Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
studenti se seznamují se správnými tvary přivlastňovacích zájmen
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Přivlastňovací zájmena
Škola Střední průmyslová škola Zlín
NJ - gramatika předložky.
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Digitální učební materiál
Význam způsobových sloves, slovosled
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_13
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Německý jazyk předložky se 4. pádem nácvik pasivně i aktivně posun myší Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Pěnička.
Lektion 10 Zuerst das Leben genieβen (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Eva.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 5–8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
D ER MENSCHLICHE K ÖRPER PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.7.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
P RAG - DIE H AUPTSTADT T SCHECHIENS PhDr.Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,7_.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Němčina pro jazykové školy nově 1
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tvoření otázek v němčině
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová

ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník: vyšší ročníky čtyřletého a víceletého gymnázia (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborNěmecký jazyk Tematický okruhJazykové prostředky a funkce Materiál slouží k seznámení se skupinou předložek, které se pojí výhradně se 4. pádem. Materiál se může použít na začátku výkladu i při jeho shrnutí. Pomůcky: interaktivní tabule, učebnice.

Pády v němčině Němčina má na rozdíl od češtiny jen 4. pády, proto musí využívat více předložky, které se pojí s určitými pády – často jinými než v češtině. V němčině existují předložky se 3. pádem se 4. pádem se 3. nebo 4. pádem nejméně používané s 2. pádem

Přehled předložek se 4. pádem bis (do) durch (skrz, prostý 7. pád) für (pro, za) gegen (proti, kolem) ohne (bez) um (kolem, v, o)

Splývání předložky se členem Někdy může dojít ke splynutí samotné předložky a následujícího členu, obě varianty jsou správné a přípustné. durch + das = durchs (durchs Haus) für + das = fürs (fürs Geschenk) um + das = ums (ums Leben)

Předložka „bis“ Předložka „bis“ se používá velmi často bez členu. Kinder, wartet bis 2 Uhr. Meine Freunde haben bis 10 Uhr geschlafen. Tato předložka se vyskytuje také ve dvojici s „von“ a znamená od do. Das Geschäft ist von 8 bis 18 geöffnet.

Předložka „durch“ Předložka „durch“ zpravidla vyžaduje podstatné jméno nebo zájmeno ve 4. pádě. Sie gehen durch den Wald. (skrz les nebo lesem) Man muss durch Österreich fahren. (před zeměpisným názvem středního rodu nestojí člen) Předložka „durch“ je nedílnou součastí vazby durch etwas bekannt sein

Předložka „für“ Předložka „für“ má 2 významy: pro a za Das ist das Geschenk für meine Eltern. Was hast du für mich? (pro mne) Er muss für die Hilfe bezahlen. (za tu pomoc) Předložka „für“ je součastí slovesných vazeb sich für etwas interessieren sich für etwas entscheiden sich für etwas entschuldigen

Předložka „gegen“ Předložka „gegen“ má 2 významy: proti (v obecném významu) a okolo (v časovém významu) Diese Tabletten helfen gegen die Migräne. Morgen spielt unsere Mannschaft gegen Italien. Was hast du gegen uns? Alle kommen gegen 12 Uhr zurück.

Předložka „ohne“ Předložka „ohne“ má základní význam bez. Man kann nicht ohne seine Kenntnisse weiter arbeiten. Sie möchte ohne dich ins Ausland fahren. Am Strand haben sich einige Mädchen auch oben ohne (nahoře bez) gesonnt.

Předložka „um“ Předložka „um“ má hned 3 významy: kolem, v (časově), o Um das Haus (okolo domu)gibt es einen groβen Garten. Man trifft sich vor dem Theater um 19 Uhr. Předložku „um“ vyžadují následující slovesa: um etwas bitten (prosit, žádat o něco) sich um etwas bewerben (ucházet se o něco) sich um etwas kümmern (starat se o něco)

Schlussaufgaben Übersetzt ins Deutsche: Rodiče dělají vše pro děti. Co máš proti mně? Zaplatil za všechny. Přišel domů bez peněz. Turisté procházejí přes les. Představení začalo v půl osmé. Kdo se staral o ta zvířata?.

Lösung Die Eltern machen alles für die Kinder. Was hast du gegen mich ? Er hat für alle bezahlt. Er ist nach Hause ohne Geld gekommen. Die Touristen gehen durch den Wald. Die Vorstellung hat um halb acht begonnen. Wer hat sich um die Tiere gekümmert?