I NFINITIVNÍ KONSTRUKCE UM ZU, OHNE ZU, STATT ZU PhDr. Jarmila Janoušková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Advertisements

Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Význam způsobových sloves, slovosled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
Závislý infinitiv s zu PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.18.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_229.NEJ.34 Infinitiv mit “zu“, Infinitiv ohne „zu“
T AGESABLAUF PhDr. Jarmila Janoušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.14 2.Číslo.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Konjunktiv II Hilfsverben Pomocná slovesa 1. Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
R E I S E N PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.02 Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_165_KRÁCENÍ VEDLEJŠÍCH VĚT Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Übungen- Nebensätze.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
B ERUFE PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.04 Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_06_WIR.
W ETTER UND JAHRESZEITEN PhDr.Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2.NJ.20.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německý jazyk – Gramatické jevy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_01 Personalpronomen im Akkusativ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_14.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.15_otazky_a_odpovedi Datum : Ročník : osmý.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
U MWELTSCHUTZ PhDr Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_3.NJ.18 Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_30_NJ8_AZ-kvíz-wo,wohin TÉMA: Wo? Wohin? ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09B_09_Gesundes_Leben TEMA:My a svět kolem.
T RPNÝ ROD V NĚMČINĚ PhDr. Taťána Tonová. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.17.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_10 AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_02 Trennbare Verben TEMA:Jazyková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Němčina pro jazykové školy nově 1
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Konjugation der Hilfsverben
Vypracovala:Málková Jarmila
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

I NFINITIVNÍ KONSTRUKCE UM ZU, OHNE ZU, STATT ZU PhDr. Jarmila Janoušková

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.15 2.Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: březen Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) septima a oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál byl vytvořen jako příprava k objasnění gramatického jevu vedlejší věty s damit, statt dass, ohne dass a jejich nahrazení konstrukcemi um zu, statt zu, ohne zu na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na dvě, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad, opakování, shrnutí učiva). Tento materiál obsahuje vysvětlení učiva, překladová cvičení, nácvik dialogů. Pro ověření jsou na závěr uvedeny dialogy a internetové adresy pro kontrolu pochopení a zvládnutí učiva. Materiál může být použit vcelku nebo jenom jeho jednotlivé části i pro výuku v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborNěmecký jazyk Tematický okruhdamit, um zu, statt dass, statt zu, ohne dass, ohne zu

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy damit x um zu Warum lernst du? Ich lerne, damit ich gute Noten habe. Ich lerne, um gute Noten zu haben. Infinitivní konstrukce se může vytvořit, pokud jsou v obou větách STEJNÉ PODMĚTY! X Ich lerne, damit mein Lehrer glücklich ist. Při různých podmětech se NETVOŘÍ!

