 Datum: 1. 9. 2013  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0731  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Málková Jarmila
Advertisements

Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityII/2–Inovace.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Der Finalsatz.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Lektion 9 Die Polizei – dein Freund und Helfer (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Lektion 10 Zuerst das Leben genieβen (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Lektion 1 Warum ich Deutsch lerne? (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva Pospíšilová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Miroslava Cenková NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_20 Město TEMA:My a svět kolem nás ČÍSLO.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_174 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_162 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_106  Licence: CC BY-NC-SA 3.0  Jméno.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Němčina pro jazykové školy nově 1
Konjugation der Hilfsverben
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková  Název práce: Finalsätze um…zu  Předmět: Německý jazyk  Ročník: 4.  Časová dotace: 45 minut  Vzdělávací cíl: Žáci jsou schopni vytvořit správný tvar a pořádek větných členů a použít je v příslušném souvětí. Správně tento gramatický jev aplikují do praxe a rozeznají, ve kterých případech se dá použít.  Pomůcky: počítač, projektor, psací potřeby pro studenty  Poznámka: Vyučující promítne probíranou látku na plátno nebo na tabuli a se studenty probere látku. Studenti poté již pracují samostatně a zkouší si probranou látku na konkrétních cvičeních. Vše následně vyučující se žáky zkontroluje.  Inovace: Prezentace pomocí Power Pointu je názorná, studenti si lépe oživí probranou látku. Následně si ji mohou procvičit. Zapojení audiovizuální techniky do výuky.

Wenn in dem Satzgefüge das Subjekt im Haupt- und Nebensatz gleich ist, benutzt man am besten die Infinitivkonstruktion mit um…zu. Ich fahre nach Deutschland. – Ich lerne Deutsch. = Ich fahre nach Deutschland um Deutsch zu lernen. Das Verb aus dem Nebensatz müssen wir auf das Ende des Satzes geben – im Infinitiv!!!

Wir drücken damit meistens einen Wunsch oder Absicht aus. Er geht in die Arbeit. – Er verdient Geld. Er geht in die Arbeit um Geld zu verdienen. Wir fahren in den Urlaub. – Wir erholen uns. Wir fahren in den Urlaub um uns zu erholen.

Vorsicht!!! Wir gehen in die Arbeit. – Ich verdiene Geld. - kann man nicht die Infinitivkonstruktion benutzen, die Subjekte sind nicht gleich! Wir fahren in den Urlaub. – Mein Mann erholt sich. - kann man nicht die Infinitivkonstruktion benutzen, die Subjekte sind nicht gleich!

Peter muss sich beeilen. Er will seinen Bus nicht versäumen.

Peter muss sich beeilen. Er will seinen Bus nicht versäumen. Peter muss sich beeilen um seinen Bus nicht zu versäumen.

Hana und Petra nahmen ein Taxi. Sie mussten pünktlich in der Arbeit sein.

Hana und Petra nahmen ein Taxi. Sie mussten pünktlich in der Arbeit sein. Hana und Petra nahmen ein Taxi um pünktlich in der Arbeit zu sein.

Heinz studiert an der Hochschule Fremdsprachen. Er möchte in seinem Beruf weiterkommen.

Heinz studiert an der Hoschschule Fremdsprachen. Er möchte in seinem Beruf weiterkommen. Heinz studiert an der Hochschule Fremdsprachen um in seinem Beruf weiterzukommen.

Angelika läuft ins Geschäft. Sie muss noch ein Geschenk einkaufen.

Angelika läuft ins Geschäft. Sie muss noch ein Geschenk einkaufen. Angelika läuft ins Geschäft um nocht ein Geschenk einzukaufen.

Herr Novák aus Prag arbeitet jetzt in Österreich. Er will mehr Geld verdienen.

Herr Novák aus Prag arbeitet jetzt in Österreich. Er will mehr Geld verdienen. Herr Novák aus Prag arbeitet jetzt in Österreich um mehr Geld zu verdienen.

Sie reiste nach Wien. Sie wollte Prater sehen.

Sie reiste nach Wien. Sie wollte Prater sehen. Sie reiste nach Wien um Prater zu sehen.

Eva studiert Medizin. So kann sie später die Arztpraxis ihrer Mutter übernehmen.

Eva studiert Medizin. So kann sie später die Arztpraxis ihrer Mutter übernehmen. Eva studiert Medizin um (so) später die Arztpraxis ihrer Mutter zu übernehmen / übernehmen zu können.

Viele Leute leben in Monaco. Sie müssen weniger Steuer bezahlen.

Viele Leute leben in Monaco. Sie müssen weniger Steuer bezahlen. Viele Leute leben in Monaco um weniger Steuern bezahlen zu müssen.

1) Měl by ses projít, abys pak lépe usnul. 2) Koupím mu novou košili, abych ho překvapila. 3) Všechno si zapisovala, aby nic nezapomněla. 4) Chodíme do školy, abychom se učili. 5) Ženy dělají všechno, aby se líbily mužům. 6) To udělal proto, aby tě rozzlobil.

1) Du solltest spazierengehen um dann besser einzuschlafen. 2) Ich kaufe ihm ein neues Hemd um ihn zu überraschen. 3) Sie hat sich alles aufgeschrieben um nichts zu vergessen. 4) Wir gehen in die Schule um zu lernen. 5) Die Frauen machen alles um den Männern zu gefallen. 6) Das hat er deswegen gemacht um dich zu ärgern.

DUDEN. Německý výkladový slovník s českými ekvivalenty, Mladá Fronta, Praha, 1993, ISBN DUBOVÁ, Jarmila: Němčina – přehled středoškolské gramatiky, nakladatelství Petra Velanová, Třebíč, 2009, ISBN DUBOVÁ, Jarmila: Němčina – cvičebnice středoškolské gramatiky, nakladatelství Petra Velanová, Třebíč, 2009, ISBN