anderem werden wir auch die Tropfsteinhöhlen im Mährischen Karst besichtigen.

Nepřízvučné slabiky Nepřízvučné slabiky podléhají v němčině vlivem silné přízvučné slabiky redukci. Vyslovují se podstatně slaběji než slabiky přízvučné, čímž vzniká mnohem větší rozdíl ve výslovnosti mezi slabikami přízvučnými a nepřízvučnými než je tomu v češtině. V nepřízvučných slabikách se vyskytují redukované samohlásky (redukované e, vokalizované r).

Mit dem Reis e büro unt er wegs Lieb e Gäst e, im Nam e n uns e r e s Reis e büros b e grüß e ich Sie recht herzlich und lad e Sie zu ein er Rundreis e durch Mähr e n und die Slowakei ein. Zue r st möcht e ich Sie mit uns e r e m Programm näh er b e kannt mach e n. Noch heut e fahr e n wi r nach Brno, in die b e kannt e Mess e stadt. Von dort aus plan e n wi r einige Ausflüg e in die Umgebung unt er and e r e m we r d e n wi r auch die Tropfsteinhöhl e n im Mährisch e n Karst b e sichtig e n.

Problémové samohlásky Pro české rodilé mluvčí jsou obtížné: samohlásky dlouhé zavřené napjaté (e, o) samohlásky přední zaokrouhlené (ü, ö) samohlásky redukované, které se vyslovují v nepřízvučných slabikách (oslabené e, vokalizované r)

Mit dem Reis e büro unt er wegs Lieb e Gäst e, im Nam e n uns e r e s Reis e büros b e grüß e ich Sie recht herzlich und lad e Sie zu ein er Rundreis e durch Mähr e n und die Slowakei ein. Zue r st möcht e ich Sie mit uns e r e m Programm näh er b e kannt mach e n. Noch heut e fahr e n wi r nach Brno, in die b e kannt e Mess e stadt. Von dort aus plan e n wi r einige Ausflüg e in die Umgebung unt er and e r e m we r d e n wi r auch die Tropfsteinhöhl e n im Mährisch e n Karst b e sichtig e n.

Německé dvojhlásky Němčina má tři dvojhlásky: ei, ai eu, äu au U všech německých dvojhlásek vyslovujeme druhý vokál slaběji než první.

Mit dem Re i sebüro unterwegs Liebe Gäste, im Namen unseres Reisebüros begrüße ich Sie recht herzlich und lade Sie zu einer Rundreise durch Mähren und die Slowakei ein. Zuerst möchte ich Sie mit unserem Programm näher bekannt machen. Noch heute fahren wir nach Brno, in die bekannte Messestadt. Von dort aus planen wir einige Ausflüge in die Umgebung unter anderem werden wir auch die Tropfsteinhöhlen im Mährischen Karst besichtigen.

Německé souhlásky Problémové souhlásky jsou především: p, t, k (vyslovujeme napjatě s přídechem) velární ŋ (grafém „ng“, g zde nevyslovujeme) Ich-Laut,Ach-Laut (dvě poziční varianty ch) r (v němčině jazyk méně kmitá) h (v němčině je neznělé)

Mit dem Reisebüro unterwegs Liebe Gäste, im Namen unseres Reisebüros begrüße ich Sie recht herzlich und lade Sie zu einer Rundreise durch Mähren und die Slowakei ein. Zuerst möchte ich Sie mit unserem Programm näher bekannt machen. Noch heute fahren wir nach Brno, in die bekannte Messestadt. Von dort aus planen wir einige Ausflüge in die Umgebung unter anderem werden wir auch die Tropfsteinhöhlen im Mährischen Karst besichtigen.

Asimilace znělosti v němčině Směr asimilace znělosti v němčině je opačný než v češtině! V němčině je progresivní – první souhláska působí na následující, např.: das Bild,(das Bild) zde neznělé s oslabuje znělost b V češtině je regresivní – druhá souhláska působí na předcházející, např.: sběr, včela

Mit dem Reisebüro unterwegs Liebe Gäste, im Namen unseres Reisebüros begrüße ich Sie recht herzlich und lade Sie zu einer Rundreise durch Mähren und die Slowakei ein. Zuerst möchte ich Sie mit unserem Programm näher bekannt machen. Noch heute fahren wir nach Brno, in die bekannte Messestadt. Von dort aus planen wir einige Ausflüge in die Umgebung unter anderem werden wir auch die Tropfsteinhöhlen im Mährischen Karst besichtigen.

Závěr prezentace: Psaný text, kde byly postupně vyznačeny typické výslovnostní chyby českých žáků, nyní přečtěte podle uvedených výslovnostních pravidel.

Mit dem Reisebüro unterwegs Liebe Gäste, im Namen unseres Reisebüros begrüße ich Sie recht herzlich und lade Sie zu einer Rundreise durch Mähren und die Slowakei ein. Zuerst möchte ich Sie mit unserem Programm näher bekannt machen. Noch heute fahren wir nach Brno, in die bekannte Messestadt. Von dort aus planen wir einige Ausflüge in die Umgebung unter anderem werden wir auch die Tropfsteinhöhlen im Mährischen Karst besichtigen.