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Passen Sie auf! Ich gehe nach Hause, + damit ich meiner Mutter helfe. + um meiner Mutter zu helfen. + um den Text zu übersetzen. + um mein Zimmer aufzuräumen. + um mich zu entspannen. + um mich auszuruhen + um mir den neuen Film anzusehen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Antworten Sie nach dem Muster Warum isst du Gemüse? + ich/gesund/sein Ich esse Gemüse, um gesund zu sein. + ich/eine schlanke Figur/haben + ich/fit/bleiben + meine Mutter/froh/sein Warum gehst du in die Schule? + ich/Deutsch/lernen + ich/meine Freunde/treffen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Warum isst du Gemüse? Ich esse Gemüse, um gesund zu sein. Ich esse Gemüse, um eine schlanke Figur zu haben. Ich esse Gemüse, um fit zu bleiben. Ich esse Gemüse, damit meine Mutter froh ist. Ich gehe in die Schule, um Deutsch zu lernen. Ich gehe in die Schule, um meine Freunde zu treffen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Beantworten Sie die Fragen Warum wollen Männer starke Autos haben? + schnell fahren Sie wollen starke Autos haben, um schnell zu fahren. + schöne Mädchen kennen lernen Warum wollen manche Leute viel Geld verdienen? + neue Länder besuchen + in Urlaub fahren + ein großes Haus mit Garten haben + im Ausland Fremdsprachen studieren + neue Markenklamotten kaufen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Sie wollen starke Autos haben, um schöne Mädchen kennen zu lernen. Warum wollen manche Leute viel Geld verdienen? Viele Leute wollen viel Geld verdienen, + um neue Länder zu besuchen. + um in Urlaub zu fahren. + um ein großes Haus mit Garten zu haben. + um im Ausland Fremdsprachen zu studieren. + um neue Markenklamotten zu kaufen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Wozu brauchst du die Brille? Wozu brauchst du die Brille? + ich/neu/Buch/lesen Ich brauche die Brille, um das neue Buch zu lesen. + ich/kleine Buchstaben/sehen + ich/am Abend/zu Hause/fernsehen + ich/das Referat/schreiben + ich/mein Auto/fahren + ich/attraktiv und auffallend/aussehen + ich/alles/gut/sehen + ich/für die Schule/lernen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung Ich brauche die Brille, + um das neue Buch zu lesen. + um kleine Buchstaben zu sehen. + um am Abend zu Hause fernzusehen. + um das Referat zu schreiben. + um mein Auto zu fahren. + um attraktiv und auffallend auszusehen. + um alles gut zu sehen. + um für die Schule zu lernen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Wozu? Warum? 1.Wozu brauchst du das Wörterbuch, das Lehrbuch? 2.Wozu brauchst du das Heft, das Lineal? 3.Warum surfst du im Internet? 4.Warum siehst du fern? 5.Warum hörst du das Radio? 6.Warum liest du die Zeitung? 7.Warum fährst du in Urlaub? 8.Warum fährst du nach Prag, nach Wien? 9.Warum fährst du in die Alpen, ans Meer?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Mögliche Varianten 1.Ich brauche das Wörterbuch, um den Text zu übersetzen. Ich brauche das Lehrbuch, um Mathe zu lernen. 2.Ich brauche das Heft, um neue Vokabeln abzuschreiben. Ich brauche das Lineal,um meine Hausaufgaben zu machen. 3.Ich surfe im Internet, um viele Informationen aus aller Welt zu erfahren. 4.Ich sehe fern, um mir den neuen Film anzusehen. 5.Ich höre das Radio, um munter zu werden. 6.Ich lese die Zeitung, um verschiedene Anzeigen zu lesen. 7.Ich fahre in Urlaub, um mich richtig zu erholen. 8.Ich fahre nach Prag, um meine Tante zu besuchen.Ich fahre nach Wien, um mir die Wiener Sehenswürdigkeiten anzusehen. 9.Ich fahre in die Alpen, um Ski zu fahren. Ich fahre ans Meer, um im Meer zu tauchen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Warum? 1.Warum gehst du zum Training? 2.Warum gehst du zum Bäcker, zum Arzt, zu Oma? 3.Warum gehst du in den Supermarkt? 4.Warum gehst du zur Party, in die Disco? 5.Warum gehst du ins Konzert, ins Theater? 6.Warum gehst du nach Hause? 7.Warum fährst du Rad? 8.Warum läufst du im Park? 9.Warum gehst du in die Schwimmhalle?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Mögliche Varianten 1.Ich gehe zum Training, um Sport zu treiben. 2.Ich gehe zum Bäcker, um frische Brötchen zu kaufen. Ich gehe zum Arzt, um mich untersuchen zu lassen.Ich gehe zu Oma, um ihr zum Geburtstag Blumen zu schenken. 3.Ich gehe in den Supermarkt, um einzukaufen. 4.Ich gehe zur Party, um mich gut zu unterhalten.Ich gehe in die Disco, um zu tanzen. 5.Ich gehe ins Konzert, um schöne Musik zu hören. Ich gehe ins Theater, um Vojta Dyk zu sehen. 6.Ich gehe nach Hause, um meiner Mutter zu helfen. 7.Ich fahre Rad, um viel Bewegung zu haben. 8.Ich laufe im Park, um an der frischen Luft zu sein. 9.Ich gehe in die Schwimmhalle, um zu schwimmen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Übersetzen Sie 1.On mi to vysvětlí, abych to pochopil. 2.Pospíchá, aby stihl autobus. 3.Vezme si kousek koláče, aby neměl hlad. 4.Pozval mě na oslavu, abych měl radost. 5.Mění byt, aby měli více místa, aby mělo každé dítě svůj pokoj. 6.Mluví potichu, aby nerušil ostatní. 7.Mluví nahlas, aby ho všichni slyšeli.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung 1.Er erklärt es mir, damit ich es verstehe Er beeilt sich, damit er den Bus schafft. um den Bus zu schaffen. 3.Er nimmt ein Stück Kuchen, damit er keinen Hunger hat. um keinen Hunger zu haben. 4.Er hat mich zur Party eingeladen, damit ich Freude habe Sie tauschen die Wohnung, damit sie mehr Platz haben. um mehr Platz zu haben. damit jedes Kind sein eigenes Zimmer hat.-- 6.Er spricht leise, damit er die anderen nicht stört. um die anderen nicht zu stören. 7.Er spricht laut, damit ihn alle hören.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ergänzen Sie die Sätze + Wir rufen Sie an, damit……………………………………. um………………………..zu.………… + Schreib ihnen, damit………………………………………… um…………………………….zu………….. + Bereiten Sie alles vor, damit……………………………. um……………………zu……….. + Sie sagt ihm nichts, damit…………………………….... um……………………zu………….. + Sie sucht eine neue Arbeit, damit……………………. um…………………..zu…………. + Ich brauche einen neuen Kühlschrank, damit…. um……………………zu………….

