1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_3.2.10.2. O 18 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
HOBBIES Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
5.1 Free time and hobbies (present simple tense)
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_19 TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_3B_19_Leisure time TÉMA SADY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Jazyk anglický TEMA: Free time – my hobbies.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Jazyk anglický TEMA: Free time – sports and.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová MORNING AFTERNOON I get up at …. I have a shower and breakfast.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 4 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová INDOORS OUTDOORSSPORTS collecting models playing cards reading.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
VY_32_INOVACE_Sei_III_01 MY HOLIDAYS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Tell about your summer holiday
affirmative negative question
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
VY_32_INOVACE_Sei_III_07 Like and dislike
Název školy: Základní škola Městec Králové
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
I haven´t seen your ID card.
VY_32_INOVACE_Kup_III_01 VOLNÝ ČAS
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
LEISURE TIME.
VY_32_INOVACE_Sei_I_15 My day Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 18 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

2 ANOTACE: Prezentace pro žáky 5. třídy ZŠ je určena k seznámení a procvičení výrazů týkajících se koníčků a využití volného času. V první části žáci přiřazují jednotlivé činnosti k obrázkům. Následně spojují výrazy, které k sobě patří. V další části spojují význam činnosti k vhodnému obrázku. Následuje dopis kamarádovi o svém volném času. Pro starší děti (pro případ opakování) je připojen text o trávení volného času. Potom se děti seznámí se slovesy týkajícími se zájmů a koníčků. Nakonec žáci překládají fráze a kontrolují své odpovědi.

Lenka Kulhavá 3

4 MATCH THE HOBBIES TO THE PICTURES: Playing ball games Collecting stamps Making model trains Going to the café Going to the ZOO Gardening Climbing Watching TV Sunbathing Playing chess

5 MATCH THE HOBBIES TO THE PICTURES: Making model aeroplanes Archery Playing the guitar Fencing Travelling Dancing Hiking Scuba diving Beekeeping Riding a horse Fishing

6 MATCH THE HOBBIES TO THE PICTURES: High rope Canoeing Camping Playing volleyball Painting Barbecue Riding a motorbike Shooting Playing with yo-yo Keeping pets Skiing Playing judo Rollerblading

Reading Swimming Dancing Photography Drawing Cycling Rollerblading Shopping Cinema Travelling Bike Plane Rollerblades Pencils Camera Sea Clothes Music Film Book  Match the items on the right with the items on the left:  Make as many sentences as you can:

DO YOU KNOW ANY OTHER LEISURE TIME ACTIVITIES ? make a scrapbook collect things ride a bike or a scooter play with trains play with dolls play party games go to the theatre friends watch films paint pictures do puzzles play games with grandparents fly a kite read books and magazines play video games build models watch a puppet show jump rope 8

Do you like camping? BACKPACK BACKPACK BATHING SUIT BOOTS CAMERA CAMPER CAMPFIRE CAMPING CANOE COMPASS CAMPER CAMPFIRE CAMPING CANOE COMPASS TORCH PLASTIC BOTTLE FRYING PAN TENT KAYAK SLEEPING BAG PADDLE

Read Listen to music Draw Paint Sing Go fishing Photograph 10 MATCH THE VERB WITH THE MEANING: to produce a picture with pencil, crayon, chalk on paper, cardboard add colour to an object to produce harmonious sounds with one’s voice to try to catch fish in water to go through a text to hear with intention take pictures with a camera

watch TV go to the cinema collect stamps collect coins play billiard play chess play the piano 11 MATCH THE VERB WITH THE MEANING: the collective noun played on a tabletop, with several balls, one or more of which is hit by a cue a two-player boardgame played with a board of eight rows of eight squares of alternating colours and 16 pieces for each player to teleview get stamps together get coins together watch a movie play a musical instrument

12 MATCH THE VERB WITH THE MEANING: surf the internet dance play cards play on the computer play hockey play board games go swimming play tennis find specific information to move your body to music a game of strategy or chance played on a specially designed board perform a dance to lay cards on the table a game played on an ice ring by two teams with a puck a game played over a net with a small ball to crawl