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Mögliche Varianten + Wir rufen Sie an, damit Sie uns darüber informieren. um uns zu entschuldigen. + Schreib ihnen, damit sie davon wissen. um es nicht zu vergessen. + Bereiten Sie alles vor, damit ich nichts mache. um am Montag nichts zu machen. + Sie sagt ihm nichts, damit ich Zeit habe. um Ruhe zu haben. + Sie sucht eine neue Arbeit, damit er zu Hause bleiben kann. um ihre Familie zu unterstützen. + Ich brauche einen neuen Kühlschrank, damit wir nicht jeden Tag einkaufen. um Fleisch und Eis einzukaufen +

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ohne dass x ohne zu Er fährt nach Deutschland, + ohne dass er Deutsch spricht. + ohne Deutsch zu sprechen. Er fährt nach Deutschland, + ohne dass seine Mutter davon weiß. !!NEJDE ZKRÁTIT!!

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Er fliegt nach London, ohne… + seinen Pass/mitnehmen + genug Geld/haben + Geld/wechseln + Englisch/verstehen + Unterkunft/buchen + einen Reiseführer/kaufen + ein Flugticket/haben + Reiseversicherung/schließen + seine Eltern/darüber/informieren

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Er fliegt nach London, … ohne seinen Pass mitzunehmen. ohne genug Geld zu haben ohne Geld zu wechseln. ohne Englisch zu verstehen. ohne Unterkunft zu buchen. ohne einen Reiseführer zu kaufen. ohne ein Flugticket zu haben. ohne Reiseversicherung zu schließen. ohne seine Eltern darüber zu informieren.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy statt dass x statt zu Statt dass die Kinder lernen, sehen die Kinder lieber fern. Statt zu lernen, sehen die Kinder lieber fern. Die Kinder sehen fern, statt dass sie lernen. Die Kinder sehen fern, statt zu lernen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Was macht er, statt..? + um 7 Uhr aufstehen/bis 7.30Uhr schlafen + sich duschen/sich Hände waschen + Müsli mit Milch frühstücken/Bratwürstchen essen + eine Tasse warmen Tee trinken/ein Glas kalte Milch nehmen + zu Fuß zur Schule gehen/mit dem Taxi fahren + in der Schule aufpassen/Comic heimlich lesen + im Unterricht leise sein/laut lachen + Fragen der Lehrer beantworten/immer schweigen