 Peter has a new pen pal. He introduces himself in his first . He writes: "Hi Daniel. How are you? I'm fine. My name is Peter and I'm 16 years old. I come from London. In my free time, I do a lot of things. For example, I like playing the guitar and listening to music. I don't like reading though. I rather like playing games with my little brother and going outside. When I'm outside, I prefer riding my bike or playing football. Even though I like sports, I don't like playing volleyball or tennis. And I hate running! However, sometimes I like to go swimming. I also enjoy going to the city and meeting my friends. When I'm in the city, I can't stand sightseeing. What are your hobbies, Daniel? Do you like sports? Hope to hear from you soon! Take care, Peter.„  Write a similar letter to your (imaginary) penfriend!

MY FREE TIME A lot of my time is spent at the secondary school where I study. As a result I don't have much time to spare during the week, especially when you consider the time spent on homework and to prepare for my classes. I can only really enjoy my spare time during the weekends. Every day when I come home from school, I relax for a while before doing my homework and preparing for the following day's classes. Twice a week, I attend a private art school where I learn to draw and paint, and once a week I take piano and guitar lessons. I enjoy playing sports, and I usually manage to fit in an afternoon a week (usually on Wednesdays) of ballgames. I meet my friends at the school's courts and we either play volleyball or basketball. On Saturday afternoons I have a private German lesson, as I find that I have to improve my grades in that language. I have been studying German for five years and I'm still not very good at it. I don't quite understand this because German is my favourite subject at school and I am very interested in foreign languages. I also enjoy reading. Even when I am tired in the evening, I just have to read for a while before I fall asleep. I find it easy to relax with a book that is good and interesting. My preferred topics are science fiction, adventure-romance and thrillers. 14

My favourite book is "Dialogue with death", and my favourite author is Bill Mollison. Sometimes I also read teenage magazines in foreign languages. I like to practise my language skills that way. I collect posters of bands, singers and actors and trade (exchange) them with my friends. In the evening I usually listen to music, presently my favourite bands are Savage Garden, Aqua, Spice Girls and Erasure. When I want to escape from this world I listen to classical music. My favourite compositions are by Beethoven, Mozart and Ravel. I have quite an interesting collection of CDs and LPs of these composers and other musicians. In our family, we often spend our leisure time together. I have a brother who is very keen on computers. He is interested in computer programming or playing games on them. When he was younger he used to play with different types of construction sets: Lego, model aeroplanes, boats and small cars. My brother and I used to dream about having a pet, and the dream became reality when my dad bought his first aquarium. Since then we have been taking care of the fish. My father is the kind of person who never gets bored. He is always fiddling around with aquariums, does repair jobs around the house, he spends a lot of time in his workshop, where he's got a lathe and all his tools. It's never been a problem for him to repair a broken hairdryer or to make wooden shelves. He also likes a good game of chess. 15

My mother likes to work in the garden; her flower garden is the most beautiful one in our street. It always makes her happy to be harvesting the fruit and vegetables, which she often uses for her second passion: cooking. She likes to try out new recipes, and she enjoys baking too. During the evenings she knits or does embroidery while she watches TV. Once a month we go together to the theatre or the cinema. During the summer we go to the forest where we swim in a lake which has a great cliff for jumping into the water. We also sunbathe there and go hiking or cycling on the mountain bike trails. My grandparents live in the countryside, where they have rabbits, geese, chickens, ducks, a cat and a dog. When I visit them I feed the animals and I go for a walk with the dog in the nearby forest. In the wintertime we go to the mountains, where we have fun skiing and snowboarding. The most popular winter activities for us are probably ice skating on the frozen pond, or sledding, if there is enough snow. 16