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung + Statt um 7 Uhr aufzustehen, schläft er bis Statt sich zu duschen, wäscht er sich Hände. + Statt Müsli mit Milch zu frühstücken, isst er Bratwürstchen. + Statt eine Tasse warmen Tee zu trinken, nimmt er ein Glas kalte Milch. + Statt zu Fuß zur Schule zu gehen, fährt er mit dem Taxi. + Statt in der Schule aufzupassen, liest er heimlich Comic. + Statt im Unterricht leise zu sein, lacht er laut. + Statt Fragen der Lehrer zu beantworten, schweigt er immer.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Was fehlt? ohne x statt ? + ……… zu lernen,sitzt er 2 Stunden am Computer. + Er hat eine Eins bekommen, ………… zu lernen. + Er geht spazieren, ………… der Mutter zu helfen. + Er geht spazieren, ………… einen Regenschirm mitzunehmen. + ………. ins Theater zu gehen, sieht er lieber fern. + Er geht ins Theater,…….. Eintrittskarten zu haben. + Er geht ins Restaurant,…….nach Hause zu gehen. + Er geht ins Restaurant, …….. Geld zu haben.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung + Statt zu lernen, sitzt er 2 Stunden am Computer. + Er hat eine Eins bekommen, ohne zu lernen. + Er geht spazieren, statt der Mutter zu helfen. + Er geht spazieren, ohne einen Regenschirm mit- zunehmen. + Statt ins Theater zu gehen, sieht er lieber fern. + Er geht ins Theater, ohne Eintrittskarten zu haben. + Er geht ins Restaurant, statt nach Hause zu gehen. + Er geht ins Restaurant, ohne Geld zu haben.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Na so was! Übersetzen Sie + Přijde na večírek, aniž by ho někdo pozval. + Přijde na večírek, aniž by přinesl dárek. + Aniž by se někoho zeptal, vezme si karbanátek. + Místo aby popřál oslavenci, pije sklenici vína. + Místo aby mluvil s ostatními hosty, čte noviny. + Aniž by se na to zeptal,vypůjčí si ten černý oblek. + Místo aby zpíval, dívá se na televizi. + Místo aby o tom přemýšlel, vypráví hloupé vtipy. + Aniž by se někdo na něho zlobil, je rozčilený. + Místo aby se choval slušně, nadává na všechno. + Odejde, aniž by se omluvil.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Lösung + Er kommt zur Party, ohne dass ihn jemand eingeladen hat. + Er kommt zur Party, ohne ein Geschenk mitzunehmen. + Ohne jemanden zu fragen, nimmt er eine Fikadelle. + Statt dem Geburtstagskind zu gratulieren, trinkt er ein Glas Wein. + Statt mit anderen Gästen zu sprechen, tanzt er in der Küche. + Ohne danach zu fragen, leiht er sich den schwarzen Anzug aus. + Statt zu singen, sieht er fern. + Statt darüber nachzudenken, erzählt er dumme Witze. + Ohne dass sich jemand über ihn ärgert, ist er aufgeregt. + Statt sich höflich zu benehmen, schimpft er über alles. + Er geht weg, ohne sich zu entschuldigen.

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Bilden Sie kleine Geschichten Benutzen Sie Nebensätze mit damit, statt dass, ohne dass und Infinitivkonstruktionen mit um zu, statt zu, ohne zu. A/Jan fährt nach London,... B/Peter treibt Sport,… C/Ich lerne Fremdsprachen,… D/Petra macht eine Diät,… E/Denken Sie Ihre eigene Geschichte aus…

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Im Internet kann man auch üben 1.Satzpuzzle mit um zu 2.antworten Sie mit um zu 3.damit, um zu 4.um zu 5.účelové věty 6.Dialoge/Arbeitsblaetter/damit-um-zu 7.damit oder um zu?

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Quellen und verwendete Literatur 1. KOLEKTIV. Direkt2. Praha: Klett, 2007, ISBN KOPP, Gabriele a kol. PingPongNeu 3. Praha: Hueber, 2003, ISBN KOLEKTIV. Německo-český, česko-německý velký slovník. Praha: Lingea, 2006, ISBN Veškeré hypertextové odkazy jsou platné ke dni vytvoření díla.