17 HOBBIES, INTERESTS  TO BE FOND OF... mít něco/někoho rád, rád něco dělat. - He is fond of his family. - We are fond of skiing. - Are you fond of Ricky Martin? - He isn’t fond of reading. - They aren’t fond of vegetables.  TO BE INTERESTED IN... - zajímat se o něco, někoho, mít nějaký koníček. - I am interested in football. - She is interested in skating. - You are interested in History. - Is he interested in stamp collecting? - We aren’t interested in tennis. - I am not interested in washing up.  TO BE KEEN ON... - velmi (vášnivě) mít něco, někoho rád, rád něco dělat. - I am keen on sleeping. - He is keen on his work. - She is keen on writing letters. - They are keen on Daniel Hůlka. - Are they keen on swimming? - He isn’t keen on learning. - We aren’t keen on getting up early. 4) TO LIKE... - mít rád něco, někoho, nějakou činnost, rád něco dělat

18 ) TO LIKE... - mít rád něco, někoho, nějakou činnost, rád něco dělat, vyjádření skutečnosti, že se někomu něco líbí.. - I like you. (Mám tě rád.) - I like this car. (To auto se mi líbí.) - He likes driving a car. He likes to drive a car. - She likes him. - They like travelling. They like to travel. - She likes cooking. She likes to cook. - She doesn’t like ironing. She doesn’t like to iron. - We don’t like milk. - Do you like drawing? Do you like to draw? - Does he like this film? 5) TO DISLIKE... - nemít něco, někoho rád, něrad něco dělat (je to záporné sloveso, nepotřebuje don’t, doesn’t). - I dislike it. (Nelíbí se mi to.) - She dislikes this sweater. (Jí se ten svetr nelíbí.) - He dislikes riding a horse. (Nerad jezdím na koni.) - We dislike cleaning. (Neradi uklízíme.) - They dislike lazy people.

19 PHRASE S What are your hobbies? Jaké máš koníčky? My hobbies are reading and swimming. Mými zálibami jsou čtení a plavání. I like sports. Mám rád sport. I do a lot of sports. Hodně sportuji. I’m keen on football. Baví mě fotbal. I play tennis. Hraji tenis. I go ice-skating / skateboarding. Bruslím / Jezdím na skateboardu. I go to judo. Chodím na judo. I play chess / computer games. Hraji šachy / počítačové hry. I do crosswords. Luštím křížovky. I paint / knit / sew. Maluji / Pletu / Šiji. I’m good at drawing. Jde mi kreslení. I build model planes. Stavím modely letadel. I go to pottery / art classes. Chodím do keramického / výtv. kroužku. I go to piano lessons. Chodím na klavír. I play the guitar. Hraji na kytaru. I enjoy singing. Rád zpívám. I’m a Beatles fan. Jsem fanoušek Beatles. I’m a music lover / an animal lover. Jsem milovník hudby / zvířat. I like looking after my pets. Rád se starám o svá zvířátka. I enjoy DIY / gardening. Rád kutím / zahradničím. I watch TV. Dívám se na televizi. I listen to music / CDs / the radio. Poslouchám hudbu / cédéčka / rádio. I collect stamps / postcards. Sbírám známky / pohlednice.

ZDROJE: HOBBIES / LEISURE. Michellehenry.fr [online] [cit ]. Dostupné z: Hobbies and Leisure Activities. School Link-Up [online] [cit ]. Dostupné z: Community and Leisure: How You Spend Your Off Time. Bright Hub [online] [cit ]. Dostupné z: Flashcards: Free-Time Activities (Hobbies). Quizlet [online] [cit ]. Dostupné z: More Happy Than Being Lucky. Sohappybeans.blogspot.de [online] [cit ]. Dostupné z: Pictures Of... Picturesof.net [online] [cit ]. Dostupné z: Ten Reasons Rollerblading is like Being Unemployed. Yobeat [online] [cit ]. Dostupné z: Hobbies Flashcardsor Free Time Activities Flashcards. Mes-english.com [online] [cit ]. Dostupné z: Camping Words. Enchanted Learning [online] [cit ]. Dostupné z: Word List: Hobbies. Learning English Online [online] [cit ]. Dostupné z: english-online.net/areas/vocabulary/private-life/leisure-time-activities/hobbies/